user icon

Schumacher: "Niet mijn laatste deelname aan Race of Champions"

  • Gepubliceerd op 12 nov 2012 14:09
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Michael Schumacher stopt aan het einde van het jaar wel met zijn actieve loopbaan, maar hij is in de toekomst nog wel te bewonderen in de Race of Champions. Dat zegde de zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 toe aan de organisatie van het eindejaarsevenement. De Mercedes-coureur doet volgende maand ook mee bij de editie in Bangkok, Thailand.

Schumacher: "De Race of Champions is altijd een speciaal evenement voor mij. Ik kijk ernaar uit om de titel in de Nations Cup met Sebastian Vettel als kompaan te verdedigen. Maar mijn geluksgetal is zeven. Dus we moeten dit jaar winnen en dan nog een keer. Dat zou het ultieme zijn. Dat betekent vanzelfsprekend dat dit niet mijn laatste deelname aan de Race of Champions is. Ik had er na dit jaar mee kunnen stoppen, maar dat wil ik niet. Het is te leuk. En zolang ik een beetje competitief kan zijn, waarom niet?"

Schumacher cap kopen? Bestel hem hier!

Reacties (18)

Login om te reageren
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Mooi!

    • + 0
    • 12 nov 2012 - 14:42
    • Had het mooier gevonden als Mercedes hem een goede wagen had gegeven de laatste jaren ;)

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 15:03
  • Laat liever van de huidige topcoureurs die Duitsland rijk is er een meedoen, Sutil, Rosberg en Hülkenberg, maar ook in andere raceklasses zullen wel goede Duitsers rondrijden. Schumacher mag lekker achter de vensterbank blijven zitten...

    • + 0
    • 12 nov 2012 - 15:55
    • Het is dat ie het altijd zo slecht doet in de RoC he.

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 16:22
    • Daar gaat het mij niet om. RoC zegt niets, ene Kovalainen versloeg Schumacher ooit met twee vingers in de neus.

      Het gaat er voor mij om dat de RoC voor actieve coureurs bedoelt is en niet voor een 50+er omdat hij toevallig Schumacher heet. Het is niet een kwestie van gebrek aan talenten in Duitsland.

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 16:25
    • Mijn god...

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 17:03
    • Ach Prost deed de laatste editie ook nog mee. Dat is toch alleen maar mooi. Het is toch de race of Champions. Niet de race of jonge talenten.

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 17:03
    • Zoals de naam overigens aangeeft gaat het om kampioenen. De flipjes die jij opnoemt hebben nog niets laten zien.

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 17:08
    • Zullen we dan alle niet kampioenen thuis laten?

      Wie zit te wachten op Prost, Hill, Hakkinen, Mansell en Schumacher die nog een potje racen, daar zijn andere evenementen voor opgezet...

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 18:25
    • tuinworm

      Posts: 146

      Die gasten kunnen nog niet tippen aan Schumacher,laat staan van mee te doen.De enige die een sterk team kan vormen met Schumi is Vettel.Na die twee is het gedaan voor de Duitsers

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 19:11
    • Het is inderdaad beter voor een Mansell om in Le Mans te gaan meerijden dan in een race die \"niets\" zegt zoals je zelf aangeeft. Daarnaast is Schumacher dit jaar nog een actieve racer en voorlopig nog lang geen 50+er. Je kan er gewoon niet tegen dat het Schumacher is, zoals wel meer. Het feit dat ze de voorbije paar jaar steeds de nations-cup hebben gewonnen geeft gewoon aan dat er niets mis is met de deelname van Schumacher. Hij is uberhaupt verder geraakt dan Vettel vorig jaar. Naast het feit dat het inderdaad een RoC is en de andere namen die jij opnoemt dus geen titels hebben.

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 20:25
    • Om nog maar te zwijgen van het feit dat Kovalainen met twee vingers in de neus won omdat Schumacher zijn FIAT niet van de start weg kreeg, in de finale..

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 20:28
    • Laatste reactie, had de verkeerde race voor ogen.

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 20:31
    • Mijn god, inderdaad.....wat een genante reactie over een fun evenement.

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 21:59
  • Helemaal goed.. zie hem daar graag terug..

    • + 0
    • 12 nov 2012 - 16:10
    • Ga dan bij hem op de koffie, voor mij hoeft het niet zo nodig.

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 16:26
    • ja maar van mij wel ...

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 20:30
  • sailor

    Posts: 10.290

    Hij had gewoon in 2006 moeten stoppen , en niet doorgaan tot mensen duidelijk kunnen zien dat hij HET niet meer heeft , want denk je wat dat voor een afgang is.
    Die Mercedes was niet de sterkste auto maar hij had tijdens zijn comeback bij heel veel wedstrijden meer uit die auto kunnen halen dan wat hij liet zien en de grootste afgang waren zijn talrijke blunders
    Als hij ook maar blijft doorgaan bij de r.o.c totdat hij zichtbaar minder gaat presteren dan is hij in die raceklasse ook weer te ver doorgeslagen aangezien hij al heeft aangegeven nog vaker mee te willen doen in de r.o.c dat is voor Schumi en zijn fans toch allemaal niet meer leuk als hij ook daar vreemde blunders gaat maken , want die komen er zeker als hij nog langer blijft doorgaan.

    • + 0
    • 13 nov 2012 - 07:14

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit