user icon

Maldonado voelt druk van Venezuela op zijn schouders

  • Gepubliceerd op 03 okt 2013 12:06
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Williams-coureur Pastor Maldonado torst een grote druk met zich mee. Heel Venezuela kijkt over zijn schouders mee. Althans, zo voelt het voor de Venezolaan. Zijn landgenoten hopen elke keer weer dat hij de verrassende overwinning van Spanje vorig jaar herhaalt.

Maldonado vertelde aan CNN: "Het is een grote verantwoordelijkheid die ik heb. Ik heb een heel land dat me pusht, dus telkens als het niet goed gaat voel ik die druk. PDVSA en mijn overige sponsors geloven in mijn talent. Ik was de eerste coureur die de kleuren van onze nationale oliemaatschappij verdedigde. Venezolanen denken niet in verlies, we gaan altijd voor de winst."

"Weet je, na mijn zege in 2012 is de Formule 1 in mijn land uitgegroeid tot een zeer populaire sport. Twee televisiekanalen zenden de races live uit. Het wordt groter en groter, en daardoor neemt mijn verantwoordelijkheid toe."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Ondertussen in Hinswill: Kaltenborn heeft laten weten dat Barrichello op haar shortlist staat!

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 12:11
    • masf1

      Posts: 7.047

      Op haar shortlist staan 20 coureurs!!en elke dag noemt ze een naam

      iig Bianchi valt af

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 12:30
    • timtim01

      Posts: 134

      Eigenlijk zou dat voor Sirotkin nog het beste zijn ook. De prestaties van deze ouwe rot zullen ook beneden alle niveau zijn! Deze russen zijn rijk EN slim.

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 12:46
  • ik lees het ook, heel vreemd vindt ik het.

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 12:17
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Dennis ga je schoolgeld maar terughalen en geef het van mijn part aan Maldonado. Vind ik is zonder \'t\'!

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 13:00
    • 1: Zinnen beginnen met hoofdletters.

      2: Grammatica moeilijk? Vervang werkwoorden door \'lopen\' of \'voelen\'.
      Je zegt: \"voel ik\" of \"loop ik?\". \"Voelt ik\" of \"loopt ik\" is ook geen correct Nederlands.

      Vanaf nu weet je dus of een werkwoord eindigt op DT of D:).

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 13:19
    • @GPGERT3
      het is VOOR mijn part (betekenis: wat mij betreft) ;-)

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 16:32
    • Wat ik me trouwens afvraag. Ik las een poos geleden dat een aantal zaken in de Nederlandse taal aan het veranderen waren.

      \"Coureur X is beter DAN coureur Y\" is correct terwijl het vaak fout wordt gezegd: \"Coureur X is beter ALS coureur Y\". Nu las ik dat het zo aangepast zou worden dat ook laatste genoemde zin nu officieel gebruikt mag worden.

      Eigenlijk vind ik dat vreemd. Het moet \"Beter DAN\" zijn. Waarom zouden we het opeens veranderen? Omdat veel figuren het niet goed zeggen?

      En hoe zit het hiermee:

      De juiste zin is \"Ik ben beter dan jij\".
      Veel mensen zeggen echter \"Ik ben beter dan jou\". Wordt dit aangepast in de Nederlandse taal?

      Wat mij betreft niet, mensen horen gewoon te weten dat de eerstgenoemde zin de juiste is.

      En hoe zit het met het woord: SOWIESO. SOWIESO is de correcte manier om dit woord te schrijven. Toch zie je de meest bizarre varianten op dit woord terugkomen.

      Ik ben overigens geen schoolmeester of leraar van beroep (verre van dat zelfs). Het correct gebruiken van de Nederlandse taal vind ik als Nederlander echter wel belangrijk. Door chatten en social media is de Nederlandse taal echt bijna verkracht.

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 16:49
    • Nee, aub geen filter!!

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 16:50
    • Het is dikwijls zo dat woorden of termen die verkeerd gebruikt worden plots geaccepteerd worden. Dat is ook de reden van de hele heisa rond woorden als paddestoel (paddenstoel) enkele jaren geleden. Daar zijn toen ook wijzigingen in geweest.

      Sowieso werd volgens mij al altijd zo geschreven, is overigens een woord dat je in het vijfde leerjaar (groep 7 in Nederland) zou moeten leren schrijven. Maar het woord wordt in schrijftaal nogal weinig gebruikt, dus weten velen dat blijkbaar niet.

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 20:18

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land VE
  • Geb. datum 9 maa 1985 (35)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar