McLaren staat volledig achter manier van rijden Hamilton
- Gepubliceerd op 13 okt 2008 11:36
-
24
- Door: Rob Veenstra
Bij McLaren staan ze echter volledig achter de risicovolle rijstijl van Hamilton. Teambaas Ron Dennis: Dat maakt hem de coureur die hij is. Hij vecht voor posities en als hij een gaatje ziet aarzelt hij niet om daar in te duiken. Achteraf gezien was het misschien beter om iets meer geduld op te brengen, maar achteraf is het makkelijk praten.
Lewis doet juist vaak dingen waardoor hij bewonderd wordt. Hoe lang duurde het voordat Massa aan die Honda voorbij was? Vijf, zes rondjes? Lewis vloog hem meteen voorbij. Je kan de aspecten van je coureurs niet uitzoeken. Het is een feit dat Lewis een geweldige coureur is, dat wij meedoen om het kampioenschap en dat het soms tegenzit.
Directeur Martin Whitmarsh vult zijn baas aan: Dit is autoracen. Je rijdt hard en Kimi Raikkonen had een geweldige start van de vuile kant. Lewis zat op zijn staart en probeerde wat. Hij remde laat, maar dat is waar het in autosport om draait. Jammer genoeg werkte dat in Japan niet in zijn voordeel.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.767 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.591 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 155
Daarom worden geen wereldkamioen en zijn ze het vorig jaar ook niet geworden!!!
Werkte wel in zijn voordeel. Maar de volgende bocht ging hij rechtdoor waardoor hij bij Massa in de buurt kwam. Ook is hij gestrafd wat het voordeel helemaal wegnam.
Posts: 146
Totdat hij door zijn rijstijl wederom de titel aan z\'n neus voorbij ziet gaan.
Posts: 5.792
Hoe lang duurde het voordat Massa aan die Honda voorbij was? Vijf, zes rondjes? Lewis vloog hem meteen voorbij. Dat klopt en daar was ook niks mis mee .Hij word echt wel kampioen alleen kan dat en moet dat wel op een faire manier.kijk wat Massa flikte daar kan je op wachten dat de andere ook zo gaan reageren .War ham kan kunnen wij ook zullen ze denken want ham laat geen ruimte over voor een ander en als iedereen zo gaat rijden zal ham zelf ook langs de kant komen te staan.Er word gezegd leven en laten leven maar daar heeft Ham geen boodschap aan maar verwacht het wel van een ander
Posts: 11.414
Hamilton staat aan kop van het kampioenschap OMDAT hij zo goed in kan halen en het zo vaak doet. Soms gaat het wel eens mis, maar als hij net zo zou gaan rijden als Massa dan had Hamilton nu een vergelijkbaar puntenaantal als Kovalainen gehad.
Posts: 155
Massa rijd toch wel behoorlijk veel beter als Kovalainen lijkt mij. Als je dat niet ziet kan je net zo goed niet meer kijken.
Ik denk dat als Hamilton had gereden zoals Massa hij (zonder ook de pech van Ferrari over te nemen) ver aan kop gestaan had.
Jou reactie worden er ook niet beter op.
Je praat net zo over Hamilton zoals Jermaine over Massa praat.
Posts: 224
Ik als Mclaren-fan hoop op meerdere rijders als Hamilton ,Alonso..., die zorgen voor actie op de baan, gewaagde inhaalbewegingen (die soms al eens een keer de mist ingaan). Dat maakt deze sport zo plezant om naar te kijken, geen optocht
PS In Singapore ging (ik meen) Rosberg ook iemand met geblokkeerde banden voorbij en iedereen vond dit geweldig maar nu krijsen ze allemaal (nuja een hele hoop) dat dit niet kan??
Posts: 126
Dat was rook van zijn remmen, zijn banden waren niet geblokkeerd.
Posts: 5.792
Rosberg reed de mensen niet van de baan om er langs te komen
Posts: 1.016
Geheel in de bekende McLaren Mercedes stijl, doet niemand bij dat team ook maar iets verkeerd.
Dat Lewis deze race voor de 6e keer - ik herhaal: DE ZESDE KEER - dit seizoen straf kreeg, telt natuurlijk niet...
Posts: 178
Een ding is zeker, als alle andere coureurs op de zelfde sloopende manier zouden racen, kwamen ze niet verder dan de eerste bocht.
Fatsoen is iets wat Hamelton ( mag niet meer anders genoemt worden van de Adm ) helemaal niet had. Maar met dit gedrag zal hij het voor de laatste 2 race\'s toch voorzichtiger moeten zijn.
Alonso\'s uitlatingen in richting ik zal Massa helpen als het kan verbazen mij niet daar staat nog een groote rekening uit. Ben benieuwt of hij dat waar maakt deze man is behoorlijk in zijn eergevoel gekwetst worden door de McL Mercedes Fam. ( Alonso is Spanjaard ) Er zijn ook nog diverse andere coureurs die van Hamelton baalen dus is het toch heel verlokend om als het zo komt hem er gewoon niet meer door te laaten verdient heeft hij dat redelijk
Posts: 863
Senna werd door een massa (niet Massa0 als een god beschouwd maar hij deed hetzelfde als Hamilton.Sinds er van die mietjes als Alonso in de F1 rijden moet alles net als in het gewone verkeer je mag niets meer en voor het minste geringste wordt je gestrafd Al jaren worden er coureurs uitgeremd in de eerste bocht en nu begint iedereen moord en brand te schreeuwen omdat Hamilton dit doet.Massa was ook niet netjes (zonder fatsoen ) bezig toen hij Hamilton aantikte.En Alonso zou eigenlijk de laatste twee races niet mee mogen doen want hij doet aan competitie vervalsing als hij willens en wetens een ander team gaat helpen.Teamorders mogen toch ook niet
Posts: 11.414
Het gekke is Alonso is een veel ruwere coureur dan Hamilton. Die heeft heel wat meer geintjes geflikt. Als Hamilton van iemand het \"ruwe rijden\" geleerd heeft dan is het wel van Alonso.
Aan de andere kant, Hamilton is zo ruw helemaal nog niet. Het enige wat mensen horen is dat Hamilton te wild rijdt (de headlines), maar wanneer dan? Nogmaals hij verdedigd bij Monza op Glock en Webber zijn lijn. En nu dan deze uitremactie op Fuji. Valt dus reuze mee. Massa heeft al een stuk meer mensen aangereden dit seizoen (op Fuji 2 keer in een race). Kubica en Raikkonen duwen ook andere auto\'s van de baan.
Die actie van Hamilton op Glock was misschien onnodig, maar die dwaze comeback van Glock op Hamilton was ook onnodig.
Maar goed als jullie een waslijst hebben met ruwe acties van Hamilton dan hoor ik het graag.
Posts: 848
Sorry, maar ik had even last van een binnenpretje toen ik dit artikel las ... dit is nu juist de manier waarop McLaren hun titles voor 2008 nog kan vergooien!
Posts: 586
HAMILTON DENKT DAT IE ALLEEN OP DE BAAN IS! Rare mentaleit van Mclaren brengt ze niks! OOK DIT JAAR WORD HET FERRARI!
Posts: 985
Net als Massa dus.
En hou eens op met dat geschreeuw.
Posts: 36
Lijkt me wel duidelijk dat massa MOET worden toch!
Posts: 859
Doet Massa ook, dus wat dat betreft worden ze het dan geen van beiden, maar Kubica.
Ik teken ervoor, laat Kubica als de underdog maar de titel winnen :)
Posts: 9.887
Lewis rijdt vaak op het randje en dan als je dan mee doet om de titel krijg je zo nu en dan een straf. Daar is niets nieuws aan, zo gaat het altijd al bij de FIA. Denk als voorbeeld maar aan de straf die Alonso in 2006 kreeg voor het ophouden van Massa in de kwalificatie, terwijl Alonso nooit binnen 200m van Massa zat. De FIA zal er alles aan doen om pas bij de laatste race de beslissing te laten vallen. McLaren/Ron Dennis zijn er schuldig aan dat ze dit Lewis niet duidelijk maken, als je voor staat in het WK \"zoekt\" de FIA je. Als Lewis zich nou rustig weet te houden de laatste 2 races wint hij gewoon de titel, want zijn concurent Massa gaat zijn hoofd zeer zeker niet koel houden.
Posts: 324
jullie kunnen veel over Hamilton,uit eindelijk met of zonder conspiratie zal dit jaar de winnaar zijn...dat is me duidelijk en massa moet wel oppassen voor zijn tweede positie in het stand voordat kubica hem voorbij passeert..en Alonso zal alles aan doen om massa te helpen ik zou het niet weten waar en hoe,het is duidelijk dat de jaloezie tegen Hamilton hier heel erg grote is aan het worden...
Posts: 126
Dat is geen jaloezie, ik heb het gewoon niet voor hem en voor McLaren.
Ik zie veel liever een Kubica of Alonso aan het werk dan Hamilton.
Posts: 2.567
hamilton gaat winnen
Posts: 848
@Rafael:
Hij zal er inderdaad goed zijn best voor moeten doen om de titel NIET binnen te halen. Echter als ik naar de afgelopen races kijk, is hij hier goed mee bezig ;o)
Posts: 5.792
Als Ham zo wil blijven rijden is prima maar ga dan niet lopen janken als je gestrafd word.
Posts: 11.414
Felix, ben je nou met jezelf in discussie of heb je gewoon op elk artikel even toegevoegd dat mensen niet moeten janken als ze een straf krijgen?