user icon

McLaren spant zich met succes in voor minder CO2-uitstoot

  • Gepubliceerd op 07 nov 2012 16:48
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra
De McLaren Group is opnieuw onderscheiden met de Carbon Trust Standard, een titel voor firma's met een CO2-neutrale bedrijfsvoering. McLaren sleepte dat certificaat vorig jaar al in de wacht en heeft dat nu verlengd door succesvolle inspanningen om de CO2-uitstoot verder terug te dringen.

McLaren was het eerste Formule 1-team dat de Carbon Trust Standard ontving en klopt zich nu op de borst als eerste renstal die de eervolle vermelding behoudt. "Dit onderstreept de voortdurende zoektocht van de McLaren Group naar meer efficiëntie en manieren om de impact van onze operaties op het milieu te reduceren", staat in het persbericht.

McLaren merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Ze kunnen zich beter richten op de betrouwbaarheid van hun wagens

    • + 0
    • 7 nov 2012 - 16:51
    • F1-2009

      Posts: 562

      Haha, die opmerking was te verwachten. Je hebt wel gelijk, maar de afdelingen of personen die daarmee bezig zijn zullen vast niet op beide terreinen actief zijn. Daardoor raakt jou opmerking dus kant noch wal.

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 16:58
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Niet helemaal, F1-2009,
      Als Mclaren (De hoge piefen) hier de focus legt, in plaats van het ontwikkelen van de auto, dan moeten ze zich eens achter hun hoofd krabben waar hun prioriteiten liggen.

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 17:52
    • Het F1 team van McLaren is slechts een onderdeel van de McLaren group he. Een belangrijk onderdeel maar nog steeds slechts een onderdeel. Het streven naar CO2 neutraal zijn staat los van de betrouwbaarheid van hun wagens.

      Wel knap dat zo\'n energieverslindend bedrijf als McLaren dat CO2 neutraal doet.

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 18:31
  • TJ.

    Posts: 758

    Winnen ze toch nog iets..

    • + 0
    • 7 nov 2012 - 17:18
  • Ugh

    Posts: 333

    Lekker boeiend dit.. Ik ben blij dat ik tegen de natuur en het milieu ben.

    • + 0
    • 7 nov 2012 - 17:38
    • Mika Kimi

      Posts: 241

      En het lijkt wel alsof je daar trots op bent? Best triest van je.

      Vind het trouwens een mooie prestatie van McLaren, zo\'n team verbruikt enorm veel energie en om dan Co2-neutraal te blijven is netjes gedaan.

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 17:45
    • @UGH,

      Je hebt weer gewonnen met de meest kansloze opmerking van het jaar! Gefeliciteerd!

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 18:12
    • zo is dat Ugh..
      Weg met de natuur en het milieu, weg met die troep,
      waar hebben we natuur en milieu uberhaupt voor nodig?
      nergens voor dus...

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 18:28
    • Hahaha!

      Ik heb veel in mijn leven gehoord maar dit slaat echt wel alles:-)

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 18:53
    • Ugh

      Posts: 333

      Het was niet helemaal serieus bedoeld, misschien moeten jullie eens nadenken of iets serieus is bedoeld of ironisch voordat je reageert... Op die manier hoef je niet meteen op de kast te springen van een reactie.
      Toch zit er ook wel een kern van waarheid in mijn stelling. Ik slaap er echt geen seconde minder van als de ijsbeer uitsterft of de zeespiegel een paar cm stijgt. En laten we heel eerlijk zijn: ik wed jullie ook niet.

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 19:10
    • Als binnen een jaar of 40 de Afrikaanse bevolking begint uit te sterven en jij naar Belgie moet rijden omdat Nederland aan het onderlopen is, dan is dat ook niet zo erg zeker?

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 21:10
    • ken jij mij?

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 21:23
  • Als Button en Hamilton allebei halverwege de race uitvallen is dit nog beter om de CO2-uitstoot te reduceren. Sterker nog, laat ze gewoon stil staan op de startgrid!

    • + 0
    • 7 nov 2012 - 18:17
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      idd, maar dan verdient HRT ook zeker een prijs. :) En Grosjean voor z\'n actie in Spa !..

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 18:35
    • Vandaar ook deze prijs, de vele recente uitvalbeurten hebben hier een hoop aan bijgedragen en daarvoor wil ik, directeur van de Mclaren group Martin Whitmarsh persoonlijk bedanken voor zijn inzet.

      \'Whitmarsh geeft aan volgend jaar de Co2 uitstoot verder te beperken.\'

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 19:27
    • Haha Grosjean verdient dan sowieso een lintje als verdienste voor het hele seizoen. :-)

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 20:28
    • Vergeet Maldonado niet hè!

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 21:04
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Ik ben benieuwd naar de volgende \'greenpaydriver\' ;)

      Zou Maldonado eerder een lintje geven: Of winnen of naast de baan..Das pas maximaliseren van duurzaam rondjes rijden als je daar de prestaties naast zet ! (ok, gelieve mij niet te serieus te nemen..)

      • + 0
      • 7 nov 2012 - 21:38
  • Gutotgut
    Ik ben voor heel veel Co2 uitstoot.
    Dat is namelijk bijzonder goed voor de natuur. Groeit het van.

    • + 0
    • 7 nov 2012 - 23:02

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar