user icon

Whitmarsh: "We zullen snel onze coureurs bekend gaan maken"

  • Gepubliceerd op 03 nov 2013 11:33
  • comments 12
  • Door: Danny Sosef
McLaren zal naar alle waarschijnlijkheid binnenkort bekendmaken dat Sergio Perez en Jenson Button ook in 2014 een duo zullen vormen. Het team uit Woking werd eerder nog in verband gebracht met Hulkenberg, Magnussen en zelfs Alonso voor een overstap naar het team.

Deze geruchten kwamen voort uit de teleurstellende prestaties van Sergio Perez. Door zijn goede optreden tijdens de Grand Prix van India vorige week zondag, lijkt het erop dat de Mexicaan zijn zitje heeft verzekerd voor volgend seizoen.

Teambaas Martin Whitmarsh: "Wanneer we onze coureurs bekend gaan maken? Ik verwacht dat dit op zeer korte termijn zal gebeuren. Sergio reed een goede race vorige week, iets wat we graag van hem zien."

Het aanblijven van Perez kan echter niet los gezien worden van het aantrekken van Claro. Het Mexicaanse telecombedrijf Claro zal bekend worden gemaakt als opvolger van titelsponsor Vodafone, dat haar hoofdsponsorschap niet zal verlengen.

Whitmarsh voegde nog toe dat de twee bevestigingen los van elkaar gezien moeten worden. Een sponsorbevestiging zal bovendien pas na het seizoen komen volgens hem, om huidige contracten te respecteren.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.933

    Daar zou mijn manager me niet mee weg laten komen. Het hele jaar wat aankloten op het werk en aan het einde van het jaar één klant binnenslepen. Een contractverlenging kan ik dan wel vergeten.

    Maar ja, je hebt managers en je hebt Whitmarsh.

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 11:39
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Mooi, dit is dus nu wel een zekerheid. Ik hoop dat Checo volgend seizoen lekker in z\'n vel zit en keihard Button verslaat.

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 11:50
  • Dus ze wilde het niet maar na India wel... Typische Whitmarsh uitspraak lijkt me zo.

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 11:54
  • TJ.

    Posts: 758

    Vet: dus als je één keer een beetje je best doet, ben je gelijk verzekerd van een nieuw contract. Hoe ik niet mee aan te komen op mn werk hoor.

    Ondanks dat ik absoluut geen fan ben van Perez en hem liever zie vertrekken, vind ik ook dat hij een kans verdient in een auto die wel mee kan strijden om podiumplekken. Pas dan kan je echt zeggen dat-ie wel/niet McLaren-waardig is. Nu is McLaren niet eens McLaren-waardig :)

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 12:01
    • idd, wat een ondermaatse grasmaaier, zeg...

      • + 0
      • 3 nov 2013 - 19:41
  • Het valt me steeds meer op (wat nogal irritant is) dat mensen de F1 met hun eigen baan gaan vergelijken. Dit is nu iets wat echt nergens op slaat. Compleet appels met peren vergelijken.

    Los daarvan: Ik vind Button & Perez niet het meest sterke duo inderdaad. Button is een goede coureur, maar niet iemand van de buiten categorie (en zo iemand hoort wel in een McLaren thuis). Perez is iemand die misschien in potentie beter kan worden dan Button maar het gewoon te weinig laat zien.

    Liever zou ik Alonso terug zien keren bij McLaren of Hülkenberg in die auto zien.
    Anderzijds.. de McLaren van dit jaar is zó slecht dat beide coureurs een kans verdienen om te laten zien wat ze kunnen in een auto die om overwinningen kan strijden.

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 12:28
    • TJ.

      Posts: 758

      Maar in dit geval is de vergelijking toch juist? Je kan toch niet door één keer te presteren een contract krijgen? Of je nou coureur bent of McDonalds medewerker?

      • + 0
      • 3 nov 2013 - 12:35
    • Stri

      Posts: 2.384

      @TJ
      Ik vind dat in dit geval de vergelijking eigenlijk compleet krom gaat.
      Stel je voor, je hebt een kantoorbaan, dan hebben je resultaten vooral te maken met de manier waarop jij je werk doet. Er zijn weinig factoren van buitenaf waar jij geen invloed op hebt die invloed hebben op je resultaat.

      In het geval van Perez zijn er tal van randfactoren die invloed hebben op zijn resultaten. Andere coureurs, mechanische pech, het weer etc. Daarnaast is er maar één instituut dat zijn prestaties op waarde kan schatten, en dat is McLaren. Niet wij stuurlui aan wal.

      Tel daarbij op dat wij gewend zijn om een McLaren vooraan te zien rijden, maar dat dat dit jaar gewoon niet kan. Velen zien dit onbewust dan als een wanprestatie van de coureur. Perez geeft Button toch behoorlijk partij, dus het verbaast me niet dat hij een contact zou krijgen voor volgend jaar.

      • + 0
      • 3 nov 2013 - 13:23
    • zat Mark (Webber) nou te hinten naar Alonso+McLaren+Honda 2015???

      • + 0
      • 3 nov 2013 - 19:42
  • Kenney

    Posts: 2.214

    Blijkbaar moet nu zelfs McLaren voor het geld gaan... Als het niet zo was, was Hülkenberg sowieso in die wagen gezet. Hülkenberg komt zelden in een incident terecht en wast al heel het seizoen dik de oren van Gutierrez. Jammer...

    • + 0
    • 3 nov 2013 - 13:45

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar