user icon

Mark Webber: "Ik ga voor niemand aan de kant"

  • Gepubliceerd op 25 okt 2012 15:31
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Mark Webber weigert vooralsnog een rol als tweede adjudant te accepteren, hoewel teamgenoot Sebastian Vettel een veel beter uitzicht op de titel heeft. Maar zolang de situatie er niet om vraagt zal Webber geen gehoor geven aan eventuele teamorders.

"Mathematisch gezien maak ik zelf nog kans op het kampioenschap", begint de Australiër. "Als ik komend weekend in India aan de leiding ga, dan ga ik voor niemand aan de kant. Dit weekend ga ik voor mijn eigen kans om de Grand Prix te winnen."

"Sebastian en Fernando Alonso moeten er wel serieus een potje van maken, wil ik nog serieus in aanmerking komen voor de titel. Zeges zouden helpen, maar als die gasten vooraan finishen zoals gebruikelijk, dan wordt het lastig. Heel moeilijk, maar zeg nooit nooit."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • \"Als ik komend weekend in India aan de leiding ga, dan ga ik voor niemand aan de kant.\"

    Ook niet als Maldonado of Grossjean met blokkerende wielen aan de binnenkant zit in de 1e bocht? :-p

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 16:05
  • Om het met de woorden van Button te zeggen: \"The wins mean a lot when you\'re not going for the championship.\"

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 16:08
  • Nou, ik weet zeker als mister finger op 0,3 sec achter hem rijdt, hij het volgende krijgt te horen.

    Wees gewaarschuwd, de volgende teksten kunnen als een rit buiten de gewone realiteit ervaren worden...

    Horner : \'Mark,Vettel is faster then you, ...
    Mark : \'So f*** what, i\' dont give an auzzie ass
    Horner : \'Mark, be aware of the consequences of your decision
    Mark : \'Im auzzie mate,

    *Vettel intterupts the conversation :

    Vettel : \'Mark, sheize, was bist du doing ?
    Mark : \'Im busy not giving an flying auzzie fu**kkk
    Vettel : \'But it\'s Alonso behind me, think about the championship Mark, Bitte Bitte
    Mark : Not bad he mate, for a second driver ?

    Horner : Vettel, pass him, pass him,
    Mark :\'\'C\'mon then mate,
    Vettel : \'Mark, du bist vurruckt ! ich sage du bist vurruckt !
    Mark : \'Calm down people, ..i was bored leading for 45 laps, Vettel you can pass me \'

    *Podium celebration

    Vettel : \'Sheize, you had me going there , dont you ever do that again
    Mark : \'Well, I guess you had your share of luck today,

    * punches Vettel in the face and breaks his world famous finger

    Mark : Well people, the finger is gone *twink

    Haha excuus mensen, k sloeg een beetje door....

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 16:13
    • Geweldig stuk. Ontopic is ook maar zo slaapvewekkendzzzzzzzz

      Kiek ehm goan:P

      • + 0
      • 25 okt 2012 - 16:28
    • hij is fijn... haha

      • + 0
      • 25 okt 2012 - 16:38
    • redbull1

      Posts: 929

      @f1-analist hahah

      • + 0
      • 25 okt 2012 - 16:53
    • hahaha, mooi stukje...
      helaas niet de realiteit, Vettel zal zoals gebruikelijk weer een klasse apart zijn qua snelheid, misschien een Webber fan? kan, maar Webber is een beetje de David Coulthard, praatjes, maar een rijder die altijd net tekort komt.....

      • + 0
      • 25 okt 2012 - 19:55
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @Jean Alesi: Nou kun je van alles zeggen van Webber, maar niet dat het een praatjesmaker is. Ik vind het nog steeds heel jammer dat hij niet bij Ferrari rijdt, dan had je nog eens wat kunnen beleven.

      • + 0
      • 25 okt 2012 - 20:30
  • redbull1

    Posts: 929

    zo hoort het ik vind ook niet dat ie aan de kant moet gaan. ik ben vettel fan maar het is het leukste als vettel de titel op eigen kracht wint!

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 16:54
  • Dream on Webber, jij wordt nooit wereldkampioen, nu niet, nooit niet!

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 18:41
  • aruba24

    Posts: 640

    Mark webber na persconferentie , helaas had ik een slechte start toen schoof vettel er voorbij , zo kan het ook.

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 18:54
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @Aruba24: ....is dat je nickname als Erik Staal?

      • + 0
      • 25 okt 2012 - 20:32
  • F1joris

    Posts: 398

    Ik lees hier dat Mark, Sebastiaan accepteert als 1e rijder en dat andersom die twee rijders even zo blij zijn met elkaar. Ik denk daarom dat dit team-mates voor ever zullen blijven, en ook bij RBR!

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 21:34

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar