user icon

McLaren anticipeert op verrassende uitslagen in 2014

  • Gepubliceerd op 02 okt 2013 16:18
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Het seizoen 2014 is compleet onvoorspelbaar. Was getekend Sam Michael, sportief directeur bij McLaren. De ingrijpende reglementenswijzigingen maken het voor alle teams lastig om hun pakket te perfectioneren. Volgens Michael zijn de veranderingen zo groot dat geen enkele renstal foutloos daarmee om zal springen.

"Bij aanpassingen van deze omvang bouw je meer marge in dan je normaal zou doen. Zonder deze wijzigingen hadden we een bekend product verder geperfectioneerd door details aan te pakken. Een beetje gewicht hier, een beetje frictie daar, de verpakking. Dat kan allemaal uit het raam. Het kan twee kanten op. Of je gaat te extreem en bent te onbetrouwbaar, of je speelt op veilig en bent te zwaar. Het gaat om risico ten opzichte van beloning, dat kost tijd. Het is zeer onwaarschijnlijk dat je op elk aspect de juiste snaar raakt, dat gaat niemand lukken. Of ik denk dat dit de boel door elkaar gooit? Waarschijnlijk wel. We gaan resultaten zien die momenteel niet voorkomen", aldus Michael.

"De engineering structuren zijn niet snel genoeg om te reageren op grote regelveranderingen. Daar dien je mee om te gaan. Net als performance moet je zo snel mogelijk betrouwbaarheid vinden. Het is geen geheim, betrouwbaar worden is een kwestie van herhalen. Maar de betrouwbaarheid zal zeker niet hetzelfde zijn als bij de huidige bolides."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    \"Zonder deze wijzigingen hadden we een bekend product verder geperfectioneerd door details aan te pakken.\"

    Oja, en daarom hebben ze de potentieel snelste wagen van vorig jaar compleet op de schop genomen en \'m dit jaar verprutst... Oeps...

    • + 0
    • 2 okt 2013 - 17:39
    • Haha jup

      • + 0
      • 2 okt 2013 - 19:25
    • Sorry sparrow, maar nu heb je gewoon geen gelijk. Ik heb insight informatie van mc laren en de auto van vorig jaar was compleet uit ontwikkeld. Daar zat niks meer in. Met andere woorden, ze moesten wel. Men geeft toe dat je bij mclaren een probleem hebben omdat men telkens aan het einde van het seizoen normaal gesproken een auto competitief heeft. Ze zijn voornamelijk nu bezig dat probleem te verhelpen.

      • + 0
      • 2 okt 2013 - 19:49
    • Dan was ik toch maar lekker door gegaan met die compleet uit ontwikkelde auto van vorig jaar, want die leverde altijd nog meer resultaat op dan dat hok dat ze dit jaar op de baan hebben gebracht......

      • + 0
      • 2 okt 2013 - 20:32
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      @250 Lusso: Volgens mij meen ik me te hebben herinneren dat ik ergens een interview heb gelezen waarbij ze zelfs hebben toegegeven dat het achteraf een foute keuze was om de auto zo op de schop te zetten... Maargoed, jij hebt \'inside information\', het zal wel.

      • + 0
      • 2 okt 2013 - 22:56
    • Tifoso

      Posts: 2.902

      @ GT Lusso, hoezo inside info? Ze waren er duidelijk over: we beginnen met een compleet nieuwe auto omdat die meer potentie heeft. Helaas voor hun is het bij potentie gebleven...

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 08:30
  • Bertus_F1

    Posts: 178

    Sam Michael heeft niet zulke goede auto\'s geproduceerd bij Williams en nu gebeurd dat ook bij Mclaren.

    Zo jammer van zo\'n team met een rijke historie in de F1.

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 08:59
  • Ja wat men in de media zegt is natuurlijk waar ;) Ik ken een aantal DMU\'s op de development afdeling bij McLaren. Daarom weet ik dat. Het nieuw beginnen klopt dus, omdat de oude geen potentie meer had. Dat de nieuwe tegenvalt weet men zelf als geen ander.

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 09:52

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar