user icon
user icon

Murray Walker ziet vergeten Button nog kampioen worden

  • Gepubliceerd op 28 nov 2008 16:30
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
De legendarische oud Formule 1-commentator Murray Walker heeft de ooit zo beloftevolle Jenson Button nog niet afgeschreven. De Engelsman debuteerde stormachtig bij Williams, maar is de laatste jaren bij Honda in de vergetelheid geraakt. Maar als we Walker moeten geloven heeft Engeland met Button naast Lewis Hamilton nog een titelkandidaat.

Op Crash.net Radio zegt Walker: “Button staat niet in mijn top tien van beste coureurs van 2008. Dat komt niet omdat ik hem niet een geweldige coureur vind die in staat is om wereldkampioen te worden, want ik denk juist dat hij dat nog wel in zich heeft. Hij staat niet hoog in mijn lijstje door de omstandigheden en uitslagen van dit jaar.”

“Hij is in 2008 nooit in staat gesteld om zijn talent te tonen en te laten zien hoe goed hij is, simpelweg omdat de auto waar hij in zat dat niet toeliet. Hetzelfde geldt trouwens voor meer coureurs, zoals bijvoorbeeld Giancarlo Fisichella en Adrian Sutil. Men is Button een beetje vergeten, maar als Honda hem de juiste auto geeft kan hij volgend jaar gewoon races winnen. En als je Grands Prix op je naam schrijft kan je ook kampioen worden.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Wat een zwetsverhaal. Hij vindt dus 10 andere coureurs beter dan Button, maar hij kan wel kampioen worden. Tsja, zo lust ik er nog wel een paar.

    Je kunt van alle coureurs inderdaad wel zeggen dat ze kampioen \"kunnen\" worden. Als ze maar in de snelste auto zitten. *rolleye*

    • + 0
    • 28 nov 2008 - 18:02
  • sanderndk

    Posts: 586

    Wat een lul verhaal weer, button WK haha kom op. Wat is er toch met de oudjes these days ze zijn echt onrustig.

    • + 0
    • 28 nov 2008 - 21:08
  • Hij is al 3de geweest in de coureurseindstand, maar dat hij volgend jaar al WK zou gaan rijden lijkt mij belachelijk om aan te nemen.

    • + 0
    • 29 nov 2008 - 09:52
  • Gonfa

    Posts: 234

    Niks gezwets. Button is jong en talentvol. Hij reed met een van de slechtste wagens van het ganse veld, uiteraard staan er meer dan 10 coureurs boven hem. Zet hem in de plaats van Hamilton en hij kan ook best meevechten voor de overwinningen hoor.

    • + 0
    • 29 nov 2008 - 10:23
    • ilCovano

      Posts: 214

      jong????? hij is bijna 29 en hij zeker niet van het kaliber hamilton. jenson zou een goede tweede rijder kunnen zijn. want je ziet dat hij honda niet kan trekken.

      • + 0
      • 29 nov 2008 - 11:38
  • peet

    Posts: 210

    Ik mag het voor je hopen Murray maar dan moet Honda echt wel met een veel beter pakket komen dan de laatste jaren.

    • + 0
    • 29 nov 2008 - 12:37
  • Apollo

    Posts: 79

    Iedereen kan WK worden zolang de auto maar goed genoeg is, of beter gezegd té goed. Button is zeker een getalenteerde rijder dus ik zie hem ook nog WK worden als Honda eindelijk eens een winnende auto maakt.

    • + 0
    • 29 nov 2008 - 12:56
  • Jeffers

    Posts: 115

    Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat wanneer Button in een Mclaren had gereden dit seizoen, hij kampioen kon worden. Maar goed wanneer Honda weer een slechte auto bouwt volgend seizoen, schrijf Button dan maar af. Als het Brawn niet lukt bij Honda, lukt het niemand.

    • + 0
    • 29 nov 2008 - 16:15
  • moritz

    Posts: 2

    .. en Honda betaald 10x meer dan jij denkt dat ze betalen... helpt ook mee;)

    • + 0
    • 30 nov 2008 - 15:10

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (40)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar