Vettel: "Jammer dat het seizoen voorbij is"
- Gepubliceerd op 24 nov 2013 19:38
-
18
- Door: Jeroen Jonkers
Van de Duitser mocht het seizoen nog wel even doorgaan: "Ik vind het jammer dat het seizoen voorbij is. Dat we alles gewonnen hebben na Hongarije is gewoon fantastisch."
De Grand Prix van Brazilië was volgens Vettel echter niet eenvoudig: "Ik had een slechte start, maar kon gelukkig snel de leiding heroveren en uitlopen. Er was wat verwarring tijdens de pitstop en de dreiging van regen was constant aanwezig. De auto was echter fantastisch en werd steeds beter."
Op het podium van Interlagos deed Vettel zijn dankwoord: "Ik wil het team graag bedanken, net als de mensen van Renault. Daarnaast wil ik Helmut Marko bedanken voor alles wat hij voor me doet."
Tot slot sprak de Duitser over zijn relatie met Mark Webber, die na dit seizoen de Formule 1 verlaat: "We hadden dan misschien niet de beste relatie op persoonlijk gebied, maar we zijn samen wel zeer succesvol geweest voor het team. Ook hebben we elkaar altijd respect getoond."
Trending nieuws
-
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 2.368
Mwah, wij vonden 9 x op rij wel genoeg.
Posts: 2.852
Volgens mij zeggen we over 20 jaar met zijn allen:
\"In het seizoen 2013 werd er door die Vettel geschiedenis geschreven! Nog nooit vertoond! En ik heb het allemaal live gezien!\"
Ik ben niet echt een uitgesproken Vettel fan (ook geen tegenstander trouwens), maar ik heb wel het gevoel dat we dit seizoen een toekomstige legende aan het werk zien.
Wel volgend jaar iets meer tegenstand aub ;)
Posts: 4.805
Zo zie ik het ook, STRI. Ik kijk er niet graag naar, maar kijk toch maar uit historisch belang.
Posts: 18.535
Voila, zo is het. Mensen willen dat nu niet zien, omdat ze het \"saai\" vinden, maar binnen x aantal jaren gaan we hier allemaal op terugkijken als legendarische beelden.
Posts: 4.951
Over 20 jaar ben ik dood. Maar los daarvan, feit is dat het jochie verdomd goed rijdt en een puike wagen heeft. Laten we maar hopen dat de concurrentie volgend jaar meer tegenstand kan bieden want ondanks alle records wordt dit zoooo saai.
Posts: 1.551
Achja dat zei men in 2004 ook over Schumacher. Ook 13 overwinningen in 1 seizoen (een seizoen met een race minder). Wie weet rijd Vettel volgend jaar net achter de top (net als Schumacher in 2005 en 6). Wie weet staat er binnen 10 jaar een ander talent op wat deze records weer uit de boeken rijd.
De F1 seizoenen worden alleen maar langer dus de kans daarop word ook alleen maar groter.
Posts: 7.033
Ik ben juist nog nooit zo blij geweest dat het seizoen voorbij is. Van mij had het seizoen al eerder afgelopen mogen zijn nadat het kampioenschap al was beslist. Heb er veel vertrouwen in dat Vettel volgend jaar een heel stuk meer tegenstand gaat krijgen.
Posts: 4.805
Me too. Maar ja, dat had ik vorig jaar ook...
Posts: 17.675
Begrijpelijk dat Vettel het jammer vind, ik kan me voorstellen dat het winnen verslavend werkt.
Ik ben blij dat dit seizoen voorbij is, was geen beste, kan niet wachten tot volgend seizoen met hopelijk meer competitie
Posts: 3.846
Volgend jaar zegt hij dit waarschijnlijk ook als hij 14 overwinningen achter zijn naam heeft staan. :-)
Posts: 2.223
Ik vraag me af wat hij dan NOG MEER had willen bereiken dit seizoen... Pfff, niks ten nadele naar de combinatie Vettel en Red Bull Racing toe, maar ergens hoop ik ook wel weer dat volgend jaar iemand anders het stokje overneemt. Maarja, nog eentje erbij, net als ene M.S. heeft ook wel wat. Heb het wel getroffen met F1, ik begon te kijken toen Schumacher begon met domineren, om na een paar jaartjes Vettel alles te zien domineren... hehe
Posts: 11.132
Vettel heeft het prima gedaan , maar nu hij natuurlijk wel een beest van een auto..
Posts: 3.846
\'\'Vettel heeft het prima gedaan , maar nu hij natuurlijk wel een beest van een auto..\'\'
Geen speld tussen te krijgen.
Alonso,Hamilton,Raikkonen hadden waarschijnlijk hetzelfde gepresteerd de afgelopen 4 seizoenen.
Posts: 437
Over 20 jaar kan ik zeggen, dat ik een zwaar overschatte Duitser in een dominante auto heb zien winnen Nouja eigenlijk niet want ik heb in 10 jaar nog nooit zoveel races overgeslagen als dit jaar, omdat ik de uitslag al wist. Ik hoop dat de teams volgend jaar hun zaakjes wat beter op orde hebben.
Posts: 10.089
Je kan jezelf alleen maar voor de kop slaan als je de uitslag van te voren al wist en niet eens rijk bent geworden door sites als bijv. B - W I N dot C O M
Posts: 3.091
Bijna 200 punten meer dan z\'n teamgenoot... Ja, het lag duidelijk alleen aan de auto...
Posts: 758
Nou, ik kon niet wachten tot het voorbij was. Ik ben blij dat iedereen volgend jaar weer met 0 begint.
Posts: 333
Wat een arrogante dominante zelfzuchtige overwinnaar srry ik kon me niet langer inhouden. Gelukkig zit niet iedereen zo in elkaar. Dat er nog steeds sommige zijn die het gedrag van Vettel goed praten incl de teamleiding van Red Bull. Zogenaamd heb je respect voor je team maat maar hem een overwinning gunnen zodat hij hoger in het klassement kan eindigen daar moet je niets van hebben. Hoe lekker zit het team belang dan bij Red bull?Het evenaren van het record van je landgenoot vond je nu vele malen belangerijker dan een laatste waardige F 1 show weg te geven aan de F 1 fans. Alweer heb je het gedaan op een saaie dominante overdreven manier met je pitstop drama,..pff. Nou het moment na de race sprak voor mij boekdelen, de spanning was tot in mijn huiskamer te voelen tussen Vettel, Horner, Webber en Alonso en dan de podium ceremonie .... Ook dat voelde niet goed. Webber.. ik voel je jongen. Onwijs bedankt voor het spektakel wat je ons hebt bezorgt al die jaren. Ik vind het echt jammer dat je de F1 hebt verlaten ik zal je onwijs missen. Net als Alonso zat ik te hopen en te bidden op regen maar ach... de nachtmerrie is eindelijk voorbij, ik zie jullie allemaal in het nieuwe jaar.