Raikkonen houdt vertrouwen in titelprolongatie

Ferrari-coureur Kimi Raikkonen is in de afgelopen twee Grands Prix gezakt van een eerste naar een vierde plek in het kampioenschap. Hij scoorde in Monaco en Canada geen enkel punt en zag Robert Kubica, Lewis Hamilton en Felipe Massa voorbij komen. De regerend wereldkampioen blijft hoe dan ook vertrouwen houden in titelprolongatie.

Raikkonen: “Het zag er zonder twijfel beter voor me uit voordat we naar Monaco gingen. Maar we hebben nog een heel lang seizoen voor de boeg. Het puntenverschil in de top van het klassement is minimaal, er is nog niks verloren. Als we in de komende races onze snelheid gewoon omzetten in resultaten is er niets aan de hand. We kunnen het ons niet veroorloven om nog meer achterstand op te lopen.”

“Ik denk dat we een sterk pakket hebben en we moeten daar optimaal gebruik van maken. We zien wel hoe het zich zal ontvouwen, maar ik ben nog niet bezorgd. We gaan in Frankrijk absoluut punten scoren, als we de auto aan de finish weten te krijgen. We zijn hier om te winnen en dat zou voor het kampioenschap goed zijn.”

Reacties (24)

Login om te reageren
  • germain

    Posts: 1.748

    we we we Hallo Kimi we is er niet Massa gaat je heus niet helpen hoor jij moet goed presteren

    • + 0
    • 20 jun 2008 - 12:16
    • Kubica

      Posts: 5.745

      We=Kimi+Ferrari, of We=Kimi en zijn ingenieurs en monteurs. Wact dacht je daarvan? Als ferrari het verkloot kan Kimi ook geen overwinning halen. Ferrari is echt niet alleen Kimi en Massa

      • + 0
      • 20 jun 2008 - 13:21
      • germain

        Posts: 1.748

        oke Kubica daar heb je gelijk in maar Hij zal het toch wel zelf de auto op zijn rijstijl moeten afstellen want daar kan het team je niet mee helpen. Maar wat ermee bedoelde dat Massa hem ging helpen is dat hij met behulp van het team goed moet presteren en niet als het tegenzit dat Massa hem te hulp schiet als Ferrari aan de leiding is

        • + 0
        • 20 jun 2008 - 16:26
        • Kubica

          Posts: 5.745

          Ook dat afstellen doen ze samen. De informatie komt in dat geval van de rijder en de analyse van de verzamelde data. Natuurlijk is het idd wel zo dat in deze fase (eerste helft seizoen) de rijders nog \'ieder voor eigen kansen\' (moeten) gaan, zonder daarbij het resultaat van het hele team uit het oog te verliezen.

          • + 0
          • 20 jun 2008 - 16:50
    • Iceman90

      Posts: 167

      En jij weet dat zo 100% zeker?
      Vorig jaar deed hij het anders wel, en Ferrari heeft het voor het zeggen en niet iemand uit Groningen..

      • + 0
      • 20 jun 2008 - 13:33
      • Ja maar dat was ook logies massa had minder punten. Dus dan is het logies dat hij helpt! Dat is teamgenoot zijn. Maar nu hoeft hij dat niet te doen want tot nu toe staat hij voor.

        • + 0
        • 20 jun 2008 - 14:40
        • Iceman90

          Posts: 167

          Nog wel, maar voor hoelang??

          • + 0
          • 20 jun 2008 - 14:46
          • Zullen we zien he. Maar geloof mij massa maakt het hem dit jaar niet makkelijk! EN je kan alles op afgelope jaar zetten maar dit is ene nieuw jaar dus hou daar maar rekening me en vergeet niet d bazen van teams zijn onder indruk van massa

            • + 0
            • 20 jun 2008 - 15:44
        • Skoezie

          Posts: 146

          lo·gies (het; logiezen)
          1 gelegenheid om te logeren
          2 verblijfplaats van de bemanning op een schip

          of

          lo·gisch (bijvoeglijk naamwoord; logischer, meest logisch)
          1 betr. hebbend op de logica
          2 vanzelfsprekend

          Mag jij kiezen welke de juiste is...

          • + 0
          • 20 jun 2008 - 15:03
          • Iceman90

            Posts: 167

            haha goeie Skoezie

            • + 0
            • 20 jun 2008 - 15:22
          • Gaat het hier om het hoe je schrijft

            of gaat het hier om F1

            Jij mag kiezen welke de juiste is;)

            • + 0
            • 20 jun 2008 - 15:43
            • Paul

              Posts: 626

              Bij jou duidelijk om de formule 1, van je teksten is namelijk nooit ook maar iets te begrijpen. Zo slecht is je taalgebruik

              • + 0
              • 20 jun 2008 - 16:22
              • Sorry maar van mijn taalgebruik is genoeg te lezen veel kunne het hier gewoon goed lezen.

                Dit zeg je gewoon om mij een beetje vast proberen te lullen ofzo 8-)

                • + 0
                • 20 jun 2008 - 16:29
              • germain

                Posts: 1.748

                ok gast ik denk dat jij toch ook msn taal gebruikt of niet

                • + 0
                • 20 jun 2008 - 16:32
            • Kubica

              Posts: 5.745

              Indurdaat Germeen, heb je cheleik in. Het chaad om de inhauwd op did vorem, nied om de taal. Maakt nied uid als niemant hed kan leessen.

              • + 0
              • 20 jun 2008 - 16:28
              • germain

                Posts: 1.748

                zo onduidelijk doet hij het ook weer niet Kubitsa

                • + 0
                • 20 jun 2008 - 16:34
              • Hoe bedoel je ik overdrijf pffff... beetje zielig niet?

                • + 0
                • 20 jun 2008 - 16:45
          • s vettel

            Posts: 118

            Hij kan niet kiezen want, want we hebben hier met een analfabeet te maken.

            • + 0
            • 21 jun 2008 - 03:29
            • Kijk daar is kinderachtige S vettel ook weer bij... Jongens man. Zoals ik al zei waar gaat het hier om F1 of hoe ik schrijf?

              En ik kan wel kiezen dus wat loop je dom te lullen. Get a life!!!!

              • + 0
              • 21 jun 2008 - 12:51
              • s vettel

                Posts: 118

                Wie loopt er nou dom te lullen ?

                • + 0
                • 21 jun 2008 - 13:23
      • germain

        Posts: 1.748

        Alleen als kimi eerste staat en Massa derde dan gaat Massa hem niet helpen maar het team wel. Als je kijkt naar vorig jaar Massa op Pole en Kimi die door een pitstop strategie wint. En geloof me het was een team order en geen hulp van Massa

        • + 0
        • 20 jun 2008 - 16:30
  • Skoezie

    Posts: 146

    Kimi heeft het dan ook meer over \'we\' als in hij en zijn team van monteurs lijkt me.

    • + 0
    • 20 jun 2008 - 13:16
  • germain

    Posts: 1.748

    het gaat over kimi niet over afzeik tv

    • + 0
    • 20 jun 2008 - 16:40
  • germain

    Posts: 1.748

    Ram bam thank you man wat een emotie loze coureur die kimi toch en ik heet ook germeen voor de duidelijkheid alleen schrijf je germain

    • + 0
    • 20 jun 2008 - 16:53

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar