Gutiérrez wil teamleider worden bij Sauber
- Gepubliceerd op 27 jan 2014 15:06
-
15
- Door: Jeroen Jonkers
"Dit wordt mijn tweede jaar als racecoureur in de Formule 1, dus met mijn ervaring en allerlei nieuwe dingen die eraan komen denk ik dat mijn vertrouwdheid met het team ons kan helpen onze doelen te bereiken."
"Als coureur, wil ik de volgende stap maken. Ik denk dat mijn voorbereiding heel anders is dan vorig jaar en ik ga vol in de aanval. Ik heb me voorbereid in de winter, alles geanalyseerd en geëvalueerd wat in mijn rookie-seizoen is gebeurd. Dat neem ik allemaal mee in het volgende seizoen."
De Mexicaan verwacht dat de ervaring die hij heeft opgedaan hem kan helpen met de strategische uitdagingen die hem komend seizoen staan te wachten: "Als rijder moet je op een zeer specifieke wijze betrokken zijn bij de strategie van het team. Vorig jaar vond ik het in het begin van het seizoen allemaal wat verwarrend, maar naarmate het seizoen vorderde kwam ik in een ritme en begreep ik het allemaal."
"Nu ik mijn tweede jaar inga, denk ik dat ik efficiënter en daarnaast meer betrokken kan zijn. Ik geloof dat ik beter in staat ben om input te generen vanuit het oogpunt van de rijder om de samenwerking met het team te bevorderen."
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 134
Dit mak lammetje wordt meteen ingepakt door Sutil en Van der Garde! Ik schat hem op gelijk niveau als Chilton. F1 onwaardig! Laten we hopen dat Giedo snel mag instappen.
Posts: 898
hulkenberg was vorig jaar gewoon te goed maar naast sutil is hij meer een gelijke.
al hoop ik toch ook op giedo
Posts: 636
Gutiérrez is toch wel wat beter dan Chilton denk ik.
Posts: 4.175
Tsja, het grootste deel van het afgelopen jaar was het helemaal knudde met hem, toen Sauber de auto op orde kreeg, ging het ook wat beter met Gutierrez. Net zo slecht als Chilton wil ik niet zeggen, maar een topper is het niet. Chilton hoort gewoon niet in de F1, dat weet eigenlijk iedereen wel.
Ik ben benieuwd hoe Giefo het gaat doen tegenover Sutil en Gutierrez. Pic stond begin van vorig jaar nog aangetekend als talentvol, Giedo als pure paydriver, aan het eind van het seizoen leken de rollen bijna omgedraaid. Hopelijk verrast Giedo dit jaar ook weer op een aangename manier, en zirn we hem daarna weer terug op de grid
Voor 2015 zet ik echter mijn geld toch op Frijns.
Posts: 6.198
erg slim zijn dit soort uitlatingen natuurlijk niet..
Posts: 2.277
Hij kent zijn plek niet xD
Posts: 636
Gutiérrez moet er eerst maar voor zorgen dat hij niet compleet wordt afgedroogd door Sutil en dat zal voor hem ook een reeël doel moeten zijn. Veel heeft hij nog niet laten zien vorig jaar dus het moet toch echt dit jaar gebeuren voor de Mexicaan. Giedo van der Garde zit klaar om hem eventueel te vervangen, dus de druk ligt volledig bij Gutiérrez.
Posts: 1.422
Dit jochie kan Sutil niet aan. Hoe eerder ze hem inruilen voor Van der garde, hoe beter. Maarja, dat Mexicaanse geld stinkt niet voor Sauber.
Posts: 19.803
Ik refereer aan eerdere uitspraken van Gutierrez:
Begin 2013:
Eigenlijk voel ik me nog niet klaar voor de F1. De eerste paar races zullen echt wennen zijn en ik ben al blij als ik de finish haal.
2013 na zijn eerste puntenfinish:
Een enorm druk van mijn schouders is nu eindelijk verdwenen, vanaf nu kan ik iedere race in de punten eindigen.
En dan nu deze fantastisch onhandige uitspraak.
Sutil gaat Gutierrez afdrogen en het zou voor iedereen beter zijn als Van der Garde gewoon plaats neemt naast Sutil. Helaas brengt Gutierrez meer geld in het laatje.
Natuurlijk is Hülkenberg een toptalent en was het lastig voor Gutierrez, maar er zit een verschil tussen matig, slecht en wel heel beroerd. Gutierrez viel in de laatste categorie.
Posts: 2.303
Al rijd Gutierrez geen deuk in een pakje dan rijd Giedo nog niet als zijn vervanger.
Posts: 2.418
Ik zie Gutierrez dit jaar wel gelijkwaardig presteren aan Sutil, eerlijk gezegd.
Posts: 3.224
@damon ik denk dat je morgen de weddenschap wel binnen krijg:)
Posts: 19.803
Nog niet gezien Jacky.
Welk adres heb je gebruikt?
Posts: 3.224
@damon het adres wat je had opgegeven,daar heb ik het een gestuurd zal wel van je werk zijn denk ik laat me even weten dat je het binnen hebt.
Posts: 925
Tja je moet wat zeggen. Voor zijn eerste seizoen stelde hij zich bescheiden op. Hij heeft wel een zekere ontwikkeling laten zien gedurende het seizoen. Dit seizoen zal hij zich dus moeten bewijzen, nu of nooit en daar horen misschien dit soort (misplaatste) uitspraken bij.
Voor wat betreft Sutil hoop ik dat hij weer het niveau kan bereiken dat hij in de tweede helft van 2011 liet zien, dat was behoorlijk hoog (top5-6 qua coureurs van toen). Vorig jaar begon hij sterk, had hij veel pech in zijn eerste races, maar daarna zakte hij eigenlijk wel wat weg. Monaco was nog top (zoals vroeger), in de regen voelde hij zich echter minder op zijn gemak, terwijl dat vroeger 1 van zijn ijzersterke punten was.
We gaan het zien.