Glock zich niet bewust van invloed op kampioenschap
- Gepubliceerd op 03 nov 2008 08:59
-
15
- Door: Rob Veenstra
Glock had geen idee dat zijn positie van zon groot belang was. Nee, ik concentreerde me gewoon op mijn eigen race. Ik wist niet dat ik het magische ingrediënt van het kampioenschap was en daar was ik ook niet naar op zoek. Ik deed mijn best en aan het eind was het gokken. We bleven buiten op droogweerbanden en in de laatste ronde werd het te nat om een goed tempo aan te houden. Dat is geen pech, maar de gok betaalde zich niet uit.
Ik weet ook niet waar Lewis me inhaalde, want autos haalden me links en rechts in. Al mijn aandacht ging uit naar het op de baan houden van mijn eigen auto. Alleen op die manier kon ik de finish halen. Maar Lewis of Felipe Massa helpen, absoluut niet. Een racesituatie zoals deze kan je niet plannen en ik heb er ook geen moment bij stilgestaan. En kijk naar mijn rondetijd, die was in de laatste ronde twintig seconden langzamer dan de voorgaande ronde, het was gewoon niet meer te doen.
Trending nieuws
-
Red Bull-toekomst Verstappen onzeker: "Ze voeren gesprekken"
Helmut Marko heeft iets meer laten weten over de exitclausules van Max Verstappen bij Red Bull. De toekomst van de vi...
25 jun 2026 11:22 -
Verstappen in verband gebracht met Alpine: "Dan hebben we veel geld nodig"
Flavio Briatore heeft geen plannen om Max Verstappen naar Alpine te halen. De Italiaanse topman erkent dat de viervou...
25 jun 2026 12:46 -
Viaplay-zaak gaat verder: F1-race België mogelijk op zwart
De kans is groot dat de Belgische Grand Prix volgende maand toch niet gratis te zien is in Nederland. Het lijkt erop ...
25 jun 2026 12:09 -
Aston Martin duidelijk over toekomst Alonso
Het team van Aston Martin heeft een duidelijk signaal afgegeven over de toekomst van Fernando Alonso. Over de toekoms...
25 jun 2026 14:09 -
Verstappen en Mercedes gewaarschuwd: 'Ook Ferrari werkt aan update'
Ferrari werkt achter de schermen hard aan de ontwikkeling van de krachtbron van dit seizoen. De Italiaanse renst...
25 jun 2026 13:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.606 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 5.792
Klock wist donders goed hoe het zat en dat hij dit zegt zegt al genoeg.
Posts: 214
gefrustreerd??:P
Posts: 281
Waarom zou Glock dondersgoed weten hoe het zat en Ferrari en papa Massa niet? Zijn Glock en Toyota zo veel beter dan Massa en Ferrari? Nee toch. Kijk naar andere races met wisselvallige weersomstandigheden dit jaar. Droogweer banden of regenbanden kan een wereld van verschil maken in rondetijden. Glock heeft gegokt en verloren. Als Glock echt Hamilton bewust had willen helpen, was hij net als iedereen gestopt voor regenbanden en zat hij zowieso al veilig achter Vettel en Hamilton.
Posts: 442
Ik kan zo niet de rondetijden van de slotfase van de gp van Belgie vinden... Maar ik meen me te herrineren dat de mensen die de pit in waren gedoken voor regenbanden, 15 seconden of meer per ronde in tijd inhaalden.
Posts: 11.414
Rondetijden van de laatste ronde op Spa:
Nr Tijd
22 2:36.187
2 2:45.209
3 2:01.305
5 2:22.270
15 2:17.489
4 2:16.377
14 2:20.376
12 1:59.401
10 2:13.210
9 2:28.241
7 2:31.421
20 2:17.065
8 2:36.982
16 2:20.344
11 2:24.837
21 2:05.030
Nummers 3, 12 en 21 zijn Heidfeld, Glock(!) en Fisichella. Dat zijn de jongens die het juiste moment hun stop maken (de andere rijders die stoppen zijn gewoon een ronde te laat). Zij rijden tijden van rond de 2 minuten. 22 en 2 zijn Hamilton en Massa doen het rustig aan met tijden van 2:35 en 2:45. De middenvelders die nog moeten vechten voor hun positie (en die geen stop gemaakt hebben) zijn bijvoorbeeld 15, 4 en 14 (Vettel, Kubica en Bourdais) en die rijden tussen de 2:16 en 2:20.
Kortom er zat op Spa inderdaad 17 tot 46 seconden tussen de rijders op de juiste banden en de rijders op de droogweer banden.
Andere kijk is naar het verloop van de rondetijden. Bijvoorbeeld de laatste 4 rondetijden van Kubica:
Ronde Tijd
41 1:49.643
42 1:58.941
43 2:14.415
44 2:16.377
Daar zit dus ook een verloop van 26 seconden.
Posts: 828
Waar denk je dat Glock en Trulli gereden zouden hebben als ze wél naar intermediates waren gegaan, slimmerd?
Wat een bullshit weer hiero. Niet alleen van jou Felix, maar van iedereen die zegt dat Glock het WK heeft verkocht. Of dat Dennis het heeft gekocht. Dan heeft Dennis zeker ook regen besteld voor de laatste paar ronden. Get real!
Posts: 2.567
@felix
Veel coureurs wisten niet meer wie waar lag met al die achterblijvers en pitstop tombola. En glock reed al super lang op dit setje omdat hij maar een keer gestopt was. Dus ik geloof echt niet, zoals veel zwartkijkers zeggen, dat dit doorgestoken kaart was
Posts: 5.792
ze hebben constant contact met de pits dus .Nu weten jullie mclaren fans hoe vervelend het is om altijd dat gezeik van fiaferarri aan te horen .Dat is ook de reden waarom ik nu deze bullshit vertel als we volgend jaar dan ook allemaal een ophouden met dat gedoe dat ferarri altijd voorgetrokken word.Daar erger ik mij kapot aan want voor een race fan is dit gewoon onacceptabel ik ben een bmw fan voordat ik weer word beschuldigd dat ik een ferarrifan ben.Ook ben voor eerlijkheid en sportieviteit
Posts: 126
Het is gewoon een gefrustreerde comment, wat wint Glock hierbij ? Waarom zou McLaren Glock omkopen terwijl hij achter Hamilton startte ? Het is niet alsof McLaren Glock even kan opbellen als hij aan het rijden is.
Als je het beter kan dan Glock om met droogweerbanden een goede tijd blijven neer te zetten op een nat circuit, waarom zit jij dan niet in die wagen ?
Posts: 5.792
Wat klock te verliezen had wat dacht je van punten Toyota was nog steeds in gevecht met renault over de 4de plek (construct-titel)IK VIND HET GEK DAT JE JE 4DE PLEK NIET VERDEDIGD EN DAT HIJ NIET WIST WAAR HIJ ZAT ,ZE HEBBEN TOCH CONTACT MET DE PITS
Posts: 126
Dat gevecht was al voorbij, Renault had al een te grote voorsprong. Vettel wist ook niet in welke positie hij lag.
Maar blijf maar denigrerend naar Glock doen en zijn naam verkeerd spellen, als dat je gelukkig maakt.
Posts: 11.414
De mensen van Toyota werd geadviseerd (onder meer door Massa) om hun kleren te veranderen voordat ze het circuit verlieten. Dit omdat volgens de fans Glock de zege cadeau had gegeven aan Hamilton.
McLaren moet de garage laten bewaken, teams en coureurs zijn lijf en leden niet zeker. Dat is toch gewoon te triest voor woorden? Brazilianen zijn echt het slechtste publiek ter wereld.
Posts: 11.414
Felix, serieus. Een verschil van 20 seconden in de rondetijd op moment dat het natter wordt is toch niet zo raar?
Trulli reed dus exact dezelfde tijden als Glock.
Je bent eerder een anti McLaren \"fan\". Als je echt bent voor sportiviteit dan had je je niet zo uitgelaten.
Feit blijft gewoon dat de FIA en de stewards een batterij aan beslissingen hebben genomen die onterecht zwaarder voor McLaren waren dan voor Ferrari (en Renault). Of daar nou een complot achter zit of niet kun je zo je mening over hebben, maar de feiten zijn er wel.
Posts: 133
Kom op mensen, Glock waagde gewoon een gok, en hij en het team hebben het gelijk aan hun zijde. Voordat het regende lag Timo 7de en uiteindelijk wordt hij 6de, dus hij heeft gewoon nog een plek gewonnen door ervoor te kiezen om door te gaan op droogweerbanden, prima gok wat mij betreft. Dan het punt dat hij Hamilton voorbij zou hebben gelaten, het is toch wel duidelijk dat je als het natter wordt geen geweldige rondetijden meer kan rijden op droogweerbanden, en er is duidelijk te zien dat iedereen hem op het laatst inhaalde, dus OOK Hamilton ja!
Posts: 11.414
Klopt ja. Glock pakt Kovalainen nog met die gok voor droogweerbanden. Trulli pakt zelfs ook bijna nog Kovalainen, maar Kovalainen gaat Trulli ook in de laatste ronde nog voorbij.
Zal wel een algehele instructie zijn geweest dat de Toyota\'s een Mclaren voorbij moesten laten :)