user icon

Maldonado: "Donderslag bij een heldere hemel"

  • Gepubliceerd op 10 feb 2016 12:13
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Pastor Maldonado had zijn ontslag bij Renault Sport F1 niet aan zien komen. Een paar dagen voor de presentatie van de Formule 1-plannen van het Franse merk bracht de Venezolaan naar buiten dat zijn contract was ontbonden. In zijn plaats rijdt Kevin Magnussen dit jaar voor Renault.

Maldonado vertelde aan Autosprint: "Binnen enkele uren veranderde de situatie drastisch. Opeens zat ik zonder sponsor en de rest is daar een gevolg van. Ik ben niet boos, maar ik ben alles behalve blij. Het kwam als een donderslag bij een heldere hemel."

"Over wat er mis is gegaan kan ik nog geen commentaar geven. Dit is een gevoelig onderwerp en ik ben er zelf ook nog niet uit. Ik denk alleen aan alternatieven zodat ik kan blijven racen. PDVSA heeft altijd geweldig werk geleverd en ik weet zeker dat ze andere sporten blijven steunen."

"Mijn overwinning met Williams in Spanje 2012 staat te boek als een van de grootste verrassingen in de Formule 1. Niet voor mij, ik verdiende dat geluk. Het feest in de fabriek was warm en onvergetelijk. Een ieder die denkt dat Williams een kil team is, heeft het mis."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • sollicitatie?

    • + 0
    • 10 feb 2016 - 12:18
    • NicoS

      Posts: 12.130

      Hmmm, ik denk dat hij zonder geldschieter niet meer aan de bak gaat komen in de F1.
      Dus alles zal afhangen of hij weer een grote sponsor kan strikken.

      • + 1
      • 10 feb 2016 - 12:26
  • Adjo83

    Posts: 904

    Iedereen zag het aankomen behalve Maldonado zelf.....

    • + 4
    • 10 feb 2016 - 12:30
  • Jammer dat je er niet meer bij bent!
    Bedankt voor de mooie en verdiende overwinning Spanje 2012!
    All time hero!

    • + 2
    • 10 feb 2016 - 12:33
  • z0mer

    Posts: 2.082

    Misschien kan die bij de FIA de testcrashes managen.

    • + 2
    • 10 feb 2016 - 12:40
    • Rimmer

      Posts: 8.061

      Hem is een rol als testdummy aangeboden maar men vond hem bij nader inzien overgekwalificeerd..

      • + 1
      • 10 feb 2016 - 13:08
  • floris

    Posts: 800

    echt joh ?

    • + 0
    • 10 feb 2016 - 13:02
  • "Het feest in de fabriek was warm" het feest in de pitbox na de race was vurig!

    • + 1
    • 10 feb 2016 - 13:21
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik ben voor doorstroming op zich.
    Als we zijn escapades als brokkenpiloot even wegdenken (waarvan 2/3 terecht, 1/3 onterecht) blijft Maldonado over als een 'average' rijder. Persoonlijk vind ik dat een gemiddelde rijder niet meer dan een jaar of 5 tot 7 in F1 zou moeten toeven, echte toppers een jaar of 10-12, en onderpresteerders maximaal 3.
    Met 5 jaar past ie dus goed in dat beeld. Het lijkt me heel gezond voor de F1 als er meer doorstroming komt; ik heb het niet zo op die persoonlijkheidscultussen.

    • + 1
    • 10 feb 2016 - 14:07
    • NicoS

      Posts: 12.130

      Ben ik niet met jou eens.
      Al rijden ze 20 jaar in de F1, zolang een coureur bij de besten ter wereld hoort, mag hij wat mij betreft blijven. In de top van de autosport horen de beste coureurs te strijden, Hoe lang ze in de F1 zitten vind ik niet relevant.
      Coureurs die op hun retour zijn, mogen wat mij betreft vertrekken, b.v. button, Räikkönen en Massa.
      Maar zolang teams deze coureurs nog graag in hun team hebben....wie zijn wij dan om te zeggen dat ze moeten vertrekken.

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 17:49
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Maar hoe weet je of de zittende generatie de top is als de aanstormende generatie nauwelijks toegang krijgt of te weinig tijd om te groeien? Coureurs die op hun retour zijn blijven tegenwoordig gewoon zitten.
      In vroeger tijden was er veel meer doorloop, wisselde men vaker van stoeltje en had men met meer verschillende teamgenoten af te rekenen. BV Hamilton heeft maar 4 teamgenoten gehad. Piquet, een andere 3-voudig kampioen, moest het opnemen tegen 14 concurrenten.

      • + 0
      • 11 feb 2016 - 09:30
  • Ti2

    Posts: 237

    Die afspraken werden al vele langer niet nagekomen dus dat gelooft niemand.

    Ik blijf het zonde vinden dat koude kikker en grijze muis Magnussen hem gaat vervangen. Wat wij er ook van vinden, met Maldonado was er altijd iets te beleven - zowel op het circuit als in het paddock.

    • + 0
    • 15 feb 2016 - 10:36

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land VE
  • Geb. datum 9 maa 1985 (35)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar