De Vries en Schothorst sprokkelen punten in Aragon
- Gepubliceerd op 29 apr 2013 11:08
-
9
- Door: Rob Veenstra
Schothorst pakte in de eerste race een mooie zesde plek, maar zijn kwalificatie voor race 2 ging de mist in. De 18-jarige coureur van Josef Kaufmann Racing deed zijn best, maar strandde buiten de punten op P22. De Vries van Koiranen GP koppelde een negende plaats in de eerste wedstrijd in de tweede race aan een zevende positie. Beide Nederlanders staan daardoor op 8 punten.
Lijstaanvoerder is Matthieu Vaxiviere, die domineerde in Aragon met twee zeges en dus 50 punten heeft. Het volgende raceweekend voor de Formule Renault 2.0 Eurocup vindt op 1 en 2 juni plaats op Spa-Francorchamps.
Trending nieuws
-
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Hadjar tevreden met zesde plek in Oostenrijk: “Beste racetempo van het seizoen”
Isack Hadjar is tevreden met zijn resultaat tijdens de Grand Prix van Oostenrijk, maar denkt dat er nog wel het een e...
28 jun 2026 19:37
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 2.877
Nyck moet het dit jaar waarmaken. Tweede seizoen is oogsten. Hopen dat het volgende raceweekend beter gaat voor de kleine man.
Posts: 5.397
Slechte start van het seizoen voor De Vries. Vorig seizoen was hij enorm wisselvallig maar was hij nog een rookie.. In zijn tweede seizoen nu verwacht ik dat hij meestrijd voor de titel.. Als hij het dit seizoen niet kan laten zien schrijf ik hem toch af..
Posts: 2.877
Matthieu Vaxiviere is een gast om in de gaten te houden. Fenomenale start en krijgt grote steun uit eigen land. Wordt een heel karwei deze jongen te kloppen dit jaar, ook voor De Vries
Posts: 8.908
De Vries is nu door McLaren bij een topteam neergezet, deed het goed in de test en zat regelmatig bij de top. Maar het is wel zaak dat hij nu gaat oogsten, de steun is niet eindeloos. Maar het is slechts het eerste weekend en met 50 punten per weekend kan er nog van alles gebeuren.
Posts: 7.033
Teleurstellend begin van Nyck. Hij moet het dit jaar echt waar gaan maken. Minimaal top3 in het kampioenschap eindigen. Anders ga ik echt twijfelen aan zijn hoeveelheid talent. Dan vrees ik dat hij F1 niet gaat redden.
Posts: 1.524
Oei....,de mensen op dit forum, zagen bepaalde rijders in hogere klasse de F1 niet halen, nee.....,we moeten wachten op de Vries en Verstappen, en nu?????
ZUCHT, wanneer zijn we eens trots op onze eigen talenten, ook als het even wat tegen zit, want talent heeft hij zeker, anders zit je niet bij het opleidingsprogramma van McLaren.
Posts: 7.033
In de karting deed hij het super. Op basis daarvan kwam hij in de opleiding van McLaren, maar het gaat er om wat je in de autosport presteerd en dat valt tot zover gewoon wat tegen. Hij heeft nog niet zoveel laten zien. Dat moet echt beter wil je F1 bereiken. Dat is gewoon een feit.
Posts: 8.908
Het eerste jaar is hij door McLaren bewust in de luwte gehouden om te leren en niet te winnen. Dit jaar is hij door McLaren bij een topteam geplaatst om te oogsten!
In de test de afgelopen tijd zat hij constant bij de top en een tegenvallend eerste weekend kan gebeuren. Het seizoen is jong en er zijn genoeg punten te verdelen. Het is gelukkig geen F1 waar je het jezelf niet kan permiteren om enkele keren minder te scoren.
Maar Mclaren zal zonder plausibele verklaring niets minder dan een top 3 notering eisen van de Vries. Dan een doorstroom naar het WSR voor Nyck, maar dat zal beter zijn en gaan met een titel op zak. Zeker ook qua steun vanuit McLaren.
Posts: 1.524
Oei....,de mensen op dit forum, zagen bepaalde rijders in hogere klasse de F1 niet halen, nee.....,we moeten wachten op de Vries en Verstappen, en nu?????
ZUCHT, wanneer zijn we eens trots op onze eigen talenten, ook als het even wat tegen zit, want talent heeft hij zeker, anders zit je niet bij het opleidingsprogramma van McLaren.