user icon
user icon

Ferrari trekt alles uit de kast bij rechte lijn-test op Idiada

  • Gepubliceerd op 22 okt 2012 08:31
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Ferrari heeft eind vorige week een flink aantal updates aan de tand gevoeld bij een aero-test op Idiada Raceway, met Davide Rigon achter het stuur. De F2012 was uitgerust met een nieuwe achtervleugel, andere brake ducts, nieuwe vleugels onder de neus, andere side-pod panels en een gewijzigde lay-out voor de uitlaten.

Ferrari heeft voor alle resterende Grands Prix updates in de planning. De Scuderia gaat vol in de aanval om Fernando Alonso aan de titel te helpen. Ferrari-ontwerper Nikolas Tomazis: "Als je problemen hebt met de verstandhouding tussen de windtunnel en het circuit, is het beste dat je kan doen dingen verifiëren op de baan, wat we middels een rechte lijn-test gedaan hebben. We hebben interessante antwoorden gevonden en duidelijke trends gezien over wat verkeerd was, en we hebben stappen genomen om dat te herstellen."

Bestel nu Ferrari-merchandise!

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Ik had niet gedacht het ooit te zeggen, maar ik hoop dat er een ei van Columbus tussen zit voor de Scuderia.
    Ik wil simpelweg niet dat Vettel \'m pakt.

    • + 0
    • 22 okt 2012 - 09:51
    • Je zegt precies wat ik ook wilde zeggen! Inclusief: Ik had niet gedacht het ooit te zeggen.

      • + 0
      • 22 okt 2012 - 10:07
    • \"Vind ik leuk\" Janknopje! :-)

      • + 0
      • 22 okt 2012 - 10:23
  • Come on Ferrari! Bezorg Fernando die titel!

    • + 0
    • 22 okt 2012 - 09:59
  • KensiB

    Posts: 931

    Kijken of de updates legaal zijn.

    ---De Scuderia gaat vol in de aanval om Fernando Alonso aan de titel te helpen---
    Massa zal zijn werk wel doen om de titel bij hem.......

    • + 0
    • 22 okt 2012 - 10:48
  • Damn ik hoop zo dat ze wat hebben gevonden in Maranello. En dan iets dat werkt bedoel ik, helaas moet ik dat erbij vermelden. Met 2 tienden erbij kunnen we al wat gaan proberen, maar om voor pole-position te gaan moet er minimaal 4 tienden gevonden worden.

    De info in dit bericht, oftewel het interview met Tombazis (met b idd), is te zien op de Ferrari site, best interessant. Zie je ook wat mooie beelden van de windtunnel, die dus hopeloos verouderd is. In dat interview zegt hij ook dat er een groot voordeel is aan de (redelijk) ongewijzigde regels voor volgend jaar. Namelijk alles wat ze nu aan het ontwikkelen zijn is van nut voor de auto van volgend jaar. Dat geeft me dan weer hoop dat we én tot de laatste race kunnen knokken voor de titel én dat we volgend jaar niet (weer) met een waardeloze auto hoeven aan te vangen.

    Over de auto van 2013 zei hij dat deze al vergevorderd is. Eigenlijk staat het chassis, motor (logisch), versnellingsbak en ophanging en dergelijke al vast en zijn al in productie. Alleen het aerodynamische deel is nog volop in ontwikkeling, maar al die andere zaken moeten nu al geproduceerd worden, anders zijn ze niet op tijd af. Maar dit ter info ;)

    • + 0
    • 22 okt 2012 - 11:16
    • Hmm, ik moet nu toch terugdenken aan de reactie van Rudi84 gisteren bij het bericht over McLaren. Als de auto\'s inderdaad zo veel op elkaar gaan lijken, dan is McLaren ook al voor volgend jaar aan het ontwikkelen. Beide kampioenschappen zijn voor hen verkeken, dus ze vechten alleen voor P3 (coureurs) en P2 (constructeurs). De vraag is dan nu: Hoeveel zijn die plaatsen McLaren waard, als je weet dat een van je coureurs volgend jaar bij een grote concurrent zit?

      Dus om aan Rudi84 te refereren, hij heeft misschien toch wel gelijk, hoe raar het ook klinkt dat zo\'n competitief team zo handelt. Nu bedoel ik niet de uitvalbeurten van Hamilton, dat gaat me te ver. Maar ze zullen heus eerder iets nieuws op de auto van Button schroeven en ze zullen Hamilton ook vast niet meer tot in den treure uitleggen wat er allemaal nieuw is. Ik zou het, met de prijzen die nu nog in het verschiet liggen, eigenlijk ook niet doen.

      • + 0
      • 22 okt 2012 - 12:06

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar