user icon

Officieel: Hulkenberg terug naar Force India voor 2014

  • Gepubliceerd op 03 dec 2013 16:09
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra
Nico Hulkenberg verdedigt komend seizoen weer de kleuren van Force India. De Duitser was in 2011 al testrijder voor de Indiase renstal en racete in 2012 voor de equipe van Vijay Mallya. Na een jaartje Sauber keert hij voor 2014 dus terug naar Force India met een meerjarig contract. Wie als zijn teamgenoot zal fungeren is nog niet duidelijk. Sergio Perez lijkt de belangrijkste gegadigde, maar de manager van Adrian Sutil dicht zijn cliënt ook nog kansen toe.

Hulkenberg: "Ik ben heel blij om de handen weer ineen te slaan met Force India. Het team legt de lat hoog voor volgend seizoen en met mijn ervaring uit de afgelopen jaren denk ik te kunnen helpen om die ambities te verwezenlijken. Ik geloof oprecht dat we een competitief pakket voor 2014 hebben. Ik heb bijvoorbeeld veel positieve dingen over de nieuwe Mercedes-motor gehoord. Ik ken het team en ik bespeur een grote vastberadenheid, een honger naar succes die ik ook heb."

Mallya: "Het doet me deugd om Nico weer te verwelkomen bij Force India. In 2012 bewees hij een exceptioneel talent te zijn en hij heeft dit seizoen opnieuw grote indruk gemaakt met zijn optredens. Met Nico in onze line-up voor 2014 geven we een duidelijk signaal af van wat onze doelstellingen zijn, het is voor alle betrokkenen bij het team een impuls. We hebben hoge verwachtingen voor volgend jaar en met Nico aan boord hebben we ons in goede uitgangspositie gemanoeuvreerd."

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Hier spreekt een F1 liefhebber die steeds meer Hülkenberg fan aan het worden is.
    Ik hoop op een prachtige jaar, podiumplekken (dromen mag altijd) en een teamgenoot die je de vernieling in rijdt om dan in 2015 eindelijk naar een top team te mogen!

    Amen.

    • + 0
    • 3 dec 2013 - 16:13
    • Neoflite

      Posts: 12

      +1
      Het wordt nu wel eens tijd dat ze deze jongen in een fatsoenlijke auto gaan plaatsen. Nu maar hopen dat FI komend seizoen de zaken wat beter op orde heeft, afgelopen seizoen was toch wel zeer teleurstellend te noemen.

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 16:23
    • \"en een teamgenoot die je de vernieling in rijdt\" even voor de duidelijkheid, je hoopt toch dat Hulkenberg z\'n teamgenoot de vernieling in rijdt en niet andersom hé? :P
      Teamgenoot Sutil of Perez, mwah hij moet beide wel kunnen hebben dacht ik zo..
      Op die foto boven kijkt hij iig knap chagrijnig; weer een jaar in die vervloekte middenmoot!

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 16:26
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      De livery van de auto schijnt de vetste te zijn die FI ooit gemaakt heeft, dus da\'s een goed begin! :)

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 17:06
    • @Calvinh, waar haal je die info vandaan? Nieuwe hoofdsponsor oid?
      Ik vond de FI livery tot nu toe zeldzaam lelijk eerlijk gezget.

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 17:23
    • Kennie

      Posts: 2.552

      @JA

      Dat ben ik met je eens, maar wat ik helemaal raar vind is dat er nog steeds stickers op staan van Kingfisher Airlines, terwijl die al een jaar geleden opgehouden zijn met vliegen. Ze zijn (nog) niet failliet heb ik begrepen, maar je gaat natuurlijk geen reclame maken voor een bedrijf dat geen diensten aanbiedt. Tuurlijk is Kingfisher ook van Mallya, maar zet er dan een bedrijf op dat wel betaalt.

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 18:00
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      JA,
      Dat heb ik mij laten vertellen door een FI werknemer afgelopen zaterdag! :P

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 19:26
    • Dimensie

      Posts: 616

      @Kennie net als Mol -4 % heeft Mallya 7% aandelen in het team verkocht dus sponsoring zou in de toekomst dan ook kunnen verdwijnen.

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 00:20
    • @Kennie...Kingfisher is het biermerk....White & Mackay is ook een merk wat onder zijn alcohol imperium valt. Die auto staat vol lekkere versnaperingen altijd

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 00:24
    • Kennie

      Posts: 2.552

      @Getuige X

      Hartelijk dank, wist niet dat Kingfisher ook een biermerk was, maar het is inderdaad een merk van United Breweries (even opgezocht). Weer wat geleerd.

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 10:03
  • ives

    Posts: 1.223

    Denk eigenlijk dat Hulkenberg hier niet slecht aan doet. De situatie bij Lotus is volgens mij veel erger dan men doet uitschijnen en het team zou wel eens enorm kunnen terugvallen volgend jaar. Terwijl Force India een relatief stabiele middenmotor is.

    • + 0
    • 3 dec 2013 - 16:30
    • Kennie

      Posts: 2.552

      Plus dat hij een meerjarige deal getekend heeft. Wanneer hij dus echt de pannen van het dak rijdt, kan FI volgend jaar dus een transfersom vragen wanneer hij dan wel de stap naar een topteam kan maken.

      Ben benieuwd of die kans nog komt voor hem, ik ben overtuigd 100% van zijn kwaliteiten, maar het lijkt alsof 3 duitsers bij 3 verschillende topteams te veel is. Hoop voor hem van niet, maar ik heb Frentzen visioenen, ben ik de enige ?

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 17:28
    • Stitch

      Posts: 5.178

      @ YVES: daar heb je denk ik helemaal gelijk in. Nu het met Quantum niks word, omdat het een gorte farce was, hebben ze daar grote financiele problemen, die ze niet eens met dat bijna halve Miljard van Malle Naadje op kunnen lossen. Het is daarom maar de vraag of ze het volgend jaar weer vooraan mee kunnen doen.

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 18:22
    • Een miljard is 1000 x een miljoen, dat weet je he? ;)

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 19:42
    • kwou ff zeggen, een half miljard? als Malle Naadje zoveel meebrengt zouden ze bij Lotus wel gek zijn voor den Hulk te kiezen :P

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 20:03
  • Frijns

    Posts: 2.563

    Het enige goede aan dit nieuws is dat Hulkenberg gelukkig niet helemaal naast de pot heeft gepist. Nu maar hopen dat ze een dijk van een auto bouwen en zijn talent tot zijn recht gaat komen. En natuurlijk niet te vergeten nog even Frijns als teamgenoot aanstellen en knallen maar:P.

    Wat ik al eerder heb geroepen, Sutil blufte over een getekend contract;-)

    • + 0
    • 3 dec 2013 - 17:19
    • jacky

      Posts: 3.224

      perez word de teamgenoot van hulkenberg.

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 19:48
    • jullie kunnen ook bij mij terecht voor de geluksgetallen van de loterij....ik voorspel ze gewoon voor jullie ;))

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 00:25
  • Ik hoop toch zó dat die Force India volgend jaar als de brandweer gaat!

    • + 0
    • 3 dec 2013 - 17:21
    • Misschien rijdt FI met Merc-motor de Ferrari wel helemaal zoek... ;)

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 17:56
    • Godius

      Posts: 658

      Force India introduceerde in Monaco de laatste echte updatepakket van 2013, sindsdien zijn ze volledig bezig geweest met de 2014 wagen. Iets wat ook wel aan de resultaten in de tweede helft van het seizoen te zien zijn geweest, afgezien van de Pirelli compound veranderingen.

      • + 0
      • 3 dec 2013 - 19:21
    • Ik vind dat we onze pet mogen afnemen voor Force India. Kwamen in 2008 de F1 in na Midland, Spyker en al die nietszeggende overnames. Maar Vijay heeft er een stabiele middenmotor van gemaakt, met af en toe een uitschieter naar boven. Steevast plekje 6/7 in het constructeurskampioenschap. En met teams als Ferrari, McLaren, Mercedes, Lotus, Red Bull en destijds BMW en Renault is dat helemaal niet gek.

      Hopen op de eerste overwinning voor dit sympathieke team in 2014.

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 08:03
  • Mooi nieuws! Ook al zag ik hem liever in een Lotus is dit de beste andere optie voor hem op dit moment.

    • + 0
    • 3 dec 2013 - 19:44
  • Zoals anderen hier hoop ik dat Hulkenberg zijn toekomstige teamgenoot volledig vernedert zoals hij al zoveel heeft gedaan. Om dan voor 2015 eens voor een team te rijden dat waardig is aan zijn talent.

    • + 0
    • 3 dec 2013 - 23:19
  • Meerjarig contract... dus in 2015 ook FI?

    • + 0
    • 4 dec 2013 - 09:42

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Racing Point
  • Punten 518
  • Podiums 6
  • Grand Prix 117
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar