Renault en Ferrari volgen verrichtingen Kubica
- Gepubliceerd op 05 mei 2008 08:27
-
10
- Door: Rob Veenstra
Kubica stal in de eerste vier Grands Prix van dit seizoen de show. Hij kwalificeerde zich in elke race voor teamgenoot Nick Heidfeld en behaalde in Bahrein zijn eerste pole position. De 23-jarige coureur kwam in Australië niet aan de finish, maar daarna eindigde hij als tweede, derde en vierde in Maleisië, Bahrein en Spanje.
Door die goede resultaten zou hij dus in de belangstelling staan van Ferrari en Renault. Bernie Ecclestone, de grote baas van de Formule 1, is in ieder geval een groot fan van de Pool. Als ik een teambaas was, had ik het wel geweten. Dan zou ik Robert contracteren.
Trending nieuws
-
Uitslag VT3 Barcelona: Russell deelt nieuwe tik uit, balende Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Barcelona is een feit. De snelste tijd werd genoteerd door George Russell. Daar...
13 jun 2026 13:30 -
FIA-stewards openen onderzoek naar gedrag Antonelli
Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli moet zich na afloop van de derde vrije training melden bij de stewards. De Ita...
13 jun 2026 13:46 -
'Red Bull voerde topoverleg met FIA-president over spraakmakende zaak'
Red Bull-kopstuk Oliver Mintzlaff bracht afgelopen week een opvallend bezoek aan FIA-president Mohammed Ben Sulayem i...
13 jun 2026 12:09 -
Red Bull komt met duidelijke reactie op woede Verstappen
Max Verstappen was gisteren allesbehalve tevreden met de prestaties van zijn Red Bull-bolide. Hij mopperde over de bo...
13 jun 2026 11:10 -
Albon moet lachen om Red Bull: "Die spelen altijd politieke spelletjes"
Alexander Albon kijkt met enige verbazing naar de discussie rond de nieuwe krachtbronnen voor 2026. De Williams-coure...
13 jun 2026 10:46
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (10)
Login om te reagerensoundsworks
Posts: 41
Ik denk dat velen fan zijn van Kubica, ik hoor er in ieder geval ook bij. In de pool zie ik echt nog wel een meervoudige kampioen voor de toekomst.
F1Today heeft ook een eigen Hyves.
Kijk snel op: f1today.hyves.nl/
Fresh-T
Posts: 461
Dit stond gisteren al op een Duitse site.
Maar dat maakt het voor Kubica natuurlijk niet minder leuk. Ik vraag me af of een overstap naar Ferrari wel zo\'n goed idee is, aangezien ze daar altijd werken met een 1e en 2e man. Hij zal Raikonnen niet zo maar van zijn 1e plek af houden, dus zal hij zich moeten aanpassen op Kimi. Bij Renault komt hij onder Alonso, ook niet zo\'n goed idee volgens mij. Ik denk dat Kubica rustig moet afwachten tot hij een kans krijgt bij McLaren, of misschien wel moet blijven, gezien de prestaties van BMW dit jaar, en wellicht die van volgend jaar (of nog beter zelfs).
felix50
Posts: 5.792
Diejongen moet lekker bij bmw blijven want dat is toch het team van de toekomst
Fresh-T
Posts: 461
Ja, mee eens :) Maar als een Kovalainen na dit jaar eens zou vertrekken. En McLaren klopt bij Kubica aan. Zou dat niet een nog net iets betere optie zijn (voor de wat minder lange lange termijn)? Tuurlijk, als hij verzekerd wil blijven van een plaats in een (toekomstig) topteam, en hij wil daar nog 2 of 3 jaar op wachten, zal hij bij BMW moeten blijven.
rafael
Posts: 2.567
Dat gaat toch niet gebeuren. Kubica blijft gewoon bij BMW.
Alonso wil geen sterke man naast zich, daarnaast zal Renault diep in de buidel moeten tasten willen ze Kubica binnen halen en is BMW nog is een stukje sterker dan de fransen.
Ferrari heeft een contract met Raikkonen en Massa t/m 2009 en 2010. Di Montezemelo heeft al meerdere malen aangegeven tevreden te zijn over het rijdersduo, dus waarom wisselen?!
Kubica zal wel gek zijn als hij vertrekt bij BMW! BMW heeft hem de kans gegeven en BMW groeit. Ik zie Kubica niet vertrekken. Dit zijn gewoon verhalen van die het leven in zijn geroepen door zijn management om de marktwaarde te verhogen van Kubica.
felix50
Posts: 5.792
ach mclaren is zo`n betje de zoetemelk van de f1 geworden een goede 2de zeg maar dus kubica blijft gewoon bij BMW
Apollo
Posts: 79
BMW is inderdaad het team van de toekomst gezien hun progressie die ze afgelopen winter geboekt hebben. Dit jaar komt waarschijnlijk de eerste overwinning, volgend jaar meedoen voor de titel. Kubica heeft het talent, hij zal zeker nog mooie dingen laten zien.
kaaskop
Posts: 178
Niet Kovalainen weg maar die andere en dan nick heidfeld naar Mercedes en Kubica volgend jaar kampioen in die BMW ( maar wat een kutkleur heeft die auto) zul je zien er komen heel andere manen naar voren in de toekomst andere als verwacht
Fresh-T
Posts: 461
Kaaskop,
Ik twijfel toch echt aan jou verstand van de Formule 1. Denk je nou echt dat McLaren Hamilton zou wegsturen? En ten tweede, waarom zou McLaren ene Nick Heidfeld (die ook nog geen f*ck heeft laten zien) naar McLaren halen?
Je moet zondags iets eerder opstaan en fatsoenlijk naar de GP\'s kijken en niet van deze onzin uitkramen.