user icon

'Hulkenberg en Perez nieuwe line-up van Force India'

  • Gepubliceerd op 25 nov 2013 11:09
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Force India vangt het nieuwe seizoen aan met een vers rijdersduo. Nico Hulkenberg en Sergio Perez lijken de belangrijkste gegadigden om de stoeltjes bij de Indiase renstal in 2014 te bemannen. Adrian Sutil bewandelt de omgekeerde weg van Hulkenberg en gaat naar Sauber. Voor Paul di Resta is waarschijnlijk geen plek meer in de Formule 1.

Dat schrijft Sport Bild. Hulkenberg vluchtte eind vorig jaar naar Sauber omdat Force India in gebreke bleef bij het betalen van zijn salaris. De Duitser trof in Hinwil een team aan met nog grotere financiële problemen. Voor zijn terugkeer naar Force India eiste hij wel een bankgarantie voor zijn loon van 1,9 miljoen euro, die hij ook gehad zou hebben.

Perez heeft de banden met Telmex aangehaald en heeft Force India 15 miljoen euro te bieden. Al deze ontwikkelingen maken de weg vrij voor Pastor Maldonado naar Lotus, waar de investeringen van Quantum op een grap lijken uit te draaien. Maldonado is met zijn PDVSA-miljoenen een aantrekkelijk alternatief om de begroting sluitend te maken.

Wie Sutil bij Sauber gezelschap zal houden is nog niet bekend. Sergey Sirotkin is naar voren geschoven door Russische investeerders, Esteban Gutierrez is nog niet kansloos en de Zwitserse renstal wacht ook nog op Hulkenberg, beweerde Heinz-Harald Frentzen op Sky. De optie van Force India op de Duitser zou nog niet gelicht zijn.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Warlord

    Posts: 2.095

    Please Lotus, ga dan maar voor Nasr i.p.v. Maldonado. Die gast leert het nooit en is zwaar inconsistent.

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 11:11
    • De sponsor buidel van Nasr is leeg aan het lopen nu Massa in de F1 blijft.

      • + 0
      • 25 nov 2013 - 11:33
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Ah, hier ben ik wel blij mee! Enorm sterke line-up, en voor de mannen zelf is het ook het beste nog beschikbare team denk ik. FI zou volgend jaar wel eens hoge ogen kunnen gaan gooien.

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 11:16
  • Ik denk nog steeds dat Perez terug gaat naar Sauber samen met Maldonado.
    Dat Hulkenberg naar ForceIndia gaat is denk ik wel zeker. Ik heb zo het vermoeden dat niemand van de huidige rijders bij Lotus wil rijden ivm de onzekerheden daar. Ze moeten Renault ook nog betalen voor de motoren. (Vraag me eigenlijk af of Lotus bevestigd is bij Renault).

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 11:18
  • jacky

    Posts: 3.224

    het blijft momenteel toch gissen wie waar gaat rijden,de teambaas van fi zou de line up pas bekend gaan maken rond de kerst.

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 11:26
  • Sutil heeft geroepen een getekend contract te hebben, Hulkenberg daar maak ik mij niet zo druk om. HUlkenberg is een coureur die wel een plekje vind. Maar ik vind het vreemd dat Lotus voor Maldonado zou kiezen ipv Perez. Ik dacht dat die Perez toch ook wel wat centjes had om mee te brengen naar een team.

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 11:38
  • Maldonado is toch wel de grootste pannenkoek van de F1. Heeft 0,0 bijgeleerd in zoveel jaar F1. Verreweg de simpelste coureur van het veld; hij heeft 1 stand en dat is volgas.

    Gisteren ook weer genoten van deze aanwinst in de F1. Reed als vanouds in de rondte, verstand op 0, IQ van een bushokje en gaan met die banaan. Lachen man.

    Volgend jaar in een Lotus zou toch wel de grap van de eeuw wezen.

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 11:45
  • Geweldig! Pastor verdiend die kans! Begin langzaam toch een beetje fan van hem te worden!!!! Ik hoop dat t waar is! Hij heeft echt passie!

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 11:59
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      JERMAINE, jij ook bushokje. Jij begrijpen? ;-)
      (Met dank aan INFINITYG35 voor de parabel.)

      • + 0
      • 25 nov 2013 - 12:25
    • Ikke niet snappen doen. Jij bedoelen watte?

      • + 0
      • 25 nov 2013 - 13:26
    • Jermaine: Achterlijke prutser passie toedichten is wel heel overdreven. Gast maakt zoveel domme acties en echt snel is hij nu ook weer niet. Dat heeft niets met passie te maken maar gewoon met ongecontoleerde emotie. Die gast is GEEN aanwinst voor de F1.

      • + 0
      • 25 nov 2013 - 13:39
    • Vind je?

      • + 0
      • 25 nov 2013 - 13:46
    • Oh ja sarcasme off xd wou jullie reactie zien xd

      • + 0
      • 25 nov 2013 - 16:07
  • Als Lotus echt met Maldonado in zee gaat dan zou ik als ik hen was vast wat kapotte bolides extra berekenen in de begroting.

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 12:38

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 38
  • Land Venezuela
  • Geb. datum 9 maa 1985 (36)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, Venezuela
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar