user icon
user icon

Magnussen door Porsche uitgenodigd voor test

  • Gepubliceerd op 27 okt 2015 16:03
  • comments 8
  • By: Rob Veenstra

Kevin Magnussen behoort tot een drietal coureurs die volgende maand in een LMP1-bolide van Porsche mogen testen. De Deen krijgt op het circuit van Barcelona gezelschap van Mitch Evans en Oliver Turvey. Magnussen is in Deense media gelinkt aan een stoeltje bij Porsche voor 2016.

Hij racete vorig jaar in de Formule 1 voor McLaren en vertolkte dit seizoen de rol van test- en reserverijder bij die renstal. Het Britse team gaf hem begin deze maand vrij, waardoor Magnussen nu om zich heen kijkt voor een toekomst buiten de koningsklasse van de autosport.

Porsche-teambaas Andreas Seidl: "We hebben besloten om drie jonge coureurs een kans te geven om de Porsche 919 Hybrid te testen. Het schuimen van de stoeltjes heeft reeds plaats gevonden en ze zijn voorbereid in de simulator. We kijken uit naar de test en zien wel wat de toekomst brengt."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • WEC zou nog leuker zijn als alle LMP1-H teams het hele jaar door met 3 auto zouden rijden. Er is genoeg talent om 9 stoelen te vullen. Ook zou het nog spannender worden. Vindt het goed dat Porsche jonge coureurs met talent de kans geeft zich in de kijker te rijden. Magnussen, Evans en Turvey verdienen het allemaal. Ik vindt dat op basis van dit jaar Nick Tandy zeker vast stoeltje verdiend volgend in het LMP1 team van Porsche. Het "probleem" dat Porsche heeft is dat ze geweldige GT coureurs in de gelederen hebben (Bamber, Pilet,Machowicki) die het in mijn ogen misschien meer verdienen dan Evans, Magnussen en Turvey.

    • + 1
    • 27 okt 2015 - 16:08
    • Al is een combi Tandy, Bamber & Magnussen ook zeker een goede combi denk ik, wellicht Turvey ipv Magnussen. Evans ken ik niet zo goed. Sommige GT coureurs voelen zich soms wel beter thuis in de GTEpro dan in een LMP, weet dus niet hoe dat bij Pilet en Machowicki zit....

      • + 0
      • 27 okt 2015 - 17:18
    • Levano

      Posts: 802

      9 stoeltjes? Misschien is het WEC wel iets voor Sauber?

      • + 2
      • 27 okt 2015 - 18:21
    • Ja hoho Levano, als Sauber 9 stoeltjes te vergeven heeft gaan ze natuurlijk minstens 18 coureurs aantrekken! Schieten we er nog niks mee op..., kan Villeneuve ook een comeback maken:-)

      • + 0
      • 27 okt 2015 - 20:40
  • Magnussen de nieuwe Kristensen. Van mij mag ie.

    • + 0
    • 27 okt 2015 - 18:00
    • De nieuwe Hulkenberg eerst maar een keertje...?

      • + 0
      • 27 okt 2015 - 20:41
  • Ze zouden ook eens een telefoontje kunnen plegen met Frijns ... Lijkt me minimaal net zo'n talent, zo niet groter (hij versloeg Magnussen eerder al in z'n carierre), bovendien heeft Frijns ondertussen al een jaartje Endurance ervaring opgedaan. Ook Mark Webber heeft Porsche in het verleden al getipt om Frijns te tekenen. Of er daadwerkelijk contact over is geweest weet ik niet, maar Frijns had dat bod zowiezo moeten laten varem toen, gezien Caterham hem verbood ergens anders te racen.
    Hopelijk neemt Porsche hem opnieuw in overweging. Frijns had in het verleden ook wel oren naar een LMP1 zitje.

    Mocht het niet lukken, dan hoopik dat ie naast z'n FE seizoen een jaartje extra doet in de Blancpain GT Series, er valt best geld te verdienen in GT's, en endurance ervaring maakt hem interessant voor WEC teams. Bovendien is WRT een prima team waar Robin zeer gewaardeerd wordt.

    • + 2
    • 27 okt 2015 - 21:08
    • Het is gewoon jammer om te zien, dat zo'n groot talent het moet doen met succes in GT racerij. Niet dat GT racen niet prestigieus is maar, met zijn talent hoort Frijns gewoon in de Formula 1 of minstens in een LMP1-H. Hopelijk gaat dat nog in de toekomst gebeuren want die knaap verdiend dat gewoon.

      • + 3
      • 27 okt 2015 - 22:23

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Points 103
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Denemarken
  • Date of b. 5 okt 1992 (27)
  • Place of b. Roskilde, Denemarken
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar