VT1: Felipe Massa voor Raikkonen en Rosberg
- Gepubliceerd op 04 apr 2008 10:32
-
11
- Door: Rob Veenstra
De tijd van Rosberg was 182 duizendsten langzamer dan de 1:32.233 van Massa. De Williams-coureur eindigde voor het McLaren-duo Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen. Die gaven respectievelijk vier en zes tienden toe op de snelste Ferrari. Kazuki Nakajima bewees dat Williams er na een minder weekend in Maleisië weer goed bij zit, de Japanner klokte de zesde tijd.
BMW Sauber laat in de vrije trainingen meestal niet het achterste van de tong zien en dat was in de eerste oefensessie op het circuit van Sakhir niet anders. Robert Kubica eindigde op 1,1 seconde van Massa op een zevende plek. Teamgenoot Nick Heidfeld werkte een ander programma af en kwam niet verder dan de veertiende tijd.
Grote incidenten vielen er niet te noteren, maar wel weer vele kleine momentjes. Met name de combinatie van bochten 9 en 10 en de laatste bocht voor het opkomen van het rechte stuk zorgden voor de nodige problemen. Zo ging Hamilton al driftend door bocht 10 en schoot Raikkonen van de baan in de laatste bocht.
Ook Force India-coureur Adrian Sutil had veel moeite met bocht 10, waar hij twee keer naast de baan belandde. De Duitser legde het bovendien weer af tegen zijn ervaren teamgenoot Giancarlo Fisichella. Sutil bleef alleen beide Super Aguris voor, maar Anthony Davidson en Takuma Sato reden allebei maar zes ronden.
Trending nieuws
-
Verstappen haalt schouders op na pijnlijke uitvalbeurt
Max Verstappen heeft opvallend nuchter gereageerd op zijn pijnlijke uitvalbeurt in Monaco. Verstappen startte de race...
07 jun 2026 22:04 -
Brundle gaat viral met bizar interview met Kim Kardashian
Sky Sports-verslaggever Martin Brundle heeft voor de nodige verbazing gezorgd met een pijnlijk interview met Kim Kard...
08 jun 2026 08:48 -
Russell wijst naar FIA na 'te zware' straf in Monaco
George Russell is van mening dat hij geen schuld heeft aan zijn zware straf in de Grand Prix van Monaco. Hij kreeg ee...
08 jun 2026 09:26 -
Leclerc zorgt voor woede bij Ferrari-partner
Charles Leclerc gaf gisteren zijn remmen de schuld van zijn uitvalbeurt in zijn thuisland Monaco. De Monegask parkeer...
08 jun 2026 08:11 -
'FIA wijst Red Bull-motor aan als maatstaf'
Het lijkt er sterk op dat Lewis Hamilton gelijk heeft dat de FIA denkt dat Red Bull Powertrains de beste krachtbron h...
08 jun 2026 07:36
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (11)
Login om te reagerenLuckyMe
Posts: 298
Massa kan goed trainen maar niet racen. De race wordt een prooi voor Kimi.
Jermaine
Posts: 7.176
Nou niet goed racen wil ik niet zeggen afgelope jaar heeft ie aardig wat gewonnen. Ook deze race bij Bahrain. Onderschat het niet nu hij 2 keer uitgevallen is waarbij 1 keer zijn schuld
rafael
Posts: 2.567
@Lucky Me: je hebt gelijk! kijk in de rondetijd van Massa en van Raikonnen(20 en 15) met weining verschil(0.117).
Jermaine
Posts: 7.176
Dus jij geeft gem gelijk dat hij niet kan racen terwijl hij behoorlijk wat races heeft gewonnen?
mm vaag hoor
Gonfa
Posts: 234
Een confidence boost-VT. Diegenen die na de Maleisische GP in een putje zaten krijgen nu een extra pluim in reet geramd.
Wetende dat BMW vertstoppertje speelt en Mclaren de eigenschap heeft zich in VT2 fantastisch te verbeteren ten opzichte van VT1, denk ik niet dat Nico ook in de race op P3 mag hopen. Sehr speitig, want ik gun het hem wel.
Massa die jongen kon echt wat vertrouwen gebruiken. En dat weten ze bij Ferrari ook denk ik. Het is dan ook geen toeval dat hij zo vroeg de baan op ging en veel rondjes reed. Hij moet baan maken, opdat hij hier een goede tijd kan neerzetten en opdat wat meer \'één met de auto\' wordt. Net als een paardrijder die, na een val, direct weer op die knol moet om vertrouwen te krijgen.
johan
Posts: 985
Races zonder druk kan iedereen winnen. Zeker in een Ferrari.
Ivanzoomski
Posts: 44
Ben blij dat Williams weer de pace heeft gevonden. Dat Ferrari bovenaan staat was te verwachten aagezien ze hier al getest hebben. Maar ja, het blijven natuurlijk maar VT\'s dus een beter beeld hebben we pas na Q3.
germain
Posts: 1.748
johan: Oh dus jij wilt zeggen dat jij ook zou winnen in een race zonder druk. Het ligt niet aan de Ferrari maar aan de coureur zelf.
Raikkonen rijdt toch ook in een Ferrari dus wat wil je eigenlijk zeggen. Massa is de snelste in de VT\'s en dat kan jij niet hebben dus moet je Massa maar afzeiken. Waar of niet ?
Jermaine
Posts: 7.176
he ik heb dat filmpje eens bekeken van hamiton die crasht. Dat wat daar gebeurde gebeurde ook bij massa.. mmmm wat een toeval zeg.. nou mensen waar blijft het slechte commentaar over hamilton?
daarnaast GO Germain:P
johan
Posts: 985
Nou, sorry hoor, maar ik zal me even verduidelijken voor de nozems onder ons. Iedereen (alle f1 coureurs bedoel ik daarmee) kunnen een wedstrijd zonder druk winnen. Zo ook Massa dus.
Het ligt idd aan de coureur zelf, daarom heeft Raikkonen meer gewonnen dan Massa.
Volgens mij moet ik mijn naam eens gaan aanpassen, anders hoor ik er dalijk niet meer bij.
Jermaine
Posts: 7.176
Ben ik het helemaal niet met je eens. Druk of geen druk mensen kunnen nog steeds uitvallen.
Ook kimi maakt fouten en ook hamilton iedereen.
En massa hd die wedstrijd geen druk meer lees het atrikel van dat hij de overwinning al had opgegeven dat betekent dta hij toen gewoon rustiger is gaan rijden. Dus ook de druk weg was bij hem