BMW Sauber heeft driejarig contract klaarliggen voor Alonso
- Gepubliceerd op 08 sep 2008 09:27
-
26
- Door: Rob Veenstra
Alonso racet nu nog in dienst van Renault, maar hij heeft nooit een geheim van zijn ambitie om weer aan de top mee te doen gemaakt. Zijn Franse werkgever kon hem dat dit jaar niet geven en het is de vraag in hoeverre dat in 2009 mogelijk is. BMW Sauber presenteert zich de laatste jaren juist als het nieuwe topteam en de renstal wil volgend jaar meedoen om de titel. Nick Heidfeld zou dan bedankt worden voor bewezen diensten en tweevoudig wereldkampioen Alonso moet het Duitse team dat laatste zetje richting de top geven.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.760 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (26)
Login om te reagerenPosts: 774
Goede zet van BMW als het waar is! Alonso verdient gewoon een topauto met zijn kwaliteiten!
Posts: 247
Als dit waar is worden dat leuke onderlinge battles tussen Alonso en Kubica, eens kijken hoe Fernando zich houdt ten opzichte van Kubica...
Posts: 7.177
Ik vind hem niet bij BMW passen sorry mensen. Maar het is iemand die gewoon eerste rijder wilt zijn en niet zo\'n beetje ook. Dit kan bij renault maar bij andere teams.. nee
Posts: 277
Daar gaan we weer!!! Alonso heeft daar zelf altijd over gezegd dat ie bij McLaren in dienst van Hamilton moest rijden en dat niet wou aanvaarden. dat vind ik logisch voor een wereldkampioen. 1 ding is niet willen in dienst rijden van je collega, iets anders is willen dat de andere rijder 2de rijder is.
Posts: 7.177
Ik ben daar ook niet voor. En als hamilton idd eerste was vind ik dat ook niet leuk. Maar het blijft een feit dat alonso altijd eerste rijder wilt zijn. Zie nu ook renault. Ze hebben nelson een beetje verpest omdat ze alonso als eerste rijder willen en omdat alonso eerste rijder wilt zijn.
En zeggen dat dat zo is betekent niet dat het zo is. Misschien voor gevoel van. Dat hij niet echt erbij paste dat hij het daarom zegt. Maar ik denk niet dat ze echt alonso op 2e plek hebben gezet.
Dit is echter gewoon iets wat ie zegt maar dit betekent niet dat het ook zo was.
Posts: 5.792
Geweldig nieuws als dat waar is .Alonso zorgt voor het laatste stukje en nu zal bmw echt mee gaan doen voor de hoofd prijs .Kubica en alonso kunnen ook goed met elkaar en zullen elkaar goed aanvullen .Ja ik ben echt blij als dit gaat gebeuren ,kunnen mclaren en ferarri de borst nat maken, eindelijk zal er een einde gaan komen aan de mcaren en ferarri tjd
Posts: 435
wie stapt dan in bij renault, met ing als sponsor, zijn er misschien kansen voor doornbos, ing heeft het al mogelijk gemaakt dat robert een demonstratie mocht geven in Rotterdam.
Alonso zorgt voor overwinningen dan zal hij meer respect krijgen van BMW dan dat hij kreeg van maclaeren, en daar gaat het ook om als tweevoudig wereldkampioen.
Posts: 247
Hmmm, nou hoe graag ik het misschien ook wel zou willen, zie ik Doornbos niet bij Renault instappen. ING sponsor of niet, echt belang om RD in die auto te zetten hebben ze natuurlijk ook niet....
Nee, ik zie binnen een termijn van zeker 3 drie jaar (en waarschijnlijk nog wel langer) geen Nederlander een racestoeltje binnen de F1, bij een \"redelijk\" team bemachtigen...
Posts: 7
BMW wordt echt onverslaanbaar als dit klopt,heb begrepen dat ze voor op iedereen liggen met kers en dan met alonso erbij zullen ze onverslaanbaar worden !
Posts: 7.177
Onverslaanbaar? Hell no!
Posts: 58
Doen Alonso doen!!! Al denk ik dat hij zich niet voor 3 jaar laat vastleggen. Hij zal wel een uitweg laten inbouwen. Maar ik denk dat BMW, gezien de komst van KERS, de beste kaarten in handen heeft.
Posts: 626
Eindelijk weer een goed bericht uit de F1! Graag had ik Alonso bij Ferrari gezien, maar ik ben erg voor Alonso als coureur en BMW als team. Dus een goede combi... hopelijk volgend jaar echt 3 topteams! Lijkt me een prachtige strijd worden dan...
Posts: 1.016
Mogelijkheden voor Alonso
1. Jaartje blijven zitten bij Renault en vanaf 2010 instappen bij Ferrari
2. Overstappen naar Honda die Alonso graag willen hebben, maar wel obv een meerjarig contract.
3. Voor 3 keer tekenen bij BMW.
Optie 1. is n.a.w. Alonso\'s grootste kans om ooit nog weer wereldkampioen te worden.
Optie 3. is een goed alternatief.
Optie 2. Niet doen! Ik zie al tijden geen enkele progressie bij Honda
Posts: 626
handiger als je je opties in juiste volgorde uitwerkt!
Maar, Ik denk dat dat Alonso bij BMW ook erg goede zaken kan gaan doen... team ziet er gedegen en goed uit. Ook structureel beter en niet met enorme sprongen, die ook weer evenhard naar beneden gevallen kunnen worden!
Lijkt me echt een prachtige combinatie!
Posts: 7
Volgens diverse duitse sites gaat kubica het veld ruimen en voor 1 jaar naar renaultf1 en 2010 dan naar ferrari...volgnd jaar dus zeer waarschijnlijk alonso/heidfeld bij BMW !!
Posts: 626
Als dit zo is, dan hoop ik heel erg dat Kubica al een overeenkomst met Ferrari heeft. Want van Renault verwacht ik niet heel veel meer volgend jaar, zonder Alonso. En dan niet omdat Kubica niet de auto zou kunnen ontwikkelen, maar dat lukt je pas wanneer je al voor het team racet. Zie Schumacher bij Ferrari in \'96. Aan de winter heb je niet genoeg. Kubica moet dan beginnen volgend jaar met een Renault ontwikkeld op Alonse en die moet hij dan omvormen naar zichzelf. Hopelijk gaat dit niet ten koste van topcoureur Kubica en rijdt hij het jaar daarna idd voor Ferrari!
Posts: 277
nog een jaartje bij Renault is natuurlijk erg risicovol. Wie weet maakt Vettel, of Kubica volgend jaar een grote sprong voorwaarts. Dan wordt een overstap naar Ferrari in 2010 moeilijker wegens te veel concurrentie.
BMW is dan inderdaad een zekere stap vooruit.
Posts: 1.966
Aan de ene kant denk ik, mooi...Team BMW en coureur, die combi spreekt m ewel aan! Aan de andere kant heb ik gewoon het gevoel dat Alonso beter bij Renault kan blijven met een iets betere teamgenoot naast hem, want ik denk dat Renault wel zijn weg terug heeft gevonden. Denk ook dat hij bij Renault blijft om in 2009 een echt vergelijk te kunnen maken met andere teams om vervolgens naar Ferrari of BMW te vertrekken.
Posts: 626
Jermaine, wil je je laatste blokje even opnieuw schrijven. Liefst begrijpelijk deze keer. Ik heb namelijk het idee dat ik het niet helemaal met je eens ben, gezien Alonso vorig jaar minimaal gelijke behandeling wilde gezien hij regerend en twee-voudig kampioen was en niet als 2e viool wilde rond rijden! Maar dat weet ik niet zeker, omdat ik helemaal niks van, vooral de 2e alinea, begreep!
Posts: 1.966
Ehh Jermaine...Nelson is niet verpest door Renault of Alonso, hij verpest het nu toch echt zelf...Hij zou juist sterker moeten worden met een 2-voudig kampioen naast zich in het team...Kijk maar eens naar wat Massa heeft geleerd van Schumacher...Enne, als 2 voudig kampioen zou het idd raar zijn als hij niet als 1e coureur zou rijden of, zoals Paul zegt, minimaal gelijke behandeling zou eisen!
Posts: 277
eindelijk eens 2 mensen die het met me eens zijn dat wat Alonso vraagt niet meer dan normaal is en geen kwestie van arrogantie is! Bedankt Paul en NathieF1. Als we nu nog de andere 100 mensen op dit forum kunnen overtuigen kunnen we die arrogantie discussie endelijk achter ons laten ;+)
Posts: 1.748
Nou ik ben het ook met hun eens dus 3
Posts: 7.177
Ja gelijke eisen eens. Renault nelson verpest vind ik nog steeds zo. Nu moet hij ondertussen zichzelf wel herstellen maar kijk hoe goed ze hem (niet) helpen. Hij is een rookie en als iemand dan eerste rijder is kan hij moeilijk leren en als hij echt een talent is wordt hij helemaal verpest. Kijk naar heikki afgelope jaar begon ook slecht en na een tijd ging het beter vooral toen hij dus meer hulp kreeg. Dus persoonlijk vind ik dat ze gewoon wat meer hulp moeten geven aan nieuwe rijders.
En nelson zei een keer dat alonso hem niet echt hielp. Was ook hier toen een artikel. Ben wel met je eens over dat massa veel geleerd heeft van michael. En was ook goed.
Posts: 626
@ Jermaine, ik denk dat je Renault niet zaken moet verwijten waar je geen zicht op hebt! Ik vind namelijk helemaal niet dat Heikki dit jaar, naar verhouding van auto, heb beter doet dan vorig jaar! Dat betekend mijn inziens dat vorig jaar echt niet aan Renault lag. Of zou McLaren ook slecht zijn in het begeleiden van nieuwelingen?
Posts: 7.177
Ben met je eens over dat punt. Hij is dit jaar niet goed maar afgelope jaar werd hij op een gegeven moment beter dan Fisi. En versloeg hem ook vaker. Zo zie je dat het een lange proces is en dat als het geod gaat dan helpen ze diegene meer.... gerekent op afgelope jaar met heikki.
En nee mclaren is er niet slecht in alleen heikki is gewoon niet goed dit jaar geef ik eerlijk toe. Hij is echt ja minder laten we daar op houden.
Posts: 1.748
Misschien omdat hij van Lewis niks leert en bij Fisi kon hij afkijken