user icon
user icon

Alonso: "BMW Sauber was nooit echt een optie"

  • Gepubliceerd op 09 okt 2008 11:04
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Een overstap naar BMW Sauber voor volgend seizoen was voor Fernando Alonso nooit een realistische optie. Dat onthulde de Renault-coureur tegenover autosport.com. De Spanjaard heeft wel gesproken met de Duitse renstal, maar hij had het gevoel dat BMW Sauber liever doorging met het duo Robert Kubica en Nick Heidfeld en hij wilde bovendien wachten met zijn beslissing.

Alonso: “Ik ben nooit serieus benaderd, omdat ze tevreden waren over hun huidige coureurs en daar geen verandering in wilden aanbrengen. Zelf wilde ik ook nog niet onderhandelen, ik gaf de voorkeur aan wachten tot het einde van het seizoen en concentreren op rijden voor Renault, wat dit jaar mijn werk is. Het was nog niet de tijd om een keuze te maken. Daarom was BMW Sauber zowel voor mij als voor hen geen optie.”

“Aan het einde van het seizoen, na de finish in Brazilië, zal ik de knoop doorhakken. Ik heb een contract bij Renault voor volgend jaar, nu is het de vraag of ik die optie licht of niet. Ik wil me concentreren op racen. Ik wacht echt niet om de media het werk onmogelijk te maken. Ik wacht omdat het seizoen nog drie races telt en daarin wil ik optimaal presteren.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Mijn god... Dit zei hij ook al bij ferrari maar praat wel telkens hoe graag hij daar wilt rijden... Hij houd idd de markt erg docht hij moet gewoon zijn keuze maken simpel zat!

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 11:08
  • jass

    Posts: 281

    Als de overige teams en (toekomstig) F1-coureurs echt ballen hadden, dan gingen ze gewoon door met coureurs vastleggen voor volgend seizoen, in plaats van dat iedereen zit te wachten op Alonso\'s beslissing. Maar nee, nu kan iedereen zeggen dat Alonso de rijdersmarkt op houdt. Strak van BMW om gewoon verder te gaan met Kubica en Heidfeld.

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 11:22
  • Dit vind ik dus klinkklare onzin. Eerst zelf roepen dat je wel interesse hebt en open staat voor andere opties, en nu melden dat het nooit een serieuze optie is geweest, noch in onderhandeling bent gegaan of uberhaupt wilde gaan!

    Of BMW Sauber wilde echt niet wachten, maar daar geloof ik ook weinig van. Theissen is tot nu toe altijd open en eerlijk geweest en een man van zijn woord. Als Theissen zegt te willen wachten op Alonso, dan zal hij dat hebben gedaan.

    Conclusie, Alonso heeft zijn keus gemaakt, of in ieder geval aan BMW Sauber laten weten niet voor hun te kiezen volgend jaar, waarop Theissen heeft gehandeld!

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 11:33
  • Hoezo houdt Alonso de transfermarkt op slot dan? Hooguit Honda.

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 12:14
    • Omdat ze bij Honda dus bluijkbaar een nieuw iemand willen hebben. Bij BMW wisten ze ook niks zeker als alonso voor een ander team kiest komt er een plaats vrij bij renault.
      Als hij zijn beslissing maakt is het duidelijk hoe of wat

      • + 0
      • 9 okt 2008 - 13:08
  • sanderndk

    Posts: 586

    Het is je reinste onzin dat alonso de transfermarkt op slot houd want de man gaat nergens heen! Piquet jr. gaat er waarschijnlijk uit bij renault nu is hij zeker de key voor de transfermarkt! BULLSHIT DUS MENSEN MOETEN ZICH NIET ZO DRUK MAKEN OVER DIE TRANSFERMARKT JE ZIET HET WEL BIJ DE PRESENTATIE.

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 13:26
  • Hmm.... nu denk ik weer dat hij Renault verlaat...
    Want waarom zo lang wachten als je niet zou blijven? Hij zegt dat hij er zoals nu ook na de seizoensfinale over zal denken.

    Als hij gewoon bij Renault bleef had ie dat toch al lang kunnen bevestigen.

    En Sander, coureurs aanwezig bij presentatie wil soms in de F1 ook nog niet eens wat zeggen haha

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 13:41
    • Zou kunnen dat hij nog wat eerste tests afwacht van de auto\'s die ze voor het volgende seizoen aan het klaar maken zijn. Mocht Honda dan wel veelbelovend blijken dan kan hij alsnog wisselen.

      Er is blijkbaar geen enkele reden voor Alonso om zich nu vast te leggen (goed contract onderhandelt blijkbaar). Met een seizoens overgang die zo onvoorspelbaar is als deze is het toch niet verstandig om je vast te leggen voordat het nodig is.

      • + 0
      • 9 okt 2008 - 14:29
    • De reden waarom Alonso nog niets bekend maakt is, denk ik, gebaseerd op de resultaten van Kimi de komende 3 races. Als Kimi tijdens deze races net als de vorige 5/6 races niets klaar gaat maken dan durf ik hard op te zeggen dat Kimi zijn stoeltje voor 2009 kwijt is en gekocht gaat worden door Santander, de kosten om Kimi uit de Ferrari te krijgen (contractontbinding) zullen dus door Santander betaald worden.

      • + 0
      • 9 okt 2008 - 15:05
  • Hoe dan ook. Alonso heeft een optie op zak die hij blijkaar nog lang niet hoeft te lichten. Waarom zou hij dan niet nog gewoon even afwachten?

    Ik heb wel vaker coureurs ver van tevoren zien aankondigen dat ze een keuze maakten en dan kwam dat achteraf heel ongelukkig uit (bijvoorbeeld Montoya, Button en misschien Rosberg)

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 17:59
  • Kenney

    Posts: 2.186

    HIj zei precies hetzelfde toen Kimi voor 2010 werd bevestigd, arrogante zak!

    • + 0
    • 9 okt 2008 - 19:57
    • felix50

      Posts: 5.792

      Hoezo arrongante zak die jongen mag zelf wel bepalen waar hij gaat rijden .Hij gaat in ieder geval ergens heen waar hij denkt wereldkampioen te kunnen worden en dat kan je hem toch niet kwalijk nemen .Er gaat zoveel veranderen bij de wagens dat hij nu nog niet kan zeggen bij welk team hij de beste wagen krijgt .Ik vind dit heel verstandig van hem want als het weer zo`n jaar word als dit jaar zit hij er wel aan vast

      • + 0
      • 10 okt 2008 - 08:49
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Ook ik ben niet erg gecharmeerd van Alonso als persoon (tenminste zoals hij in de media wordt neergezet). Ik kan het echter wel waarderen dat hij (in ieder geval) zegt zich wil concentreren op zijn baan en dat is rijden voor Renault in de F1.

    • + 0
    • 10 okt 2008 - 07:52

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar