user icon
user icon

Ferrari en Red Bull Racing stallen hun talenten

  • Gepubliceerd op 05 dec 2018 13:31
  • comments 13
  • Door: Niels Langenberg

Ferrari-junior Marcus Armstrong gaat in 2019 voor het Prema Powerteam rijden in de nieuwe FIA Formule 3-serie. Wie zijn teamgenoot gaat worden is nog niet bekend. In het afgelopen jaar eindigde Armstrong nog als vijfde in het Europees Formule 3-kampioenschap. 

"Ik ben er ongelooflijk enthousiast over dat ik ga terugkeren bij Prema. We hebben in de afgelopen jaren, met het winnen van het Italiaanse Formule 4-kampioenschap in 2017 en het vechten voor de titel in de Duitse series, veel succes gekend", zegt Armstrong tegenover Crash.

"We hebben ook een geweldig 2018 gekend, maar ik heb idee dat we nog niet klaar zijn, dus ik ben er enthousiast over dat we met elkaar doorgaan. Het gaat ontzettend spannend worden en iedereen kijkt uit naar het nieuwe avontuur. De FIA Formule 3 is nieuw voor iedereen, maar ik ben er zeker van dat we het goed gaan doen in 2019."

Ook het team van Red Bull Racing heeft de plannen van een aantal junior-rijders bekendgemaakt. Zo zullen Dan Ticktum en Lucas Auer volgend jaar te zien zijn in de Super Formula. Dat terwijl Juri Vips een concurrent gaat worden van Marcus Armstrong in de nieuwe FIA Formula 3.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • BTW, off-topic, of misschien wel niet?? Volkswagen ontwikkelt na 2025 geen auto's meer met interne-verbrandingsmotor....

    • + 0
    • 5 dec 2018 - 13:39
    • lars75

      Posts: 8.908

      enkel nog extern?

      • + 1
      • 5 dec 2018 - 14:35
    • ja , misschien wel op het dak voortaan... ;) Een term uit de hybride-techniek he, internal combustion engine .. ICE, die term zal je toch wel is voorbij zien komen als je F1 volgt???

      • + 0
      • 5 dec 2018 - 17:13
    • Reno

      Posts: 1.573

      Top, eindelijk. Het wordt tijd.
      Vanaf 2025 geen ICE verkoop meer in Noorwegen, 2030 in NL (Rutte is dan verleden tijd)
      Vele landen zullen volgen.
      Mogelijk dat we dan ook van de FE meer kunnen genieten.
      Es war einmal.
      OT. Rustig aan met dat nieuwe talent. Verjonging niet te snel.
      We hebben nu al een lichting die zich eerst maar eens moet gaan laten zien.

      • + 0
      • 5 dec 2018 - 21:06
  • Beri

    Posts: 2.799

    Je verwacht het niet eigenlijk. Ticktum in de SF. Honda heeft toch al echte invloed bij de strategie van Red Bull ten opzichte van het talentenprogramma.

    • + 0
    • 5 dec 2018 - 13:44
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Zou dat Honda zijn? Ik vind het wel opvallend. Formule 2 rijdt toch meer op dezelfde banen als de Formule 1. Maar goed, RedBull kan nu 2 talenten mooi vergelijken. Er komt toch niemand anders uit de F2 in aanmerking voor de volgende vrijkomende Toro Rosso.

      • + 0
      • 5 dec 2018 - 14:26
  • Het is imo een goede zaak dat de GP3 en de F3 volgend seizoen gaan fuseren tot 1 klasse (F3), denk dat het niveau dan ook flink omhoog gaat als al die talenten tegen elkaar moeten vechten.

    • + 0
    • 5 dec 2018 - 13:49
    • Beri

      Posts: 2.799

      De GP3 en F3 fuseren eigenlijk niet. De huidige FIA Formula 3 European Championship wordt gewoon hernoemd naar Formula European Masters en de GP3 naar (waarschijnlijk) het FIA Formula 3 European Championship.

      • + 0
      • 5 dec 2018 - 13:56
  • Trouwens wel een idee om F1 net als F3 ook 3 autos per team te laten inzetten... Mooi man, 30 auto,s op de grid

    • + 0
    • 5 dec 2018 - 13:53
    • Hoog

      Posts: 91

      Mooi man, 3 mercedessen op het podium

      • + 4
      • 5 dec 2018 - 14:55
    • Ja dat de rest uberhaupt nog meedoet, waardeloos.

      • + 0
      • 5 dec 2018 - 17:14
    • Reno

      Posts: 1.573

      @Hoog, uitdaging om dan maar Mercedes te tackelen.

      • + 1
      • 5 dec 2018 - 21:08
    • Lobster69

      Posts: 514

      3 Auto's per team behalve de regerend WCC. Zo dan? Geen 3 Mercedessen. Misschien het daarop volgende jaar weer wel natuurlijk.

      • + 0
      • 6 dec 2018 - 07:55

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Oostenrijk
  • Geb. datum 11 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats St. Johann, Oostenrijk
  • Gewicht 57 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar