user icon

Vettel kan zich vertrek bij Red Bull Racing niet voorstellen

  • Gepubliceerd op 16 okt 2012 12:12
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-rijder Sebastian Vettel voelt zich prima bij zijn huidige werkgever. De tweevoudig wereldkampioen reageert daarmee op de nieuwste speculatie dat hij een voorcontract bij Ferrari heeft voor 2014. Een overgang is voorlopig niet aan de orde.

Auto Bild citeert Vettel: "Ik ben heel gelukkig bij Red Bull Racing en ik denk niet aan een afscheid. Ik heb bij Red Bull Racing alles tot mijn beschikking wat ik wil. Ik kan me een vertrek op dit moment absoluut niet voorstellen."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Op dit moment wellicht niet. Op een ander moment natuurlijk weer wel.

    • + 0
    • 16 okt 2012 - 12:29
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Tja, dat zei Hamilton ook over McLaren een aantal jaar terug...

    • + 0
    • 16 okt 2012 - 12:39
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Sterker nog, volgens mij heeft hij dat 2 maanden geleden nog geroepen, \'t kan ook 3 maanden zijn overigens ;-)

      • + 0
      • 16 okt 2012 - 13:16
    • Dat zijn vaak PR praatjes om de media af te leiden Szixx. Je moet niet alles geloven wat ze zeggen. Niet in de F1 wereld en al helemaal niet in de voetballerij. Daar is het nog erger.

      • + 0
      • 16 okt 2012 - 17:27
  • dit zegt niets natuurlijk; \"Een overgang is VOORLOPIG niet aan de orde\"
    \"Ik kan me een vertrek OP DIT MOMENT absoluut niet voorstellen\"
    Zou ook nogal vreemd zijn als je ziet hoe hij er voor staat in het WK.
    Ik verwacht eigenlijk toch dat Vettel na volgend jaar vertrekt bij Red Bull, Ferrari lijkt mij dan de meest voor de hand liggende optie.

    • + 0
    • 16 okt 2012 - 12:45
    • of zomaar in plaats van Button! Zou ook een stunt zijn

      • + 0
      • 16 okt 2012 - 13:03
    • @ Mitchell: Dan ben ik direct McLaren fan af!

      • + 0
      • 17 okt 2012 - 11:38
  • Op het moment dat dit soort uitspraken gedaan worden, is de inkt elders net droog.

    • + 0
    • 16 okt 2012 - 13:40
    • zelfde gedachte hier...

      • + 0
      • 16 okt 2012 - 14:18
  • marcio

    Posts: 2.535

    Geen enkele coureur kan garanderen dat hij voor altijd voor hetzelfde team zal rijden. Dus ook Vettel niet! Ik zie hem wel degelijk naar Ferrari vertrekken. De vraag is dus niet of hij naar Ferrari vertrekt, maar wanneer hij naar Ferrari vertrekt.

    • + 0
    • 16 okt 2012 - 13:52
  • Verandering van spijs doet eten.

    Ik denk dat het voor een coureur helemaal niet verkeerd is om te wisselen van team. Wisselen maakt je op de lange termijn beter. Elk jaar wereldkamopioen worden is op den duur ook saai. Topsporters hebben een uitdaging nodig om zichzelf te motiveren.

    De overstap van Alonso naar Ferrari, maakt Alonso en Ferrari beter.
    De overstap van Hamilton naar Mercedes maakt hen beter. Misschien geen wereldkampioen, maar op de duur is het goed voor beide teams.

    Altijd in hetzelfde stramien en dezelfde structuur werkt op den duur demotiverend. Kampioenen willen aantonen dat ze dezelfde prestatie op termijn ook elders kunnen leveren.

    Het zou me daarom niet verbazenals Vettel op termijn verandert van team...

    • + 0
    • 16 okt 2012 - 15:41
  • Vettel is geloof ik pas 25. Waarom haast maken met naar Ferrari gaan? Ja ik snap dat iedereen hem naast Alonso wil zien rijden, dat wil ik zelf ook maar gaat gewoon never nooit gebeuren jongens.

    Het contract van Alonso loopt af na 2016. Alonso zal dan (zoals hij zelf aangegeven heeft) kijken of hij nog volledig gemotiveerd is en gaat dan misschien nog 1 of een paar jaar door.

    Zodra Alonso gestopt is bij Ferrari (en dus ook met de F1) zal Vettel rond de 31, 32, 33 jaar zitten waarschijnlijk, een prima moment om nog een jaar of 5, 6 te rijden voor Ferrari.

    Vettel zit nu prima bij Red Bull. Hij is er terecht super geliefd, hij is de kopman en heeft geen last van een lastige teamgenoot met eventueel haantjes gedrag. Ze hebben Newey en zolang ze ieder jaar een auto hebben die voor de titel kan gaan, of zelfs de titel gewoon pakken is er geen reden om NU AL weg te gaan bij Red Bull.

    Vettel zal ooit voor Ferrari rijden, dat gebeurt echt wel, het is alleen de vraag of dit al in 2017 is, of enkele jaren later.

    • + 0
    • 16 okt 2012 - 16:21
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Kan nog één ding tussen komen die invloed kan hebben op zijn verblijf bij RBR: Wat als de verveling bij Newey begint toe te slaan (hij moppert al behoorlijk over alle restricties die hem als ontwerpen worden opgelegd door de nauwere regelgeving) en vertrekken? Mocht Newey er over ~2 jaar opeens de brui aan geven, dan moet Vettel goed nadenken over wat ie doet, want dan loop je kans dat het team wat gaat inzakken.
      Maargoed, dan zou ie in tussentijd nog ff naar McLaren kunnen om daarna naar Ferrari te gaan... ;)

      • + 0
      • 16 okt 2012 - 16:28

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit