user icon

Glock zich niet bewust van invloed op kampioenschap

  • Gepubliceerd op 03 nov 2008 08:59
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Toyota-coureur Timo Glock eiste in de slotronde van het seizoen onbedoeld een hoofdrol voor zich op. Omdat hij doorging op droogweerbanden op een steeds natter wordende baan kon Lewis Hamilton hem op intermediates in de laatste bocht nog inhalen en de McLaren-rijder verzekerde zich zodoende van de voor de titel benodigde vijfde plaats.

Glock had geen idee dat zijn positie van zo’n groot belang was. “Nee, ik concentreerde me gewoon op mijn eigen race. Ik wist niet dat ik het magische ingrediënt van het kampioenschap was en daar was ik ook niet naar op zoek. Ik deed mijn best en aan het eind was het gokken. We bleven buiten op droogweerbanden en in de laatste ronde werd het te nat om een goed tempo aan te houden. Dat is geen pech, maar de gok betaalde zich niet uit.”

“Ik weet ook niet waar Lewis me inhaalde, want auto’s haalden me links en rechts in. Al mijn aandacht ging uit naar het op de baan houden van mijn eigen auto. Alleen op die manier kon ik de finish halen. Maar Lewis of Felipe Massa helpen, absoluut niet. Een racesituatie zoals deze kan je niet plannen en ik heb er ook geen moment bij stilgestaan. En kijk naar mijn rondetijd, die was in de laatste ronde twintig seconden langzamer dan de voorgaande ronde, het was gewoon niet meer te doen.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • felix50

    Posts: 5.792

    Klock wist donders goed hoe het zat en dat hij dit zegt zegt al genoeg.

    • + 0
    • 3 nov 2008 - 10:41
    • ilCovano

      Posts: 214

      gefrustreerd??:P

      • + 0
      • 3 nov 2008 - 10:48
    • jass

      Posts: 281

      Waarom zou Glock dondersgoed weten hoe het zat en Ferrari en papa Massa niet? Zijn Glock en Toyota zo veel beter dan Massa en Ferrari? Nee toch. Kijk naar andere races met wisselvallige weersomstandigheden dit jaar. Droogweer banden of regenbanden kan een wereld van verschil maken in rondetijden. Glock heeft gegokt en verloren. Als Glock echt Hamilton bewust had willen helpen, was hij net als iedereen gestopt voor regenbanden en zat hij zowieso al veilig achter Vettel en Hamilton.

      • + 0
      • 3 nov 2008 - 12:25
    • Smitju

      Posts: 442

      Ik kan zo niet de rondetijden van de slotfase van de gp van Belgie vinden... Maar ik meen me te herrineren dat de mensen die de pit in waren gedoken voor regenbanden, 15 seconden of meer per ronde in tijd inhaalden.

      • + 0
      • 3 nov 2008 - 14:55
    • Q3FI

      Posts: 518

      Waar denk je dat Glock en Trulli gereden zouden hebben als ze wél naar intermediates waren gegaan, slimmerd?

      Wat een bullshit weer hiero. Niet alleen van jou Felix, maar van iedereen die zegt dat Glock het WK heeft verkocht. Of dat Dennis het heeft gekocht. Dan heeft Dennis zeker ook regen besteld voor de laatste paar ronden. Get real!

      • + 0
      • 3 nov 2008 - 16:06
  • rafael

    Posts: 2.156

    @felix
    Veel coureurs wisten niet meer wie waar lag met al die achterblijvers en pitstop tombola. En glock reed al super lang op dit setje omdat hij maar een keer gestopt was. Dus ik geloof echt niet, zoals veel zwartkijkers zeggen, dat dit doorgestoken kaart was

    • + 0
    • 3 nov 2008 - 10:59
    • felix50

      Posts: 5.792

      ze hebben constant contact met de pits dus .Nu weten jullie mclaren fans hoe vervelend het is om altijd dat gezeik van fiaferarri aan te horen .Dat is ook de reden waarom ik nu deze bullshit vertel als we volgend jaar dan ook allemaal een ophouden met dat gedoe dat ferarri altijd voorgetrokken word.Daar erger ik mij kapot aan want voor een race fan is dit gewoon onacceptabel ik ben een bmw fan voordat ik weer word beschuldigd dat ik een ferarrifan ben.Ook ben voor eerlijkheid en sportieviteit

      • + 0
      • 4 nov 2008 - 05:28
  • Het is gewoon een gefrustreerde comment, wat wint Glock hierbij ? Waarom zou McLaren Glock omkopen terwijl hij achter Hamilton startte ? Het is niet alsof McLaren Glock even kan opbellen als hij aan het rijden is.

    Als je het beter kan dan Glock om met droogweerbanden een goede tijd blijven neer te zetten op een nat circuit, waarom zit jij dan niet in die wagen ?

    • + 0
    • 3 nov 2008 - 16:36
    • felix50

      Posts: 5.792

      Wat klock te verliezen had wat dacht je van punten Toyota was nog steeds in gevecht met renault over de 4de plek (construct-titel)IK VIND HET GEK DAT JE JE 4DE PLEK NIET VERDEDIGD EN DAT HIJ NIET WIST WAAR HIJ ZAT ,ZE HEBBEN TOCH CONTACT MET DE PITS

      • + 0
      • 4 nov 2008 - 05:39
  • De mensen van Toyota werd geadviseerd (onder meer door Massa) om hun kleren te veranderen voordat ze het circuit verlieten. Dit omdat volgens de fans Glock de zege cadeau had gegeven aan Hamilton.

    McLaren moet de garage laten bewaken, teams en coureurs zijn lijf en leden niet zeker. Dat is toch gewoon te triest voor woorden? Brazilianen zijn echt het slechtste publiek ter wereld.

    • + 0
    • 3 nov 2008 - 22:48
  • Felix, serieus. Een verschil van 20 seconden in de rondetijd op moment dat het natter wordt is toch niet zo raar?

    Trulli reed dus exact dezelfde tijden als Glock.

    Je bent eerder een anti McLaren \"fan\". Als je echt bent voor sportiviteit dan had je je niet zo uitgelaten.

    Feit blijft gewoon dat de FIA en de stewards een batterij aan beslissingen hebben genomen die onterecht zwaarder voor McLaren waren dan voor Ferrari (en Renault). Of daar nou een complot achter zit of niet kun je zo je mening over hebben, maar de feiten zijn er wel.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 09:48
  • G-man6182

    Posts: 133

    Kom op mensen, Glock waagde gewoon een gok, en hij en het team hebben het gelijk aan hun zijde. Voordat het regende lag Timo 7de en uiteindelijk wordt hij 6de, dus hij heeft gewoon nog een plek gewonnen door ervoor te kiezen om door te gaan op droogweerbanden, prima gok wat mij betreft. Dan het punt dat hij Hamilton voorbij zou hebben gelaten, het is toch wel duidelijk dat je als het natter wordt geen geweldige rondetijden meer kan rijden op droogweerbanden, en er is duidelijk te zien dat iedereen hem op het laatst inhaalde, dus OOK Hamilton ja!

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 11:03
    • Klopt ja. Glock pakt Kovalainen nog met die gok voor droogweerbanden. Trulli pakt zelfs ook bijna nog Kovalainen, maar Kovalainen gaat Trulli ook in de laatste ronde nog voorbij.

      Zal wel een algehele instructie zijn geweest dat de Toyota\'s een Mclaren voorbij moesten laten :)

      • + 0
      • 4 nov 2008 - 11:41

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park