user icon

McLaren bedelft jonge Kevin Magnussen onder complimenten

  • Gepubliceerd op 09 nov 2012 16:29
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het team van McLaren had voor de young drivers-test in Abu Dhabi eindelijk weer eens een nieuwe naam opgedoken. Jongeling Kevin Magnussen vergezelde vaste klanten Oliver Turvey en Gary Paffett. De Deen deed dat met verve met de snelste tijd van de week.

McLaren is onder de indruk. Sportief directeur Sam Michael: "De sessie in Abu Dhabi was zeer bruikbaar voor het team. Gary, Oliver en Kevin reden allen met discipline, waardoor wij veel data konden vergaren en meer dan 1500 kilometer aflegden."

"Daarnaast verliepen de drie dagen zonder problemen. Dat is wel een eervolle vermelding voor onze monteurs en engineers waard. Velen zijn al weken van huis en reizen meteen door naar Amerika voor de laatste twee races. Zij vormen de ruggengraat van ons team."

"Gary en Oliver zijn uitstekende teamspelers en deden wat van hen verwacht werd. In het geval van Kevin; zijn snelheid, zijn consistentie en zijn feedback waren uitmuntend. Gezien zijn optreden zou je niet zeggen dat hij voor deze week nooit een moderne Formule 1-wagen had bestuurd."

McLaren merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Arie_f1

    Posts: 2.847

    Ik vroeg mezelf laatst al af toen ik zijn prestaties in Abu Dhabi zag van de beste man, waarom deze man geen kans zou kunnen krijgen/verdienen ?

    Tuurlijk ligt Hulkenberg als eerst voor de hand met z\'n ervaring, maar daarna zou ik deze man wel op plaats twee zetten als jong potentiee in plaats van Perez, misschien ook omdat ik Perez niet echt goed bij McLaren vind passen.

    • + 0
    • 9 nov 2012 - 16:33
    • F1-2009

      Posts: 562

      Ik denk dat het nét te vroeg is. McLaren zal het vast overwegen voor volgend jaar, als dat mogelijk is. Vergeet niet dat ze Hamilton ook lieten debuteren op jonge leeftijd.

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 16:39
    • Hoop wel dat z\'n carriere beter verloopt dan die van zijn vader, dat was een mega groot talent maar uiteindelijk hopeloos gefaald in f1.

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 16:43
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Klopt. Magnussen komt denk ik ook net een half jaar te laat qua pretaties die zichtbaar worden, maar daar staat de overhaaste beslissing van Perez tegenover..

      Maar als je Magnussen een kans en het vertrouwen geeft dan denk ik dat hij net zoals Lewis mss wel tot vaste waarde kan/kon uitgroeien. (mss in de toekomst.) Hij heeft mss niet alles gewonnen wat er bestaat, maar het is wel een potentiee van McLaren zelf, die denk ik ook toekomst heeft..

      • + 0
      • 9 nov 2012 - 16:46
    • Z\'n pa heeft vroeger een blauwe maandag bij McLaren gereden, als vervanger van Mansell in 1995 volgens mij. Hij kwam toen niet echt uit de verf, zou leuk zijn als z\'n zoon het wel waar kan maken. Was z\'n pa ook niet 1 van de laatste rokende coureurs in de F1?

      • + 0
      • 10 nov 2012 - 13:49
  • Talent heeft hij wel hoor getuige zijn optredens in de world series, alleen veel pech gehad zoals in de laatste ronde uitvallen..

    In het nat oogde hij erg snel.

    • + 0
    • 9 nov 2012 - 16:43
  • luigif1

    Posts: 95

    Ik heb al eens eerder aangegeven dat deze gast écht goed is. Tevens sympathiek, net 20 jaar oud trouwens!

    Ik hoop dat hij in de F1 komt. (2014??) Dit zou wel eens een hele grote kunnen worden.

    • + 0
    • 9 nov 2012 - 17:29
  • F1joris

    Posts: 398

    Leuk een nieuw echt talentje, vervanger van Button in de toekomst of toch van Perez als hij niet slaagt bij McLaren? Waarom zou Perez het eigenlijk niet gewoon goed gaan doen eigenlijk? We haan het zien!

    • + 0
    • 9 nov 2012 - 20:43
  • KensiB

    Posts: 931

    Kevin Magnussen wordt de vervanger van Perez als die zijn brokkenkunsten heeft laten zien in het begin van het seizoen 2013.

    • + 0
    • 9 nov 2012 - 21:05
  • Yannis

    Posts: 925

    Het zal best met die Magnussen. Voorlopig valt hij voor mij in de categorie uitwisselbare talenten, tenzij een goed sponsorbudget. Het is al heel wat dat er nog eens een talent mag rijden op de YDT ipv de vaste testrijders. Monica Kaltenborn klaagde er al over, dat McLaren de YDT op deze manier misbruikt.

    De massale kritiek op Perez na paar een slechte acties vind ik wat opportunistisch. Ik denk dat hij het best aardig zal doen bij McLaren.

    • + 0
    • 11 nov 2012 - 11:32
    • Hij wordt gesteund door mclaren deze magnussen

      • + 0
      • 11 nov 2012 - 14:10

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DK
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, DK
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec