user icon

Force India dicht Magnussen weinig kans op zitje toe

  • Gepubliceerd op 10 okt 2013 11:48
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra
Kevin Magnussen verdedigt volgend seizoen waarschijnlijk niet de eer van Force India. De jonge Deen is door McLaren naar voren geschoven voor promotie naar de Formule 1, alleen is het een hele klus om onderdak voor hem te vinden. De stoeltjes raken langzaam maar zeker op.

En Force India ruimt ook geen plek voor Magnussen in, legt vice-teambaas Bob Fernley aan Autosport uit. "Je kan het feit dat hij het goed doet in de World Series by Renault niet negeren, maar hij is niet onze coureur. We hebben een fantastische relatie met McLaren, maar voor onze rijders kijken we meer naar de lange termijn. We willen niet iemand voor een ander team opleiden."

"Kevin is een coureur van McLaren en eentje met een enorm potentieel. Zijn talent staat buiten kijf. Maar wij moeten ook aan onszelf denken. Waar investeren we tijd en energie in? Volgend jaar is heel belangrijk voor ons. Magnussen is een grote belofte, maar niet noodzakelijk voor ons."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • jacky

    Posts: 3.224

    magnussen word het dus niet is ook al op een andere site te lezen. ik ken nog een klein ventje komt uit het zuiden van het land zal zijn naam niet noemen,zal hij al getekend hebben soms?

    • + 0
    • 10 okt 2013 - 11:51
    • timtim01

      Posts: 134

      In ieder geval mooi om te zien dat ForceIndia haar eigen plannen trekt en zich niets laat opdringen! Ik denk dat het nog wel even stil zal blijven rondom dat Zuid Limburgse mannetje. Geen nieuws is goed nieuws!

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 12:10
    • jacky

      Posts: 3.224

      ze willen iemand aantrekken voor de langere termijn en willen daarvoor investeren nou dan zijn ze op het goede adres bij die jongen uit het zuiden.

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 12:18
    • Leve FrijnsIndia! ;-)

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 12:33
    • Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns Frijns

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 14:00
    • Tsja, er zijn wel een hoop dingen die geroepen zijn door Force India waar Frijns precies in het plaatje past :

      - We zoeken echt talent, geen paydrivers (Frijns uitzonderlijk talent, geen paydriver)
      - Gewicht coureur speelt mee bij nieuwe auto (di Resta te zwaar, Robin slechts 61kg)
      - We willen geen rijders van andere team opleidingen (Frijns is onafhankelijk)
      - We zoeken iemand voor langere termijn (Frijns zal best voor 3 jaar willen tekenen)
      - Mol begeleid Frijns, en is aandeelhouder bij Force India
      - Frijns is niet duur

      Tsja, je zal bijna denken, Force India waar wacht je nog op ...
      Als Frijns nog een beetje sponsorgeld kan vinden via Mol, TW Steel, Ralph Manheim, dan is hij toch echt een zeer serieuze kandidaat.

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 15:13
    • jacky

      Posts: 3.224

      @sennada silva mooier kun je het niet verwoorden.mijn hartslag begint te stijgen haha.

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 15:37
  • masf1

    Posts: 7.051

    Frijns gaat het niet worden bij FI,Word eerder VDG

    • + 0
    • 10 okt 2013 - 12:39
    • timtim01

      Posts: 134

      Als je het geld niet nodig hebt, waarom zou je VDG nemen als je kampioenschapsmateriaal kunt ophalen?

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 12:46
    • jacky

      Posts: 3.224

      @masf1 leg me even uit waarom frijns het niet zou kunnen worden en giedo wel.

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 13:00
    • Hoezo word aangenomen dat Frijns wk materiaal is? er zijn meer beloftes geweest dat ze het even gingen maken in de F1... En VDG rijd er al en heeft dus ervaring..

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 13:36
    • Sébastien Bourdais als vb...

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 13:38
    • timtim01

      Posts: 134

      Sebastien wie?!! Deze kerel wist alvorens plaats te nemen in de champcars alleen in de F3000 tweede te worden in 2002 achter Enge! De champcar sensatieklasse tel ik niet eens mee. Voor Arrows mocht hij niet aan de bak, dat zegt genoeg!

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 13:49
    • masf1

      Posts: 7.051

      @jacky

      waarom niet?heeft allemaal met geld te maken

      frijns heeft dit jaar een rommelig jaar gehad,weinig gereden,ik verwacht op dit moment eerder een test zitje,en daarbij GP2

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 13:58
    • jacky

      Posts: 3.224

      @masf1 ze willen bij force india geen pay drivers maar puur talenten, en aangezien mr mol ook nog een klein aandeel heeft in fi zou het zo maar eens kunnen gebeuren.

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 14:04
    • masf1

      Posts: 7.051

      ze willen geen Narain met geld,maar een talent met geld,dat bedoelen ze met paydriver,en geloof me die gasten willen altijd geld,zo werkt dat nou eenmaal

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 14:32
    • Zeg gewoon dat je liever Giedo bij Force India ziet rijden, niets mis mee als uberfan van Giedo zijnde.

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 19:43
  • Precies dus wat ik gister al zei, ze willen geen rijder uit een young drivers program van een ander team. Dan mogen ze alle rookie problemen op zich nemen, en als ie dan gaat scoren en gerijpt is zijn ze hem kwijt.

    Er is een groot talent zonder zo\'n verbintenis die vast wel voor een jaar of 3 wilt tekenen ... Us Robinke ! :-)

    • + 0
    • 10 okt 2013 - 14:45
    • jacky

      Posts: 3.224

      @ sennada silva en zo is dat,na de race van india zal het kamp frijns er wel mee naar buiten komen,tot dan zullen we niks horen.

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 14:50
    • M23

      Posts: 714

      Heren, blijven wij wel met de voeten op de grond? Ook ik ben groot Frijns-fan, maar er moet nog wel een wondertje gebeuren wil Robin op de grid staan volgend jaar. Er is nog niet eens bekend wie zijn manager is. Hij heeft geen geld en er is niet bekend of er achter de schermen al wel sponsoren zijn aan getrokken. Hierover is slechts gespeculeerd, geen feiten. Dus met de huidige feitelijkheden is de kans gewoon erg klein dat hij kans maakt op een zitje. Het is hopen op een wonder en ik hoop met jullie.

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 16:42

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Denemarken
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, Denemarken
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park