user icon

Lewis Hamilton: "Ooit terugkeren bij McLaren zou leuk zijn"

  • Gepubliceerd op 06 dec 2012 13:39
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Lewis Hamilton verlaat aan het einde van dit jaar het vertrouwde nest van McLaren. Vanaf zijn tiende is hij al aan de Britse renstal verbonden. Na zes jaar in de Formule 1, 21 Grand Prix-zeges en een wereldtitel met McLaren is het tijd voor iets anders. Mercedes is zijn nieuwe huis, maar niet zijn thuis.

Zijn hart ligt voor altijd bij McLaren. Hamilton geeft toe dat een hereniging in de toekomst tot de mogelijkheden behoort. "Zeg nooit nooit, en ik heb een geweldige tijd gehad bij McLaren. Ik denk dat dit altijd mijn thuis zal blijven. Hier liggen mijn wortels. Ooit terugkeren bij McLaren zou leuk zijn. Maar ik wil eerst wat andere dingen ervaren, de wereld van de Formule 1 wat meer verkennen. Het is bijna als uit huis gaan en reizen, alleen doe ik het voor een ander bedrijf."

Of hij gezien de magere prestaties van Mercedes al spijt heeft van die beslissing? "Nee, helemaal niet, integendeel, ik ben er juist blij mee. Je kan niet met spijt door het leven gaan. Je maakt een keuze en daar sta je volledig achter. Goed of slecht, je moet jezelf trouw blijven, er het beste van maken en proberen om er een positieve draai aan te geven."

McLaren merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (10)

Login om te reageren
  • \" integendeel, ik ben er juist blij mee.\"

    ?
    Overdrijven is ook een vak..

    • + 0
    • 6 dec 2012 - 14:28
    • waylon

      Posts: 2.269

      Waarom is dit overdrijven?

      • + 0
      • 6 dec 2012 - 14:57
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Dat heeft niks met overdrijven te maken, maar met manier van vertalen. Hij is niet blij dat hij voor Mercedes heeft gekozen vanwege de slechte resultaten. Zo wordt het op een Engelse site omschreven:

      Although Mercedes has endured a disappointing season - finishing in a distant fifth place in the constructors\' championship - Hamilton insisted he has no regrets about his decision.

      \"No, I\'m really, really happy about it. You can\'t live with regrets in your life,\" Hamilton added.

      • + 0
      • 6 dec 2012 - 15:05
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Eigenlijk is de vertaling ook niet slecht, maar als je het snel leest is het net of hij juist blij is omdat Mercedes matig presteert. Dat is echter niet de strekking van wat hij wil zeggen.

      • + 0
      • 6 dec 2012 - 15:07
  • Misschien is het wel goed voor Hamilton dat Mercedes de laatste jaren nog niet echt potten heeft gebroken.

    Iedereen gaat er bij voorbaat al vanuit dat hij komend seizoen niet of nauwelijks zal winnen. Is dat echt het geval, dan neemt niemand het hem kwalijk (want dan ligt het aan Mercedes). Wint ie wel een x aantal GP\'s, dan is hij gelijk de held van 2013 want dan heeft hij bereikt wat Schumacher niet heeft kunnen bereiken.

    Lekkere under-dog positie in mijn ogen dus :)

    • + 0
    • 6 dec 2012 - 15:24
    • Kenney

      Posts: 2.218

      Als hij door Rosberg regelmatig wordt verslagen dan is het juist niet goed. Toen Rosberg Schumacher versloeg zei niemand hoe goed Rosberg wel niet moest zijn, maar wel hoe slecht Schumacher wel niet reed. Arme Rosberg kreeg eigenlijk nooit credits ervoor, natuurlijk heeft het er ook mee te maken dat hij meer een grijze muis is.

      • + 0
      • 6 dec 2012 - 18:05
    • Kenney
      Ja, het `verslaan` van Schumacher door Rosberg heeft eigenlijk nooit een positieve impact op zijn imago gehad, mooi zo, grijzen muizen rijders dragen niet bij tot een mooiere F1...

      • + 0
      • 6 dec 2012 - 20:21
    • Geef Rosberg een topwagen en het is ook geen grijze muis meer. Als je in het middenveld rondrijdt zonder veel schade te maken ben je al snel een grijze muis. Zeker omdat Rosberg regelmatig de wagen nog erg hoog kwalificeert.

      • + 0
      • 6 dec 2012 - 20:58
    • RUTH
      Ik heb het niet goed verwoord, ik had moeten zeggen; Rosberg is voor mij persoonlijk een grijze muis, er zullen best mensen die hier heel anders over denken...
      Ik denk dat het hebben van een topwagen of jezelf hoog kwalificeren hier niet zoveel mee te maken heeft, ook de Williams is geen echte topwagen maar een middenmootwagen, Maldonado is met dit materiaal in mijn ogen alles behalve een grijze muis, Bruno daarentegen wel, allemaal persoonlijke voorkeur,
      Button; naar mijn mening grijze muis / Kimi absoluut niet, en ga zo maar door....
      Schumacher had zijn naam en staat van dienst mee, anders behoorde hij afgelopen 3 jaar ook bij de grijze muizen (het hele Mercedes GP team eigenlijk) ;-)

      • + 0
      • 7 dec 2012 - 08:49
  • KensiB

    Posts: 931

    Bij leven en welzijn zal Ron Dennis dit tegen houden. De haat zit te diep.

    • + 0
    • 6 dec 2012 - 17:39

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.549
  • Podiums 193
  • Grand Prix 245
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar