Fisichella haalt genoegdoening uit slechte vorm Renault
- Gepubliceerd op 11 apr 2008 15:07
-
3
- Door: Rob Veenstra
Fisichella: Iedereen dacht dat Fernando Alonso het team zou redden en Renault besteedde veel geld en tijd om hem een goede auto te geven. Maar als je kijkt naar de eerste drie races presteerde ik vorig jaar beter dan hij tot nu toe heeft gedaan. De 35-jarige Italiaan is wel verbaasd dat Renault zo teleurstellend presteert. Ik ben een beetje verrast, want Renault blijft een goed team met goede mensen en ik verwacht dat ze nog wel terugkomen.
Fisichella vindt dat hij de juiste beslissing heeft genomen door bij Force India te tekenen. Ik ben heel blij om met dit team het gevecht aan te gaan. Het project van Force India is veelbelovend en het was een goed besluit om me bij dit team aan te sluiten.
Trending nieuws
-
Red Bull komt met duidelijke reactie op woede Verstappen
Max Verstappen was gisteren allesbehalve tevreden met de prestaties van zijn Red Bull-bolide. Hij mopperde over de bo...
13 jun 2026 11:10 -
Alpine heeft medelijden met boze Russell
Alpine-kopstuk Steve Nielsen heeft medelijden met George Russell na de Grand Prix van Monaco. Alpine kreeg het vrijda...
13 jun 2026 10:09 -
Norris blij dat hij geen 'slechterik' is zoals Verstappen
Lando Norris is nog altijd trots op het feit dat hij vorig jaar wereldkampioen werd zonder een 'slechterik' t...
13 jun 2026 09:26 -
Kim Kardashian verrast met bijzonder cadeau voor Antonelli
Andrea Kimi Antonelli heeft een opvallend cadeautje ontvangen van Kim Kardashian. De Amerikaanse realityster zorgde v...
13 jun 2026 08:48 -
Albon moet lachen om Red Bull: "Die spelen altijd politieke spelletjes"
Alexander Albon kijkt met enige verbazing naar de discussie rond de nieuwe krachtbronnen voor 2026. De Williams-coure...
13 jun 2026 10:46
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 198
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.651 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (3)
Login om te reagerenrenzo
Posts: 932
Ik denk dat Fisico een beetje last heeft van wraakgevoelens, want hij is aan de kant geschoven na 3 jaar matig presteren.
baron van kerpen
Posts: 320
De wederopstanding van Fisi is prachtig. Natuurlijk was hij niet zo slecht als de afgelopen jaren leek. Maar hij was er zelf bij toen de Renault de kaarten op Alonso zette.
Trulli was destijds teamgenoot van Alonso en sneller. Alonso mocht van hem leren. Gaandeweg het seizoen kreeg Alonso de steun van eerste rijder en werd Trulli op een zijspoor gezet. Die verliet Renault enigzins boos maar kon bij Toyo terecht.
Fisi nam zijn plaats in maar toen hij in Melbourne direct de winst pakte was het vlot afgelopen met hem. Uiteindelijk mocht/kon hij Alonso nauwelijks bijhouden. Hij had toen kunnen weten hoe de kaarten geschud waren maar geloofde in een eerlijke kans en bleef. Na twee titels van Alonso en zijn vertrek mocht Fisi dan eindelijk rijden. Toen was de auto bagger en desondanks kon hij Heikki aanvankeloijk nog de baas. Maar zijn motivatie was weg en je kan je afvragen in hoeverre Renault nog in hem geloofde.
Uiteindelijk kwam Alonso terug en moesten hij en Heikki het veld ruimen. Nu blijkt dat de oude vos Fisichella nog steeds heel behoorlijk kan racen maar nu kan de auto het niet meer.
Fisi is terecht wraakzuchtig maar had al eerder in 2004 of 2005 moeten opstappen naar een ander team
patrickl
Posts: 11.414
Ja, het is triest hoe Fisichella naar de kloten is geholpen bij Renault. Het is toch gewoon echt een steengoeie coureur.
Ik zal ook nooit vergeten hou hij door de coureurs werd uitgeroepen tot coureur van het jaar toen hij bij Jordan reed (zal 2002 or 2003 zijn geweest) Dat was toen Schumacher echt met overmacht kampioen werd, maar Fisichella gewoon veel meer uitblonk in de Jordan (tenminste zolang dat ding bleef rijden).
Dat soort kwaliteiten raak je niet zo maar kwijt en nu bij Force india laat hij het ook weer zien. Hij rijdt Sutil (toch vaak geroemd als super talent) volledig zoek.