user icon

Kovalainen onderschatte moeilijkheidsgraad van rentree

  • Gepubliceerd op 25 nov 2013 13:38
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Heikki Kovalainen dacht bij Lotus in een gespreid bedje terecht te komen en de kans te krijgen om zich in de kijker te rijden. Het pakte averechts uit. Twee matige optredens als vervanger van Kimi Raikkonen hebben zijn perspectief op een fulltime racezitje voor 2014 vertroebeld.

Kovalainen geeft in Turun Sanomat met grif toe: "De Lotus E21 is geweldig, maar het lukte mij maar niet om die snelheid aan te boren. Ik had geanticipeerd dat het makkelijker zou zijn om terug te keren en competitief te zijn. Deze twee races waren niet best. Ik wist dat het een risico was om tijdens het seizoen ergens in te stappen, maar ik had niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn."

De Fin denkt niet dat dit in zijn nadeel werkt met het oog op een stoeltje bij Caterham. "Op dit moment heb ik geen contract voor 2014. Het enige dat ik kan zeggen is dat het er goed uitziet. Caterham is nog altijd de meest waarschijnlijke optie. Niets is getekend, maar ik geloof niet dat deze races bij Lotus iets hebben veranderd", zei Kovalainen tegenover MTV3.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Vermoedelijk OVERSCHAT hij zijn eigen capaciteiten voor het rijden van een formule 1 wagen. Volgend jaar met Bottas en Raikkonen genoeg Finnen. Een Deen, misschien een Zweed erbij en dan is het ook wel mooi zo.

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 13:41
  • jacky

    Posts: 3.224

    die zien we nooit meer terug.

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 13:43
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    OT: Autosport noemt in een bericht dat Frijns een van de overwogen opties is bij Caterham. (Bericht over hoe Mal. de transfer market los kan maken)

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 13:46
    • jacky

      Posts: 3.224

      kan er niks over vinden van frijns in autosport alleen dat hij die test had gedaan met audi

      • + 0
      • 25 nov 2013 - 13:57
  • Heikki heeft zijn eigen glazen ingegooid.
    Laat ie nou maar lekker de rommel op gaan ruimen en dan mooi iets anders gaan doen.
    Gewogen en véél te licht bevonden!

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 13:53
  • avda

    Posts: 119

    Ik vind dat Kovalainen het nog netjes heeft gedaan. Volgens mij is het sinds 2009 niet meer zo makkelijk om even in te stappen bij een ander team. Kijk maar naar Fisichella, hij had nog het voordeel dat hij heel het jaar voor FI had gereden, maar uiteindelijk kon hij er ook niks van maken.

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 14:04
    • Nou..punten moet toch wel haalbaar zijn lijkt me..

      • + 0
      • 25 nov 2013 - 15:38
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    En ik vind nog steeds dat hij het naar omstandigheden aardig heeft gedaan.

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 14:13
  • \"De Fin denkt niet dat dit in zijn nadeel werkt met het oog op een stoeltje bij Caterham\"

    ik denk het wel...

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 14:14
    • Yannis

      Posts: 925

      Verliefdheid maakt blind (Tony Fernandes).

      Verder is het moeilijk iemand te beoordelen die out of the blue in moet stappen. In vrije trainingen had hij soms aardige snelheid en Q3 behalen in zijn eerste race was ook niet slecht. Ben totaal geen fan van hem, maar echt een modderfiguur slaan heeft hij niet gedaan.

      In het verleden heeft hij echter wel bewezen niet van meerwaarde te zijn (qua ontwikkelen en qua staan als hij er moet staan - Petrov was vorig seizoen degene die de meubelen redde), dus wat mij betreft zien we hem toch niet op de grid staan in 2014.

      • + 0
      • 25 nov 2013 - 15:18
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Een betere kop zou zijn: Kovalainen overschat zichzelf....al jaren!

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 21:05
    • masf1

      Posts: 7.051

      wat een loser is het toch

      • + 0