user icon

Ferrari en Red Bull Racing stallen hun talenten

  • Gepubliceerd op 05 dec 2018 13:31
  • comments 13
  • Door: Niels Langenberg

Ferrari-junior Marcus Armstrong gaat in 2019 voor het Prema Powerteam rijden in de nieuwe FIA Formule 3-serie. Wie zijn teamgenoot gaat worden is nog niet bekend. In het afgelopen jaar eindigde Armstrong nog als vijfde in het Europees Formule 3-kampioenschap. 

"Ik ben er ongelooflijk enthousiast over dat ik ga terugkeren bij Prema. We hebben in de afgelopen jaren, met het winnen van het Italiaanse Formule 4-kampioenschap in 2017 en het vechten voor de titel in de Duitse series, veel succes gekend", zegt Armstrong tegenover Crash.

"We hebben ook een geweldig 2018 gekend, maar ik heb idee dat we nog niet klaar zijn, dus ik ben er enthousiast over dat we met elkaar doorgaan. Het gaat ontzettend spannend worden en iedereen kijkt uit naar het nieuwe avontuur. De FIA Formule 3 is nieuw voor iedereen, maar ik ben er zeker van dat we het goed gaan doen in 2019."

Ook het team van Red Bull Racing heeft de plannen van een aantal junior-rijders bekendgemaakt. Zo zullen Dan Ticktum en Lucas Auer volgend jaar te zien zijn in de Super Formula. Dat terwijl Juri Vips een concurrent gaat worden van Marcus Armstrong in de nieuwe FIA Formula 3.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • BTW, off-topic, of misschien wel niet?? Volkswagen ontwikkelt na 2025 geen auto's meer met interne-verbrandingsmotor....

    • + 0
    • 5 dec 2018 - 13:39
    • lars75

      Posts: 8.908

      enkel nog extern?

      • + 1
      • 5 dec 2018 - 14:35
    • ja , misschien wel op het dak voortaan... ;) Een term uit de hybride-techniek he, internal combustion engine .. ICE, die term zal je toch wel is voorbij zien komen als je F1 volgt???

      • + 0
      • 5 dec 2018 - 17:13
    • Reno

      Posts: 1.253

      Top, eindelijk. Het wordt tijd.
      Vanaf 2025 geen ICE verkoop meer in Noorwegen, 2030 in NL (Rutte is dan verleden tijd)
      Vele landen zullen volgen.
      Mogelijk dat we dan ook van de FE meer kunnen genieten.
      Es war einmal.
      OT. Rustig aan met dat nieuwe talent. Verjonging niet te snel.
      We hebben nu al een lichting die zich eerst maar eens moet gaan laten zien.

      • + 0
      • 5 dec 2018 - 21:06
  • Beri

    Posts: 2.567

    Je verwacht het niet eigenlijk. Ticktum in de SF. Honda heeft toch al echte invloed bij de strategie van Red Bull ten opzichte van het talentenprogramma.

    • + 0
    • 5 dec 2018 - 13:44
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Zou dat Honda zijn? Ik vind het wel opvallend. Formule 2 rijdt toch meer op dezelfde banen als de Formule 1. Maar goed, RedBull kan nu 2 talenten mooi vergelijken. Er komt toch niemand anders uit de F2 in aanmerking voor de volgende vrijkomende Toro Rosso.

      • + 0
      • 5 dec 2018 - 14:26
  • Het is imo een goede zaak dat de GP3 en de F3 volgend seizoen gaan fuseren tot 1 klasse (F3), denk dat het niveau dan ook flink omhoog gaat als al die talenten tegen elkaar moeten vechten.

    • + 0
    • 5 dec 2018 - 13:49
    • Beri

      Posts: 2.567

      De GP3 en F3 fuseren eigenlijk niet. De huidige FIA Formula 3 European Championship wordt gewoon hernoemd naar Formula European Masters en de GP3 naar (waarschijnlijk) het FIA Formula 3 European Championship.

      • + 0
      • 5 dec 2018 - 13:56
  • Trouwens wel een idee om F1 net als F3 ook 3 autos per team te laten inzetten... Mooi man, 30 auto,s op de grid

    • + 0
    • 5 dec 2018 - 13:53
    • Hoog

      Posts: 91

      Mooi man, 3 mercedessen op het podium

      • + 4
      • 5 dec 2018 - 14:55
    • Ja dat de rest uberhaupt nog meedoet, waardeloos.

      • + 0
      • 5 dec 2018 - 17:14
    • Reno

      Posts: 1.253

      @Hoog, uitdaging om dan maar Mercedes te tackelen.

      • + 1
      • 5 dec 2018 - 21:08
    • Lobster69

      Posts: 514

      3 Auto's per team behalve de regerend WCC. Zo dan? Geen 3 Mercedessen. Misschien het daarop volgende jaar weer wel natuurlijk.

      • + 0
      • 6 dec 2018 - 07:55

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar