user icon
user icon

Miljardair plant bouw van Formule 1-waardig circuit in Maleisië

  • Gepubliceerd op 04 dec 2012 15:58
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Peter Lim, een miljardair uit Singapore, smeedt plannen voor de bouw van een Formule 1-waardig circuit in het zuiden van Maleisië, in de regio Iskandar. Een testbaan van 4,5 kilometer lengte moet onderdeel vormen van een autosportpark genaamd Motorsport City.

Een ontwerper voor het circuit is nog niet gekozen. FASTrack Autosports Pte van Lim bezit zeventig procent van de aandelen in het project, de overige dertig procent is in handen van UEM Land Holdings Bhd, een Maleisische projectontwikkelaar. Motorsport City moet in de staat Johor verrijzen, vijf minuten van de grens met Singapore. Lim, een aandeelhouder van McLaren Automotive, verklaarde aan Bloomberg: "Deze regio groeit in rap tempo uit een belangrijke spil in de autosportwereld."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Jenssie

    Posts: 736

    Niet nodig, Singapore heeft al een mooie baan, Maleisie ook al...

    Nexxxxtttt.....

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 16:02
  • Dat missen we nou in Europa.. raceliefhebbers met veel te veel geld.

    Maar in Maleisie een beetje overbodig denk ik.. Dat circuit is al goed...

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 16:17
    • Race liefhebbers met teveel geld hebben we hier ook wel.
      Maar we hebben hier ook politici en milieu clubs met teveel tijd...

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 16:28
    • ja klopt maar een particulier die roept \'ik ga een circuit bouwen\' heb ik in europa al een tijdje niet gehoord... -)
      En die boomknuffelaars hebben idd te veel tijd, zijn diezelfde gasten waardoor we op de A2 met 10 rijstroken nog steeds 100 mogen rijden.... pfff... haha

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 20:55
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    Maar, volgens diverse bronnen zal hier niet met de F1 op geraced worden, aangezien dit circuit mikt op de op een na hoogste FIA eisen, dus zou het goed genoeg zijn voor F1 tests. (Geen races)

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 16:43
  • Een F1-waardig circuit is nog wat anders dan een F1-circuit.

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 16:43
  • Np-F1

    Posts: 917

    In het kader van kostenbesparingen gaan we dan lekker in Maleisië testen zeker..

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 17:09
  • \'\'Een ontwerper voor het circuit is nog niet gekozen\'\'

    Misschien heeft een ene Hermann T. hier nog wel interesse in?

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 17:27
  • Maleisie heeft al een van de leukste banen van de kalender....

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 19:28
    • Zoals ik al zei, een F1-waardig circuit is geen F1-circuit. Het wil gewoon zeggen dat ze een circuit bouwen met een F1-\'licentie\' als je het zo wil noemen. In Qatar ligt er ook zo één, daar rijden we vooralsnog geen races.

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 21:28

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar