user icon

PDVSA en Total plaveien weg voor Maldonado naar Lotus

  • Gepubliceerd op 29 nov 2013 11:16
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
De laatste plooien voor de overgang van Pastor Maldonado naar Lotus zijn glad gestreken. Turun Sanomat meldt dat PDVSA en Total in Caracas, Venezuela, een akkoord hebben bereikt om naast elkaar te kunnen bestaan als sponsors van Lotus.

PDVSA is verbonden aan Maldonado, Total aan Romain Grosjean. Het probleem was dat het allebei oliemaatschappijen en in wezen dus concurrenten van elkaar zijn. Volgens Turun Sanomat hebben beide partijen een manier gevonden om samen Lotus te steunen.

De Britse renstal kan het geld goed gebruiken nu de overeenkomst met investeringsmaatschappij Quantum Motorsports op een farce uit lijkt te draaien. Het geloof dat het nog goed komt ebt ook bij Lotus weg, waardoor Maldonado en zijn miljoenen meer dan welkom zijn.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Frijns

    Posts: 2.564

    Jammer hoor, dit had de kans van Boekhoorn moeten zijn. Hij had zich makkelijk voor 40 miljoen per jaar kunnen inkopen.

    • + 0
    • 29 nov 2013 - 11:22
    • 40 miljoen staat toch niet in verhouding tot de minimale exposure voor zo\'n flutlandje als Nederland? PDVSA en Venezuela hebben de grootste olie voorraad van de Wereld en dat doet er echt wel serieus toe. Boekhoorn is een ondernemer. Wat voor winst valt er voor hem te behalen uit een investering van 40 miljoen (wat jij zegt) in de bodemloze put der f1? Kijk 10 miljoen is al veel maar nog wel reeel,15 miljoen een keer voor een beter stoeltje. Maar dat is echt de max

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 11:37
    • Gompie

      Posts: 4.951

      De heer Boekhoorn zou wel stapelgek zijn om 40 miljoen uit te geven voor een racestoeltje. Hij verkoopt er waarschijnlijk geen trui méér door...

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 14:39
    • vitesse

      Posts: 1.524

      @FRIJNS

      Sponsoren van Giedo zijn;Beelen omzet vele miljoenen ,Maasfactor idem.,Regus en Cashper ,met daarnaast McGregor ,weet jij hoeveel zij in de F1 stoppen? genoeg voor een evt.stoeltje ,Dhr.Boekhoorn is niet gek hoor ,om zijn zuur verdiende centjes weg te gooien ,die gebruikt alleen zijn netwerk (zo werkt dat in die wereld) snap je?

      Dit zijn ook de weinige serieuze Ned.sponsoren ,die voor een Nederlandse coureur zich niet schamen ,daar hoort Frijns helaas voor jou niet bij (ze hebben wel hun best gedaan)!

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 16:55
  • jacky

    Posts: 3.224

    40 miljoen voor je schoonzoon uitgeven vind ik nog al wat,misschien word het toch force india je weet het niet.

    • + 0
    • 29 nov 2013 - 11:27
    • Frijns

      Posts: 2.564

      De geschatte waarde van de Williams aandelen was ook ruim 30 a 40 miljoen. Als je dan toch bezig bent..

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 11:32
  • jacky

    Posts: 3.224

    volgens bronnen word hij vandaag gepresenteerd bij lotus hij zou 35 miljoen meenemen.

    • + 0
    • 29 nov 2013 - 11:30
    • Frijns

      Posts: 2.564

      Het Lotus budget schrinkt dan wel erg ten opzichte van de 100 miljoen van Kwantum.

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 11:32
    • ives

      Posts: 1.236

      @Frijns: Ik zie het eerder als een stijging van 35 miljoen tov de gebakken lucht van Quantum...

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 11:50
    • Frijns

      Posts: 2.564

      Als je het zo bekijkt wel IVES:D

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 11:58
  • Milli

    Posts: 296

    Waarom niet zoals de Indycar met twee auto\'s met verschillende belletering?

    • + 0
    • 29 nov 2013 - 11:50
    • guardian

      Posts: 227

      @Milli,

      Enkele jaren geleden heeft BAR dat ook willen doen,
      dit mocht echter neit van de FIA
      http://www.autosblog.fr/post/3327/les-plus-belles-livrees-de-la-formule-1-episode-4
      Bovenstaande link geeft de oplossing aan zoals zij het destijds hebben aangepakt.

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 12:26
    • idd de 555 / luckystrike liveries mooie tijd was dat.

      Herinner me ook nog de advertenties van BAR in de bladen tijdens het voorseizoen \"waarom geen kampioen worden in het debuut jaar\" uiteindelijk geen punt gehaald toen.. jammer

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 12:32
  • Ik kan hier maar één ding op zeggen:
    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

    • + 0
    • 29 nov 2013 - 11:53
  • Maldonado heeft even laten zien dat hij wk materiaal is, totaal verdient dus dit topzitje, ahum..

    • + 0
    • 29 nov 2013 - 12:45
  • Als dit gaat gebeuren, is F1 definitief ziek. En zit men naast een financiële crisis ook in een geloofwaardigheid crisis. 10 jaar geleden kon je nog een stoeltje kopen bij Minardi en heette een rijder Yoong. De rest van het veld zat overwegend vol met de toprijders van de wereld, en tuurlijk, soms namen die ook wat sponsors mee. Maar de bedragen die nu betaald moeten worden voor een stoeltje, en de manier waarop talent nauwelijks meer een rol speelt (zie : Hulkenberg, Frijns, Bird) is belachelijk. Een Enzo Ferrari had vroeger een Hulkenberg al lang naar zijn kantoor in Maranello laten komen, en hem een contract onder zijn neus geduwd ....

    • + 0
    • 29 nov 2013 - 12:48
    • Gompie

      Posts: 4.951

      De F1 is al jaren ziek. Al sinds jaar en dag zijn er 2-3 teams die de dienst uitmaken en de rest fungeert als veldvulling. De technische achterstand van de overige teams is dermate dat het ook nooit wat gaat worden. En sinds de invoering DRS is de geloofwaardigheid nog verder gedaald. Er komt een tijd dat Charlie Whiting met zijn maatjes in race control met een zooitje joysticks het verloop van de hele race bepaalt. Ik kan je vertellen dat ik van het afgelopen seizoen eigenlijk alleen Brazilië helemaal heb gezien, bij de rest ben in slaap gevallen, zo saai was het.

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 14:37

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar