Bourdais in verband gebracht met Renault
- Gepubliceerd op 02 okt 2008 09:36
-
14
- Door: Rob Veenstra
Heel waarschijnlijk is dat echter niet, hoewel Renault nog geen coureurs vastlegde voor 2009. Maar het Franse team stelt alles in het werk om Fernando Alonso te behouden en voor Nelson Piquet jr heeft het in de vorm van testrijder Lucas di Grassi al een mogelijke vervanger in huis. Misschien dat Bourdais in beeld komt als de ervaren kracht in het geval dat Alonso vertrekt.
Denis Chevrier, motorenbaas bij Renault, hoopt nochtans dat Alonso blijft voor 2009. In Marca zegt hij: Onze overwinning in Singapore was voor 75 procent te danken aan Fernando. Ik hoop echt dat hij blijft, want er zijn maar weinig coureurs zoals hij. Fernando is heel belangrijk voor ons, helemaal voor volgend seizoen.
Trending nieuws
-
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.765 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 146
Verrast mij totaal niet. Hoe frans wil men het in een frans/engels team hebben?
Posts: 7.177
Misschien dus sato en beumi bij toro en hij bij renault samen met nelson hahaha lol. Nee samen met Alonso. Hij zou het beter doen dan nelson denk ik persoonlijk.
Posts: 932
Dit zou nergens op slaan. Bourdais verruilen voor Piquet. Dat is alleen maar achteruitgang. Nelson wordt zo de grond in geschreven en belachelijk gemaakt, totale kolder en idioterie is dat. Piquet maakt rookie-fouten onder grote druk. Dat is niet meer dan normaal. Alonso maakt fouten WK-omwaardig. (bv gp Duitsland, Monaco). Piquet is de meest onderschatte coureur van dit moment. Inruilen tegen Di Grassi ???? Een generatie GP2 coureur waarvan Briatore vorig jaar nog riep dat ze niet F! waardig zouden zijn. Heeft 1 goede test gereden, dat deed Piquet ook, ik zie geen verschil. Wat heeft DI Grassi gewonnen ??? Ik weet het niet. Piquet\'s carriere wordt om zeep geholpen
Posts: 408
Wat jij zegt slaat juist nergens op. Hoe lang wil je iemand behouden die rookie fouten blijft maken? Als hij daarnaast nou nog snel was, maar dat ook niet. En hoewel ik in principe geen Alonso fan ben moet ik hem hier toch verdedigen: de (grove) fouten die hij dit seizoen maakte waren een soort wanhoopsacties. Hij had toch weinig te verliezen in die (vooral toen nog) brakke Renault. Als het er echt om gaat maakt hij juist zeer weinig fouten.
Posts: 58
Ik weet toch haast wel zeker dat vorig jaar een rookie bijna wereldkampioen werd. Zijn naam is iets van: Ham In Ton.
Nelson mag van mij weer terug naar de Kart serie ofzo. Overduidelijk dat hij niet in de voetsporen van zijn pa zal treden wat betreft de F1 dan.
Posts: 985
En in die vergelijking heeft Bourdais aardig wat beter gepresteerd dan Piquet in zijn loopbaan voor de F1 (en champcar)
Posts: 67
Dit hoop ik al het hele jaar :)
Posts: 11.414
Ben het helemaal eens met smvs. Piquet maakt rookie fouten, maar stelt daar dan ook helemaal niets tegenover. Het zou nog wat zijn als hij vecht om een vijfde zesde plaats en dan in de hitte van de strijd crasht.
Wat heb je nou aan een trage coureur die steeds maar rookiefouten blijft maken?
Ik heb ook nog geen rookie gezien die meer dan een half seizoen nodig had om in te komen. Of hij past zich veel te langzaam aan, of hij heeft de snelheid gewoon niet. Welke rede het dan ook is, het lijkt me voldoende reden om naar een andere coureur uit te gaan kijken.
Misschien kan Piquet eerst nog eens in een andere raceklasse gaan proberen te groeien of in een lager team.
Posts: 118
Zouden ze heel goed aan doen om die Piquet er uit te kieperen, en Bourdais er voor in de plaats te nemen. Kovalainen begon verleden jaar ook slecht, maar kwam halverwege het seizoen toch goed op gang. Dat kunnen we van Piquet niet zeggen.
Posts: 69
Hoezo? is Kovaleinen eindelijk goed op gang? Ik zie hem nog steeds ergens in de achterhoede en dat in een McLaren...
Bourdais laat in ieder geval vechtlust zien, een echte racer. Dat zie ik veel minder bij zowel Kovaleinen als Piquet.
Bourdais naar Renault?, lijkt mij een goed plan.
Posts: 118
Je moet wel goed lezen, ik had het over verleden jaar.
Ik vind Kovalainen voor Mclaren een pervecte Coulthard.
Hamilton hoeft zich namelijk totaal geen zorgen te maken om
z\'n teamgenoot, net als Hakkinen destijds.
Posts: 11.414
Kovalainen heeft op Monza en Hongarije toch een prima race laten zien. Singapore ging wat minder, maar dat kwam ook door zijn aanrijding met Kubica en dat hij moest wachten in de pitstraat.
Maar goed, Kovalainen is inderdaad meer iemand die snel is tijdens de kwalificatie dan tijdens een race.
Posts: 932
Aan alle Piquet-haters-afkrakers, we zullen zien hoe het loopt. Hij verdient een jaar erbij, tis en blijft een rookie onder grote druk. Geen enkele rookie uit het verleden heeft onder zulke druk gestaan als Piquet jr. En dat ook nog eens in een slechte wagen.
Posts: 11.414
renzo,
Ga maar weer lekker zwijmelen bij je Piquet poster op je plafonnetje.
Niemand hier haat Piquet, maar hij is gewoon niet zo goed als jij
schijnbaar vindt. Het is gewoon een vaststelling van de huidige situatie. Piquet staat alleen maar onder druk, omdat hij zo slecht prsteert. Hij kwalificeert slecht en hij doet het slecht tijdens de races. De druk om nou eindelijk wel eens wat te laten zien heeft hij lange tijd niet gehad, maar zo langzamerhand duurt het gewoon veel te lang.
Zelfs als fanboy kun je toch niet ontkennen dat Piquet er op het moment helemaal niets van bakt? Wanneer komt dan het moment dat je inziet dat dat aan Piquet zelf ligt en niet aan anderen?
Het ging even beter toen hij zich een paar races wat meer ging inzetten, maar blijkbaar is die opleving al weer over. Het lijkt mij een typisch geval van een verwend \"talentje\" dat het maar niet kan verkroppen dat hij nu echt aan de bak moet. F1 is niet alleen maar dat je in de auto stapt en je rondje rijdt. De extreme inzet die F1 van de coureurs vraagt is blijkbaar gewoon net even te hoog gegrepen voor hem.
Je kunt wel blijven roepen dat Piquet het grootste talent is en dat hij dat nog wel een keer gaat laten zien, maar daar koopt natuurlijk niemand wat voor.
Trouwens met betrekking tot Raikkonen, daar gaan ook zat stemmen op dat hij zich moet herpakken of zijn koffers moet pakken. Aan de andere kant, Raikkonen heeft tenminste al wat laten zien. Dus daarvan weten we dat hij het kan (kon).