user icon

Alonso ziet in Kovalainen ideale tweede man voor McLaren

  • Gepubliceerd op 01 aug 2008 14:35
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra
Renault-coureur Fernando Alonso denkt dat Heikki Kovalainen nog vele jaren voor McLaren uit kan komen, mits de Fin zich schikt in de rol van tweede man achter Lewis Hamilton. De Engelsman wordt gezien als het oogappeltje van teambaas Ron Dennis en zou daardoor een voorkeursbehandeling krijgen. Daar moet Kovalainen mee leren leven als hij lang voor de Britse renstal wil rijden.

Alonso vertelde op Telecinco: “Zolang Kovalainen blijft doen wat McLaren van hem verlangt, dan kan hij zonder twijfel een lange toekomst bij het team tegemoet zien. Hij speelt duidelijk tweede viool. Hij heeft in geen enkele race nog de betere racestrategie gehad. In Hockenheim moest hij zijn stalgenoot voorbij laten. Die rol zou ik nooit willen spelen. Ik finish liever als vijfde of zesde met Renault, dan vierde in een McLaren.”

Kovalainen zelf wil niets weten van een rol van tweede rijder. “Ik werk keihard om het maximale resultaat voor mezelf te halen en ik help geen enkele andere coureur. Het team geeft me op dat gebied ook geen instructies. Ik heb dezelfde auto, krijg dezelfde kansen en ik moet gewoon mijn snelheid en resultaten verbeteren.”

Reacties (20)

Login om te reageren
  • En dat zegt iemand die vorig jaar een voorkeursbehandeling en nummer 1 status eistte! Alonso maakt geen deel meer uit van het team en kan is daardoor ook niet op de hoogte van de strategie van het team. Tevens is Alonso de laatste persoon die zijn mening mag geven over het voor laten van een teamgenoot. Ik herinner mij nog de race uit 2006 in Canada, waarbij Fisichella hem moest voorlaten.
    Deze heerschap is zo te horen nog niet over zijn teleurstelling en frustaties heen. Een advies: laat het verleden rusten en stop met natrappen!

    • + 0
    • 1 aug 2008 - 14:52
    • Iceman90

      Posts: 167

      Hij mag wanneer hij zelf wilt praten over anderen, en over dat met Fisichella dat komt omdat Fisico 0.4 seconden per rondje langzamer was.

      McLaren fan?

      • + 0
      • 1 aug 2008 - 14:59
  • Dat is precies de man die Alonso dus zelf graag had willen hebben in de vorm van Hamilton. Beetje jammer dat hij zich zo in z\'n kaart laat kijken die Alonso, dat gebeurt hem niet vaak. Hij roept zelf het hardst dat hij als 2-voudig wereldkampioen altijd als eerste rijder bedient wil worden en dat is hem dus ook gegund bij Renault en zijn \"wingman\" is natuurlijk Piquet.

    Ik geloof terecht dat Heikki geen tweede viool speelt bij McLaren en gewoon voor eigen succes gaat. Hij is wel een rijder die gelukkig ook kan denken en kan afwegen wanneer teamsucces prevaleert boven eigen succes. En dat zijn er maar weinig.

    • + 0
    • 1 aug 2008 - 14:55
    • Zo is het maar net! Alonso is geen teamplayer, Heikki daarentegen wel. Als zelfs zijn eigen landgenoten over hem heen vallen voor het niet feliciteren van zijn teamgenoot dan ben je wat mij betreft een stoorzender binnen een team!

      • + 0
      • 1 aug 2008 - 15:07
  • Alonso is en blijft een naar en kinderachtig mannetje, bah. Dan krijg je door het seizoen weer enigzins respect voor hem, maar die waffel blijkt toch weer elke zulke onzin uit te kunnen kramen dat het beetje respect weer weg is. Naar en egocentrisch mannetje ...

    • + 0
    • 1 aug 2008 - 15:04
  • Smitju

    Posts: 442

    Heikki kan gewoon niet racen. En ik vind hem zelfs al 2e man nog te slecht. Bij mclaren hebben ze gewoon iemand met dezelfde capaciteiten als massa nodig. Zo winnen ze ook nog eens de constructeurs titel.

    • + 0
    • 1 aug 2008 - 15:10
  • Benz

    Posts: 368

    Die triesteling van een Kwalonso moet gewoon eens kappen met natrappen, als hij nu nog steeds gefrustreerd is dat hij vorig jaar een rookie niet voor kon blijven moet ie toch echt maar eens op zoek gaan naar een andere baan! Bemoei je lekker met je eigen team en hun wanprestaties.Ik begin inmiddels een beetje last te krijgen van Alonsomoeheid, altijd maar weer hetzelfde gezever! en alvast aan Iceman: Ja McLaren fan en anti-Alonso (al voor Alonso naar McLaren kwam trouwens)

    • + 0
    • 1 aug 2008 - 15:19
  • Dennis M

    Posts: 32

    @ benz .......
    als er iemand goed is in natrappen dan is onze held hamilton kijk maar naar het stukje \"meer kans op de titel dan vorig jaar\" ......
    daar geeft hij een goed voor beeld van hoe je vorige team maat (die die overgens respectloos heeft behandeld) flink natrapt ........

    • + 0
    • 1 aug 2008 - 15:30
    • Volgens mij ben je vergeten wat Alonso zo\'n beetje het hele jaar geroepen heeft toen hij bij McLaren zat? ... Ja, Alonso was een enorme stoorzender en bracht veel stress naar het team.

      • + 0
      • 1 aug 2008 - 15:37
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Misschien moet de huidige generatie F1 coureurs zich eens wat meer met (de prestaties van) zichzelf bezig gaan houden en niet zozeer met de rijders van andere teams & het puntentotaal van hun teamgenoten ...

    • + 0
    • 1 aug 2008 - 15:40
  • rafael

    Posts: 2.275

    alonso is jalores!

    • + 0
    • 1 aug 2008 - 15:50
  • f 1

    Posts: 303

    geef die clown een rooie neus

    • + 0
    • 1 aug 2008 - 20:34
  • felix50

    Posts: 5.792

    Nee ik ben geen fan van de persoon alonso wel van zijn race talent.Ik moet het toch op nemen voor alonso omdat hij gelijk heeft over de 2de man van mclaren .Het werk bij geen enkel team dat ze allebei voor eigen succes gaan ook niet bij mcleren en dat er een afspraak is over wie de 1ste man is geen twijfel dat hebben we kunnen zien .er word iedere keer gesproken over egoisme nou daar weet Hamilton alles van maar welke topper is dat niet.alonso is echt niet jaloers op kovi geloof mij op de wagen misschien niet op de persoon.Vergeet niet dat alonso veel heeft bijgedragen bij de goede wagen die mclaren nu heeften dat jullie mclaren fans allemaal lyries waren toen alonso naar mclaren ging en zorgde dat het laatse heuveltje genomen werd dorr zijn kennis en inzicht natuurlijk heeft hij dat niet alleen gedaan maar een beetje krediet mag hij daar wel van hebben en alle teams hebben vooral in het begin veel aan een persoon als alonso.de jongen komt echt wel terug aan de top en dat weten jullie ook en dat is alleen maar goed voor de f1 want hoe meer er aan de top zijn hoe spannender de race word

    • + 0
    • 2 aug 2008 - 08:34
  • Benz

    Posts: 368

    @Felix: Wij McLaren fans waren ALLEMAAL lyrisch??? NOG NIET MISSCHIEN!!! Heb die zeikerd van een Alonso nooit bij McLaren willen zien, ik had liever gehad dat ipv Alonso met z\'n grote muil de immer sympathieke De La Rosa dat stoeltje had gekregen! Die heeft laten zien nog prima te kunnen racen toen hij voor Montoya moest invallen.

    • + 0
    • 2 aug 2008 - 20:00
  • Alonso is gewoon jaloers dat hij geen tweede man meer kan zijn bij McLaren.

    • + 0
    • 3 aug 2008 - 10:19

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 211
  • Podiums 2
  • Grand Prix 183
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit