user icon

Di Resta verkent alle opties voor een stoeltje voor 2014

  • Gepubliceerd op 06 nov 2013 15:49
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Paul di Resta wacht niet met ingehouden adem op het moment dat Force India de line-up voor volgend seizoen bekend maakt. De Schot is zelf ook actief op de markt, zodat hij kan anticiperen als de leiding van de Indiase renstal slecht nieuws voor hem heeft. Hij verlangt naar duidelijkheid.

Autosport vroeg Di Resta naar zijn toekomst. "Force India zei dat ze na India de knoop door zouden hakken, dus ik hoop dat ze ondertussen al iets meer weten. Het enige dat ik kan doen is presteren met de middelen die ze me geven. Volgens mij heb ik mijn waarde voor dit team wel bewezen."

"Ik heb enorm veel respect voor Force India, maar tegelijkertijd moet ik aan mezelf denken. De focus ligt op een langer verblijf in de Formule 1 en er zijn nog zitjes beschikbaar. Ik zal alle opties verkennen om mezelf van een stoeltje voor volgend seizoen te verzekeren."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Beamer

    Posts: 1.107

    Tja, 31 december 2013 is ook na de race in India....

    • + 0
    • 6 nov 2013 - 15:55
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Als ik het mij goed herinner is Force India altijd opvallend laat met het kiezen van een nieuw rijdersduo. Ik denk dat ze Sutil laten gaan, want Di Resta presteert sterker, en daarnaast Magnussen zetten. Een goede combinatie van ervaring en talent.

    Trouwens, als het Frijns wordt in plaats van Magnussen, dan hoor je mij ook zeker niet klagen. :)

    • + 0
    • 6 nov 2013 - 15:59
    • jacky

      Posts: 3.224

      magnussen word het zeker niet,dat heeft fi al aangegeven.

      • + 0
      • 6 nov 2013 - 18:48
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      ...en Sutil blijft, werd afgelopen weekend al duidelijk. Ik vrees dus dat er niet veel van je verhaal overblijft ;)

      • + 0
      • 7 nov 2013 - 08:04
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    Tja, wat kan je over Paul zeggen?
    Als Paul finisht, is het een goede coureur. Echter, Paul hoor je eigenlijk nooit, waar je Sutil soms nog wel eens hoort. Beide zijn gewoon goede coureurs, naar mijn mening, maar met de DNF-Streak van Paul gooi je, in deze fase van het jaar je eigen glazen een beetje in.

    In zijn debuutjaar werd hij een beetje zoekgereden door Sutil. Dat mag, debuteren is lastig en Sutil is niet de minste coureur van het veld, zeker toen niet. Het jaar erna had Di Resta het nog moeilijker, want hij stond tegenover de Hulk. Paul maakte op mij niet echt een bijster sterke indruk, op een 4e en 6e plaats na.

    En nu zijn we hier, heeft Paul de overhand, maar heeft hij nog steeds geen contractverlenging gekregen. De voorsprong had veel groter kunnen zijn, maar door een slechte vorm de laatste races is dat echter niet het geval. Je gaat je zowaar afvragen of Paul een poos terug weer herenigd is met zijn vriendin, want dat schijnt wel vaker voor vormproblemen te zorgen. ;)

    • + 0
    • 6 nov 2013 - 16:30
    • Paul is gewoon een middelmaat.

      • + 0
      • 6 nov 2013 - 17:29
    • Paul is gewoon middelmaat.****

      • + 0
      • 6 nov 2013 - 17:33
  • Paul di Resta zal geen enkel probleem hebben een stoeltje te vinden (bij de Ikea dan hé)

    • + 0
    • 6 nov 2013 - 17:11
  • Als ik Paul was zou ik neef Dario Franchitti ook even peilen, F1 zou wel eens een doodlopende straat voor hem kunnen zijn na dit seizoen.

    • + 0
    • 6 nov 2013 - 17:28
    • Ik weet niet of zo´n uber-saaie grijze muis-Schot wel past in een op showbizz geënte Indycar serie eerlijk gezegt, ik ben bang dat de Amerikanen er geen reuk of smaak aan vinden...

      • + 0
      • 6 nov 2013 - 23:54
    • ach, Bourdais zit er ook, en wat is daar nou aan...

      • + 0
      • 7 nov 2013 - 13:08
    • Goed plan.

      Volgens mij zit Franchitti zelf even in de lappenmand, dus wellicht dat Paul een poosje kan invallen voor ome Dario.

      • + 0
      • 7 nov 2013 - 17:24

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar