Renault en Ferrari volgen verrichtingen Kubica
- Gepubliceerd op 05 mei 2008 08:27
-
10
- Door: Rob Veenstra
Kubica stal in de eerste vier Grands Prix van dit seizoen de show. Hij kwalificeerde zich in elke race voor teamgenoot Nick Heidfeld en behaalde in Bahrein zijn eerste pole position. De 23-jarige coureur kwam in Australië niet aan de finish, maar daarna eindigde hij als tweede, derde en vierde in Maleisië, Bahrein en Spanje.
Door die goede resultaten zou hij dus in de belangstelling staan van Ferrari en Renault. Bernie Ecclestone, de grote baas van de Formule 1, is in ieder geval een groot fan van de Pool. Als ik een teambaas was, had ik het wel geweten. Dan zou ik Robert contracteren.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.663 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 41
Ik denk dat velen fan zijn van Kubica, ik hoor er in ieder geval ook bij. In de pool zie ik echt nog wel een meervoudige kampioen voor de toekomst.
F1Today heeft ook een eigen Hyves.
Kijk snel op: f1today.hyves.nl/
Posts: 461
Dit stond gisteren al op een Duitse site.
Maar dat maakt het voor Kubica natuurlijk niet minder leuk. Ik vraag me af of een overstap naar Ferrari wel zo\'n goed idee is, aangezien ze daar altijd werken met een 1e en 2e man. Hij zal Raikonnen niet zo maar van zijn 1e plek af houden, dus zal hij zich moeten aanpassen op Kimi. Bij Renault komt hij onder Alonso, ook niet zo\'n goed idee volgens mij. Ik denk dat Kubica rustig moet afwachten tot hij een kans krijgt bij McLaren, of misschien wel moet blijven, gezien de prestaties van BMW dit jaar, en wellicht die van volgend jaar (of nog beter zelfs).
Posts: 5.792
Diejongen moet lekker bij bmw blijven want dat is toch het team van de toekomst
Posts: 461
Ja, mee eens :) Maar als een Kovalainen na dit jaar eens zou vertrekken. En McLaren klopt bij Kubica aan. Zou dat niet een nog net iets betere optie zijn (voor de wat minder lange lange termijn)? Tuurlijk, als hij verzekerd wil blijven van een plaats in een (toekomstig) topteam, en hij wil daar nog 2 of 3 jaar op wachten, zal hij bij BMW moeten blijven.
Posts: 2.567
Dat gaat toch niet gebeuren. Kubica blijft gewoon bij BMW.
Alonso wil geen sterke man naast zich, daarnaast zal Renault diep in de buidel moeten tasten willen ze Kubica binnen halen en is BMW nog is een stukje sterker dan de fransen.
Ferrari heeft een contract met Raikkonen en Massa t/m 2009 en 2010. Di Montezemelo heeft al meerdere malen aangegeven tevreden te zijn over het rijdersduo, dus waarom wisselen?!
Kubica zal wel gek zijn als hij vertrekt bij BMW! BMW heeft hem de kans gegeven en BMW groeit. Ik zie Kubica niet vertrekken. Dit zijn gewoon verhalen van die het leven in zijn geroepen door zijn management om de marktwaarde te verhogen van Kubica.
Posts: 5.792
ach mclaren is zo`n betje de zoetemelk van de f1 geworden een goede 2de zeg maar dus kubica blijft gewoon bij BMW
Posts: 79
BMW is inderdaad het team van de toekomst gezien hun progressie die ze afgelopen winter geboekt hebben. Dit jaar komt waarschijnlijk de eerste overwinning, volgend jaar meedoen voor de titel. Kubica heeft het talent, hij zal zeker nog mooie dingen laten zien.
Posts: 178
Niet Kovalainen weg maar die andere en dan nick heidfeld naar Mercedes en Kubica volgend jaar kampioen in die BMW ( maar wat een kutkleur heeft die auto) zul je zien er komen heel andere manen naar voren in de toekomst andere als verwacht
Posts: 461
Kaaskop,
Ik twijfel toch echt aan jou verstand van de Formule 1. Denk je nou echt dat McLaren Hamilton zou wegsturen? En ten tweede, waarom zou McLaren ene Nick Heidfeld (die ook nog geen f*ck heeft laten zien) naar McLaren halen?
Je moet zondags iets eerder opstaan en fatsoenlijk naar de GP\'s kijken en niet van deze onzin uitkramen.
Posts: 178
Omdat het een Duitser is en Haug hem al langer wil hebben, en Hamilton wegstuuren was een wens van mij want die linke slijmjurk is niet half zo gewaagt aan de F1 als menig een denkt