Newey terug naar de tekentafel voor Red Bull Racing
- Gepubliceerd op 31 jan 2014 19:18
-
48
- Door: Jeroen Jonkers
"Adrian is terug naar zijn tekentafel, zeker weten," vertelde Red Bull-nieuweling Daniel Ricciardo in Jerez. Nu de tegenvallende test van Jerez erop zit, gaat bij Red Bull alle aandacht naar de twee tests in Bahrein, daar moet de nieuwe auto namelijk wel naar behoren functioneren: "Ik denk dat de langere periode voor Bahrein het team enorm zal helpen," aldus Ricciardo. "De tijd is nog altijd aan onze zijde. Zelfs wanneer we met enkele problemen naar Melboure vertrekken, dan nog is het seizoen lang. Deze mannen weten hoe ze moeten winnen en ik weet zeker dat we het opgelost krijgen."
Het gerucht gaat dat, voor Newey het circuit van Jerez verliet, hij een 'verhitte' discussie had met Rob White van Renault, waarin ze de schuld van de problemen bij elkaar legden. Dat de schuld waarschijnlijk voornamelijk bij Red Bull Racing ligt werd donderdag duidelijk, toen men bij Toro Rosso vertelde dat ze een oplossing hadden gevonden met Renault voor de STR9. Het gerucht gaat in de paddock dat Adrian Newey met zijn kenmerkende smalle ontwerpen dit keer over de limiet is gegaan, waardoor de koeling van de RB10 een flink probleem is geworden.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Visa Cash App RB
- Punten 1.061
- Podiums 24
- Grand Prix 188
- Land AU
- Geb. datum 1 jul 1989 (36)
- Geb. plaats Perth, AU
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,75 m
190.930 reacties op Visa Cash App RB
24 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Daniel Ricciardo
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (48)
Login om te reagerenPosts: 6
Hoe je het ook of wend of keert, ik kan er geen medelijden mee hebben.
Een keertje geen RBRdominantie, heerlijk!
Posts: 3.592
Niet te vroeg juichen, er kan nog voldoende basis snelheid in die wagen zitten... Wie weet vindt Newey wel iets om net wat meer ruimte te creëren zonder echt opofferingen te doen qua aero en downforce.
De start van het seizoen is nog anderhalve maand verder, kan nog een boel gebeuren in tussen tijd.
Maarrrr, ik hoop stiekem wel op een minder jaar voor RBR. Niet alleen om weer eens wat anders te zien dan de vinger, maar ben ook wel benieuwd hoe Vettel hier mee om zal gaan als het echt eens een heel jaar minder is. Ik denk dat dat best goed voor z'n ontwikkeling kan zijn.
Posts: 2.250
Newey staat bekend als iemand die snelheid boven betrouwbaarheid verkiest. Deze keer is hij blijkbaar te ver gegaan. Misschien lukt het hem wel om de wagen beter te koelen, maar misschien moet hij ook een RB10-B maken en dan zijn ze natuurlijk verder van huis en zien we misschien pas een competitieve wagen nadat ettelijke GP's zijn verstreken.
Posts: 1.551
Tsja je moet ook de grens opzoeken nu zit Red Bull er blijkbaar over. Ik denk niet dat er een man overboord is dat gaat vast nog wel goed komen.
Al hoop ik dat andere teams dit jaar eindelijk eens beter zijn. ;)
Posts: 7.033
Voila! Mijn vermoedens worden bij deze bevestigd.
Posts: 17.675
Klopt, jij wist dit allemaal allang hé?
Jij wist dit al voordat Newey de wagen tekende....
Posts: 7.033
Vermoedens... Moeilijk he begrijpend lezen?
Posts: 3.592
LH: Die vermoedens kon je overal op internet lezen voordat jij ze al benoemde... Ga nu niet doen of je een genie bent ofzo (met alle respect...) RBR is afgelopen jaren behoorlijk inventief geweest m.b.t. indelen van de elektra en koeling m.b.t. andere teams, nu heeft dat niet zo goed uitgepakt.
Niemand weet nog hoeveel deze fout gaat kosten t.o.v. het presteren door het hele seizoen heen. Dat ze nu achterstand oplopen is natuurlijk nooit vervelend voor de concurrentie, maar ze hebben nog 6 weken om de boel uit te vogelen, en ik denk dat ze daar echt wel een heel eind mee komen.
Posts: 929
ja, alleen zijn jouw vermoedens op niks gebaseerd en wat Jean Alesi zegt vermoedens heb je vooraf niet achteraf
Posts: 5.887
Wat een koning ben jij eigenlijk L.H.!!!
Posts: 9.505
Dit was toch allang bekend? Al waren het vermoedens...
Posts: 7.033
Redbull1
Mijn mening was duidelijk gebaseerd op bepaalde feiten die het verdacht maakte dat mijn vermoedens wel eens konden kloppen. Ik hoorde er niemand over, over een te smal design. Je hoorde mensen alleen maar over het ERS systeem, en de Renault motor. Dus speedpuppet. Wat je zegt dat dit allang bekend was slaat ook nergens op. Nee ik ben geen genie, tuurlijk niet. Maar ik had wel gelijk, terwijl sommige mensen alleen maar hun kans pakken om mijn vermoedens/mening in de prullenbak te smijten. Sommige mensen denken dat Newey een god is, waarbij ze al heel snel een mogelijke fout van hem uitsluiten. Dus dat is mijn punt, door mijn gelijk te halen nu. Newey kan we ldegelijk de plank misslaan!
Posts: 9.505
Ik heb het toch al eerder voorbij zien komen in een nieuwsbericht.
Posts: 363
Doe niet zo interessant man. Stond al op meerdere plekken te lezen.......
Posts: 929
@LH stond idd al in andere nieuwsberichten zoals hierboven te lezen staat er Rob White steekt had in eigen boezem voor het slecht lopen van de motor maar het zal er vast ook mee te maken hebben dat de side-pods gewoon te smal waren
Posts: 7.033
Ik heb het gister nergens anders gelezen, kan ik met 100% zeggen. Ik probeerde alleen maar de puzzelstukjes in elkaar te steken om uit te kunnen vissen wat er daadwerkelijk nog meer aan de hand zou kunnen zijn met RBR, naast het ERS systeem probleem. Ik dacht dat er meer dan dat aan de hand zou kunnen zijn.
Als jullie dit gister elders hadden gelezen, waarom komen jullie dit dan niet delen met ons op F1today? Zit ik dus heletijd voor niks te gissen en uit te zoeken, terwijl jullie mooi je mond houden, om een dag later vrolijk te melden dat ik niet zo interessant moet doen. Dat het gister al elders te lezen was. Sjongejonge..
Posts: 7.033
Ik was iets te snel met mijn reactie die op het moment nog in het filter hangt. De titel is misleidend. Mijn vermoedens die precies hetzelfde zijn, worden niet bevestigd zoals ik zei. Maar het zijn dus geruchten en vermoedens uit de paddock... Nouja, de kans is heel groot dat dit klopt in ieder geval. Er speelt bij RBR meer dan alleen dat ERS systeem probleem.
Posts: 929
ach ja als ze de volgende keer in bahrain maar veel ronden kunnen rijden dan zal het wel goed komen denk ik. red bull kan ook als geen ander van middelmatige resultaten omdraaien naar top resultaten dus ik verwacht niet veel problemen
Posts: 9.980
De afgelopen 4 jasr hebben we kennis kunnen maken met de genialiteit van Newey. Een goede basis jaar op jaar aërodynamisch perfectioneren.
Nu ook hij weer van voor af aan moet beginnen, komt zijn zwakte, waar hij bij mc laren ook vaak mee kampte, bovendrijven: betrouwbaarheid
Posts: 3.846
Toch vind ik het raar dat juist het team wat de laatste 4 seizoenen het beste uit de bus kwam nu zo zwaar getroffen wordt.
Dit is ook precies wat de FIA nodig heeft om de F1 weer wat aantrekkelijker te maken en de ''dominantie'' van RB(lees Vettel) uit te roeien.
Wat in 2005 met Ferrari lukte,schijnt nu te lukken met RBR.
Zou het een complot zijn?
Posts: 758
Complot wil ik het niet noemen. Maar het is wel een manier om iedereen weer enigszins gelijk te trekken, al blijven de teams met voldoende liquide middelen in het voordeel.
Posts: 2.323
Ze moeten l.Hamilton vragen wat ze.moeten doen, hij weet het allemaal zo goed.en zit tot maar 24/7 achter zijn pc
Posts: 758
Nou ja zeg! Lief blijven he;-)
Posts: 7.033
oi58.tinypic.com/3128lnb.jpg
Posts: 243
@LITTLE_NIGHTMARE,
L.Hamilton probeert alleen zijn kijk op de problemen bij Red Bull te omschrijven. Ik hoop voor Red Bull dat de problemen zo 'simpel' zijn als L.Hamilton ze omschrijft want dat makkelijker op te lossen als een ontwerp fout.
Posts: 630
Little Nightmare turns in to a Huge Nightmare.....
Als iemand zijn gevoel/mening wilt ventileren dan moet dat toch kunnen? Wil jou eens horen als RedBull weer vliegt...
LH, gewoon blijven posten! Af en toe over de top, maar boeit niets! ;)
Posts: 3.846
Nu we het toch over Hamilton hebben,wat voor kapsel heeft hij zichzelf aangemeten?
Gaat hij nu als Carl Lewis Hamilton door het leven?
Posts: 7.033
Ach don't feed the troll.. Jammer zulke reacties. Dit is al de 2de keer dat hij me persoonlijk aan valt. Tuurlijk blijf ik posten! Ik ben iemand met een eigen mening, en dat wordt soms niet door iedereen even goed geaccepteerd. So be it. Ik kan me wel voorstellen dat ik soms wat irritant over kan komen, zeker als je Ferrari of RBB fan bent. Door mijn enthousiastme of door de adrealine kan ik soms wel eens te recht door zee zijn, of woorden eruit gooien die ik achteraf gezien beter niet had kunnen zeggen, of het anders moeten zeggen. Maar als mensen zich soms irriteren aan mij dan verwacht ik wel van diegene dat ze me gewoon altijd op een volwassen manier tegenspreken. Wat moet ik nou met zo'n reactie als dit?
Posts: 5.887
Carl Lewis was wel snel ;)
Posts: 5.887
Carl Lewis was wel snel ;)
Posts: 5.887
Carl Lewis was wel snel ;)
Posts: 5.887
Carl Lewis was wel snel ;)
Posts: 5.887
Carl Lewis was wel snel ;)
Posts: 5.887
Carl Lewis was wel snel ;)
Posts: 2.323
Ik zeg toch alleen da ze l.Hamilton aan moeten nemen... hij weet et allemaal zo goed. Hij wist na 1fototoestel te zeggen dat de soort van s-ducht die ze hebben nutteloos is en wist ook al gelijk te zeggen dat de sidePods en.engineering covers veel te klein zij.... as hij da van 1foto.al kan zeggen terwijl je newey er dagen of.zelfs.maanden in heef gestoken kan hij net zo goed neweys zijn taken overnemen. En gezien het aantal reacties dat hij plaats.heeft hij tot niks.te.doen
Posts: 2.323
L.Hamilton ik bn niet de enige die me.er.aan stoort en bij andere die jou een volwasse reactie geven geef jij een kinderachtige reactie terug dus begin ik maar.gelijk kinderachtig te doen, mezelf gewoon even aanpassen aan he niveau.
Posts: 7.033
Goed weekend L-N. Geniet ervan, want voordat je het weet zit je weer aan je schoolbank. Ik heb genoten van de eerste testweek, ben blij dat het hele circus weer begonnen is! En ik hoop voor jou dat Mercedes je dit jaar nog veel little nightmares kan bezorgen ;) Tot later jongen.
Posts: 2.323
Ik werk 40u in de week l.hamilton dus ik zie geen school bankkes.. jij hb nibveel ok weekend voor te hebbe doordeweeks zit je tg maar thuis. En je reageert trouwens niet eens op de inhoud alleen maar op 1 zinnetje die ik typ
Posts: 2.323
Owja ik gun het rodberg wel dat hij wint hoor ik vind dat hij wel minstens 1wereldtitel wint. En hamilton die zijn 2e v.C. titel wint zou ook mooi zijn dan is hij de enige van de huidige grid di bij 2teams kampioen word. Zou ook goed zijn voor de sport. Ik gun het alleen alonso niet....
Posts: 373
@little-nightmare: Ach hij zit dan achter z'n pc, ik zit achter m'n laptop, jij achter je dikke tablet?
Posts: 1.175
Sjees L.Hamilton. Wordt tijd dat je een vriendinnetje krijgt. Zou je misschien minder tijd op de fora te vinden zijn.20 tegeltjes om je gelijk te halen ( niet krijgen!)
Posts: 305
't Ja, je kan niet altijd de wind van achteren hebben... Roeien maar, Adrian!
Posts: 561
Zijn er uberhaupt Redbull fans hier??? Hoor niemand klagen over het kwakkelende begin van ze haha
Posts: 2.277
Ik heb frijns gesproken in Jerez, hij wist me te vertellen dat caterham vandaag maar met 12.000 toeren reedt.
Stotter problemen waren er nagenoeg niet meer, behalve in de pitstraat.
Al moet ik zeggen dat de andere motoren ook wel echt aan het knallen waren in de pits, ook wel eens op de baan, leek afentoe wel oorlog, klonk als misfires/onverbrande benzine dat de uitlaat uit geknald werd.
Posts: 929
volgens mij reden de Mercedes en Ferrari ook 12500 toeren als dat klopt is dat niet slecht opzich
Posts: 2.277
Van wat ik gehoord heb, klonken vandaag vooral de Mercedes motoren een stukje harder dan woensdag, Mercedes kan dat risico natuurlijk wel aan met die betrouwbaarheid die ze hebben laten zien over de dagen.
Posts: 2.303
Mss was de RB6,RB7,RB8 en RB9 toch niet zogoed!
Posts: 3.146
Ken je nagaan hoe hard die auto's echt hadden kunnen rijden... ghehe