user icon

Massa overtuigd van zijn kansen op nieuw contract bij Ferrari

  • Gepubliceerd op 28 jun 2013 10:28
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Felipe Massa verwacht op korte termijn een aanbieding van Ferrari te ontvangen om zijn aflopende verbintenis te verlengen voor 2014. De Braziliaan gelooft dat de Scuderia hem binnenkort een nieuw contract voorschotelt. “Dat duurt niet lang meer.”

Massa vervolgt tegenover Agencia Estado: “Volgens mij maak ik een goede kans op een langer verblijf bij Ferrari. Ik moet hard blijven werken en goed blijven presteren, want uiteindelijk zijn het de resultaten die tellen. Maar ik heb vertrouwen dat ik een goede vorm tentoon kan spreiden tot en met het einde van het seizoen.”

Massa bereikte in Monaco en Montreal vooral het nieuws door te crashen. Dat heeft zijn zelfvertrouwen niet aangetast. “Ik ben nooit een coureur geweest die erg gevoelig was voor ongelukken, zoals in de afgelopen twee Grands Prix. Dat betekent niet dat je jezelf extra druk op moet leggen.”

Bestel hier de nieuwste Ferrari merchandise!

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ondanks dat hij sinds 2008 geen enkele race heeft gewonnen en maar enkele keren op het podium stond zal hij waarschijnlijk blijven.

    Ik heb er zelf niets mee, ben enorm \'Massa-moe\'. Ze komen niet eens in de buurt van de constructeurstitel en Massa pakt geen belangrijke punten af van concurrenten, daar waar Webber dat bijvoorbeeld wel vaak deed.

    Aan de andere kant, alles draait om Alonso. Alonso heeft niets te vrezen van Massa. En als Massa er al voor rijdt gaat hij als een makke trouwe hond aan de kant.

    Ik begrijp die stijl, het is niet mijn stijl (het is slechts een mening). Ik zou graag Hulkenberg in die auto zien, maarja...

    • + 0
    • 28 jun 2013 - 10:51
    • Np-F1

      Posts: 917

      Ik ben sinds ik F1 kijk (Jerez 1997) Ferrari fan, maar wat mij betreft heeft Massa in 2012 en 2013 genoeg kans gehad. Het is lastig voor te stellen dat er in 2010 nog 2 Ferrari 1-2s waren, want Massa komt nu zelden in de race bij Alonso in de buurt. Na 2011 had Ferrari moeten stoppen met het hand over het hart strijken. Hij is een aantal keren opgeleefd, maar een coureur als Sutil, Heidfeld, Glock, Kovalainen of een jonge hond had veel meer schade gedaan aan Vettel\'s 2012.

      Dat Ferrari niet 2 kemphanen in de auto wil is tot daar aan toe, maar naast Massa-moe begin ik ook een beetje Ferrari-moe te worden. Gooi dan maar iemand in de auto die iets beter is en houd updates achter, maar deze Massa-liefdadigheid is haast net zo laf.

      • + 0
      • 28 jun 2013 - 12:08
    • @NP-F1,
      Het is één van de redenen dat ik nooit Ferrari fan zou kunnen worden.
      Dat je kiest voor een duidelijke 1e rijder en 2e rijder is tot daar aan toe, soms is dat zelfs de meest verstandige keuze.
      Maar verder is het team zo conservatief, bijna laf inderdaad op dit moment.

      Nooit zetten ze er eens jonge hond in, nooit eens een risico. En wat heeft het opgeleverd de afgelopen jaren?

      En tja, nu ik dit zeg zullen veel Ferrari fans natuurlijk weer op hun hart getrapt zijn, maar echt.. een beetje frisheid in een team kan toch geen kwaad zeg.
      Vooralsnog staat Vettel weer doodleuk 1e in de stand, alsmede Red Bull bij de constructeurs en pakt Massa geen enkele punt af van Vettel.

      • + 0
      • 28 jun 2013 - 13:19
    • James

      Posts: 1.652

      Makkelijker om punten van de concurrentie af te pakken met een Red Bull dan met een Ferrari de afgelopen jaren... Gelukkig weet Ferrari ook dat het probleem bij hun wagen ligt en niet bij Massa, die heus nog wel in staat is om Ferrari een titel bij de constructeurs te schenken indien de auto die titel waard is.

      • + 0
      • 28 jun 2013 - 13:48
    • @James,
      Zoals vaker aangegeven had Ferrari in 2010, 2012 en ook dit jaar een auto die om overwinningen kan strijden. Het is Massa geen 1x gelukt en op het podium staat hij ook zelden.
      Het eeuwig blijven verdedigen van Massa en continu zeggen dat het 100% aan het materiaal ligt is onrealistisch en vermoeiend.

      • + 0
      • 28 jun 2013 - 13:59
  • Wat ik trouwens ook niet snap is dat Massa zelf niet weg wil. Als sportman en de wil om te winnen wil je toch niet 100% in dienst rijden van iemand?

    Ervan uitgaande dat Raikkonen naar Red Bull zou kunnen gaan zou ik het eens proberen bij Lotus.
    Een gemotiveerde en met zelfvertrouwen gevulde Massa kan best hard rijden.
    Stel dat hij bij Lotus de nr. 1 status zou krijgen, dan denk ik dat je een hele andere Massa gaat zien. Een gemotiveerde en zelfverzekerde Massa die misschien nog eens een gooi kan doen naar een overwinning, want bij Ferrari mag hij niet winnen (of Alonso zou moeten uitvallen).

    Gewoon ook eens een frisse nieuwe omgeving voor Massa i.p.v. altijd maar Alonso op zijn wenken bedienen.

    • + 0
    • 28 jun 2013 - 13:36
    • James

      Posts: 1.652

      Massa rijdt nog altijd zijn eigen races hoor. Alonso is gewoon simpelweg beter dan hem (en bij benadering het hele veld). Moet Massa daarom zelf weggaan? Als sportman wil je net de allerbeste verslaan, en niet ontlopen zoals sommige rijders wel doen.

      • + 0
      • 28 jun 2013 - 13:58
    • @James,
      Ga nou niet ontkennen dat Massa zijn eigen races mag rijden. Alles draait om Alonso, als Massa in de weg zou rijden moet hij aan de kant, zo simpel is het. En hoe vaak werd Massa weggestuurd met een bagger strategie!

      Volgens mij ben je 1 van de forumleden die Alonso vergelijkt met een soort God. Alsof hij 2 klappen beter is dan alles en iedereen. Alonso\'s prestaties worden altijd zo zwaar overdreven.
      Laat het dit jaar nu net Alonso zijn die nog niet helemaal foutloos is gebleken en in Monaco als een natte krant rondreed, in tegenstelling tot Vettel die dit jaar wederom vlekkeloos, accuraat en foutloos blijkt.

      Het is altijd hetzelfde liedje.
      Als Vettel wint is het door zijn Red Bull, als Alonso wint door zijn fenomenale capaciteiten.
      De waarheid ligt toch echt in het midden en je moet je serieus afvragen of Alonso wel een betere rijder is dan Vettel of Hamilton. Ook wanneer je Hamilton in die Ferrari zou zetten denk ik dat Alonso een serieus probleem krijgt.

      • + 0
      • 28 jun 2013 - 14:06
    • Stitch

      Posts: 5.424

      Dat gedl dan ook in het geval dat men Rosberg erin zet, want daar heeft Hamilton dit jaar ook behoorlijk veel moeite mee. Weliswaar heeft hij meer punten, maar zowel in Quali als het feit dat Rosberg al een race gewonnen heeft en Hamilton nog niet zegt dat hij moeilijk heeft.

      • + 0
      • 28 jun 2013 - 14:38
    • Qua pure snelheid is Rosberg inderdaad een hele goede, vaak onderschat. In de basis denk ik wel dat Hamilton naar een steeds hoger niveau gaat en uiteindelijk het kwalificatie duel met Rosberg moet kunnen winnen.

      • + 0
      • 28 jun 2013 - 14:47
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Waar zijn de dagen gebleven dat TWEE Ferrari\'s strijdden om de overwinning?

    • + 0
    • 28 jun 2013 - 17:32

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar