user icon

Maldonado: "Donderslag bij een heldere hemel"

  • Gepubliceerd op 10 feb 2016 12:13
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Pastor Maldonado had zijn ontslag bij Renault Sport F1 niet aan zien komen. Een paar dagen voor de presentatie van de Formule 1-plannen van het Franse merk bracht de Venezolaan naar buiten dat zijn contract was ontbonden. In zijn plaats rijdt Kevin Magnussen dit jaar voor Renault.

Maldonado vertelde aan Autosprint: "Binnen enkele uren veranderde de situatie drastisch. Opeens zat ik zonder sponsor en de rest is daar een gevolg van. Ik ben niet boos, maar ik ben alles behalve blij. Het kwam als een donderslag bij een heldere hemel."

"Over wat er mis is gegaan kan ik nog geen commentaar geven. Dit is een gevoelig onderwerp en ik ben er zelf ook nog niet uit. Ik denk alleen aan alternatieven zodat ik kan blijven racen. PDVSA heeft altijd geweldig werk geleverd en ik weet zeker dat ze andere sporten blijven steunen."

"Mijn overwinning met Williams in Spanje 2012 staat te boek als een van de grootste verrassingen in de Formule 1. Niet voor mij, ik verdiende dat geluk. Het feest in de fabriek was warm en onvergetelijk. Een ieder die denkt dat Williams een kil team is, heeft het mis."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • sollicitatie?

    • + 0
    • 10 feb 2016 - 12:18
    • NicoS

      Posts: 12.642

      Hmmm, ik denk dat hij zonder geldschieter niet meer aan de bak gaat komen in de F1.
      Dus alles zal afhangen of hij weer een grote sponsor kan strikken.

      • + 1
      • 10 feb 2016 - 12:26
  • Adjo83

    Posts: 904

    Iedereen zag het aankomen behalve Maldonado zelf.....

    • + 4
    • 10 feb 2016 - 12:30
  • Jammer dat je er niet meer bij bent!
    Bedankt voor de mooie en verdiende overwinning Spanje 2012!
    All time hero!

    • + 2
    • 10 feb 2016 - 12:33
  • z0mer

    Posts: 2.086

    Misschien kan die bij de FIA de testcrashes managen.

    • + 2
    • 10 feb 2016 - 12:40
    • Rimmer

      Posts: 8.439

      Hem is een rol als testdummy aangeboden maar men vond hem bij nader inzien overgekwalificeerd..

      • + 1
      • 10 feb 2016 - 13:08
  • floris

    Posts: 800

    echt joh ?

    • + 0
    • 10 feb 2016 - 13:02
  • "Het feest in de fabriek was warm" het feest in de pitbox na de race was vurig!

    • + 1
    • 10 feb 2016 - 13:21
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik ben voor doorstroming op zich.
    Als we zijn escapades als brokkenpiloot even wegdenken (waarvan 2/3 terecht, 1/3 onterecht) blijft Maldonado over als een 'average' rijder. Persoonlijk vind ik dat een gemiddelde rijder niet meer dan een jaar of 5 tot 7 in F1 zou moeten toeven, echte toppers een jaar of 10-12, en onderpresteerders maximaal 3.
    Met 5 jaar past ie dus goed in dat beeld. Het lijkt me heel gezond voor de F1 als er meer doorstroming komt; ik heb het niet zo op die persoonlijkheidscultussen.

    • + 1
    • 10 feb 2016 - 14:07
    • NicoS

      Posts: 12.642

      Ben ik niet met jou eens.
      Al rijden ze 20 jaar in de F1, zolang een coureur bij de besten ter wereld hoort, mag hij wat mij betreft blijven. In de top van de autosport horen de beste coureurs te strijden, Hoe lang ze in de F1 zitten vind ik niet relevant.
      Coureurs die op hun retour zijn, mogen wat mij betreft vertrekken, b.v. button, Räikkönen en Massa.
      Maar zolang teams deze coureurs nog graag in hun team hebben....wie zijn wij dan om te zeggen dat ze moeten vertrekken.

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 17:49
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Maar hoe weet je of de zittende generatie de top is als de aanstormende generatie nauwelijks toegang krijgt of te weinig tijd om te groeien? Coureurs die op hun retour zijn blijven tegenwoordig gewoon zitten.
      In vroeger tijden was er veel meer doorloop, wisselde men vaker van stoeltje en had men met meer verschillende teamgenoten af te rekenen. BV Hamilton heeft maar 4 teamgenoten gehad. Piquet, een andere 3-voudig kampioen, moest het opnemen tegen 14 concurrenten.

      • + 0
      • 11 feb 2016 - 09:30
  • Ti2

    Posts: 237

    Die afspraken werden al vele langer niet nagekomen dus dat gelooft niemand.

    Ik blijf het zonde vinden dat koude kikker en grijze muis Magnussen hem gaat vervangen. Wat wij er ook van vinden, met Maldonado was er altijd iets te beleven - zowel op het circuit als in het paddock.

    • + 0
    • 15 feb 2016 - 10:36

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land Venezuela
  • Geb. datum 9 maa 1985 (36)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, Venezuela
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar