user icon

Ross Brawn keert mogelijk terug bij Ferrari

  • Gepubliceerd op 23 nov 2013 12:41
  • comments 11
  • Door: Danny Sosef
Ross Brawn is in verband gebracht met een terugkeer bij zijn voormalig werkgever Ferrari. De huidige teambaas bij Mercedes was voorheen technisch directeur tijdens de succesvolle periode van het Italiaanse team met Michael Schumacher.

De geruchten komen voort nadat de 58-jarige Brawn gisteren op Interlagos werd gespot tijdens een gesprek met Stefano Domenicali in de hospitality van Ferrari. Bij Mercedes zal hij vervangen worden door Paddy Lowe, waardoor Brawn op zoek is naar een nieuwe functie en werkgever.

Brawn zou bij een terugkeer naar Ferrari ervoor moeten zorgen dat het team uit Maranello weer succesvol wordt, omdat het met Fernando Alonso aan boord nog geen titels heeft weten te winnen.

Stefano Domenicali, de huidige teambaas bij Ferrari, is bereid om een stap terug te doen: "Ik wil best een stap terug doen in een meer controlerende rol zodat iemand anders teambaas kan worden, dat is voor mij geen probleem. Als ik vind dat dit de beste oplossing is voor ons team doe ik dat zelf morgen al, voor 100 procent."

"Daarnaast zijn er ook meerdere boven mij die deze beslissing maken. Aan het einde van de dag is het belangrijkste dat Ferrari weer de standaard in de Formule 1 moet worden. Ik ga geen antwoord geven of ik blij zou zijn om weer met Brawn te werken. Simpelweg omdat het speculaties zal voeden en de kranten weer vol zullen staan van mogelijke onwaarheden. Ik heb ontzettend veel respect voor hem en is heel erg professioneel. Daar komt bij dat hij ook een erg goede vriend van mij is. Laten we afwachten wat er gebeurt."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Dit zou een mooie stap zijn voor een rijderstitel en/of een constructeurstitel voor Ferrari. Ze zijn zich enorm aan het versterken op deze manier. Hopelijk levert het mooi vuurwerk op voor volgend jaar waar Ferrari inderdaad weer de standaard gaat worden.

    • + 0
    • 23 nov 2013 - 12:48
    • \"Inderdaad weer de standaard gaat worden\" Waar baseer je dat op? Domenicali zegt moet worden, dat is niet hetzelfde als gaat worden. Dat je dat hoopt, lijkt mij duidelijk.

      • + 0
      • 23 nov 2013 - 16:41
    • Ik baseer het nergens op. Domenicali zegt moet worden, ik zeg hopelijk gaan ze het weer worden.
      Ik spreek dus alleen mijn hoop uit aangaande alle, in mijn ogen, positieve veranderingen die Ferrari de laatste tijd heeft gedaan om volgend jaar sterk voor de dag te komen.

      Ik hoop dat ik je bij deze het hemelse felle licht geschonken heb over mijn misschien moeilijk te begrijpen en tevens verkeerd begrepen verwoordingen.

      • + 0
      • 23 nov 2013 - 17:21
    • Inderdaad waar baseer je dat op? De fabrikant die het de laatste jaren nou niet echt top voor elkaar heeft en ook het minste ervaring heeft als fabrikant van \"kleine\" turbo motoren als favoriet beschrijven moet gebaseerd zijn op insite informatie of gewoon een niets zeggende opmerking... welke van de 2 is het?

      • + 0
      • 23 nov 2013 - 18:00
    • Remedy, wauw, leer de link te leggen tussen de tekst en mijn woorden. Begrijpend lezen is bar en bar slecht hier merk ik al.

      • + 0
      • 23 nov 2013 - 18:11
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Alonsosf,

      In vredesnaam waar haal je het vandaan ??? Ferrari bovenaan, hoe komt het in je op ?!?
      ;P

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 10:05
    • Alonso gaf alleen aan wat hij graag wilt zien..
      Waarom moeten daar argumenten bij?
      Ik hoop ook dat ze weer de standaard worden. Forza Ferrari !!!!!

      • + 0
      • 27 nov 2013 - 00:42
  • of....... hij neemt ecclestone zen jobke over

    • + 0
    • 23 nov 2013 - 18:20
  • Ik hoop dat dit gerucht waarheid gaat worden. Het lijkt me meer dan logisch dat Stefano Domenicali een stap opzij zet en plaatsmaakt. Hij heeft bewezen niet geschikt te zijn om een winnend team te formeren. Dit behoeft verder geen betoog.
    Alleen lijkt het me niet heel realistisch voor volgend seizoen direct een winnend Ferrari te verwachten. RB zal waarschijnlijk ook volgend seizoen het te kloppen team zijn. Veel zal afhangen van de motoren. Voor de aerodynamica kruipt alles een beetje naar mekaar toe verwacht ik. Dit mede gezien de personele wisselingen bij de (top)teams.

    Wellicht weet Mr Monza meer van een eventuele komst van Ross Brawn naar Ferrari ?

    • + 0
    • 23 nov 2013 - 18:56
    • Bij het Alonso/Hulkenberg topic heb ik er iets over gezegd.
      Brawn lijkt wel zeker op weg naar de uitgang bij Mercedes, last minute verassingen daargelaten, en hij heeft zeker al diverse malen met Ferrari gesproken, maar die lijken nog niet te hebben geleid tot een terugkeer van Brawn naar Maranello.
      Zoals de zaken er nu voor staan gebeurt het eerder niet dan wel.

      Op dit moment ben ik meer geinteresserd in het 1 jarig contract dat Hulkenberg getekend zou hebben bij oude liefde Force India, waarin zou staan dat mocht Alonso in de winter Maranello verlaten, Nico toch bij Ferrari instapt.
      Velen gaan er vanuit dat Alonso in 2015 niet meer bij Ferrari rijd, en dan zou Nico dus zijn langverwachte kans bij een topteam krijgen.

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 13:40
  • Mijn excuses. Ferrari heeft daar niets te zoeken. Waardeloos team eigenlijk.

    ;P

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 11:51

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit