user icon

Ferrari weerspreekt nieuwste geruchten over komst Vettel

  • Gepubliceerd op 15 okt 2012 15:35
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-president Luca di Montezemolo is in het verweer gesprongen tegen de laatste verhalen dat Sebastian Vettel in 2014 de gelederen in Maranello komt versterken. De BBC vernam van een bron binnen de Scuderia dat de Duitser een optie heeft om na volgend jaar naar Ferrari te verhuizen.

Of hij die optie licht zou afhangen van de resultaten. Fernando Alonso zou zijn goedkeuring gegeven hebben voor de komst van Vettel. Di Montezemolo hoort het hoofdschuddend aan. Op radiozender RAI ontkrachtte hij de nieuwste geruchten: "Ik heb altijd aangegeven dat ik niet twee hanen in het kippenhok wil. Daar hou ik niet van en het verstoort de stabiliteit binnen een team."

2014 is nog ver weg, de invulling voor 2013 is nog niet eens rond. Officieel dan, want alles wijst op een nieuw contract voor Felipe Massa. "Dinsdag zal ik uitvoerig met Felipe spreken en dan hakken we de knoop door", aldus Di Montezemolo.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Opnieuw duidelijkheid n.a.v. de cowboy verhalen. En we weten nu na al die jaren toch wel dat Ferrari het liefst opereert met 1 duidelijke kopman?!

    Zodra Alonso stopt zie ik direct Vettel instappen, maar geen moment eerder! Ik zou het overigens wel prachtig vinden om beide in die Ferrari te zien rijden, maar dat is een wens van mij die nooit in vervulling komt.

    En nu we de laatste paar goede resultaten van Massa gezien hebben, in combinatie met de woorden van DM dan is Massa voor 2013 een zekerheidje bij Ferrari.

    • + 0
    • 15 okt 2012 - 16:05
  • Ik weet niet of het een gerucht is, een wens of dat het waar is.

    Ferrari kan in dit stadium maar 1 ding. ONTKENNEN.
    Bevestigen is namelijk niet goed voor Ferrari, voor Vettel en voor RBR + alles wat er nog qua sponsoring erom heen speelt.. Er zijn gewoon teveel belangen die spelen.

    Op zich zou ik het wel mooi vinden, maar de laatste jaren tonen wel aan dat Ferrari 1 kapitein op het schil willen. Alonso!! Misschien gaat hij wel weg in 2014?? Is het mooi geweest en hangt ie zijn helm aan de wilgen. Wie weet wat er speelt.

    Zoals DH al zegt, t zou wel prachtig zijn die 2 in 1 team.

    • + 0
    • 15 okt 2012 - 16:12
  • Rayden

    Posts: 439

    Waar rook is meestal ook vuur dus er zal wel weer een kern van waarheid inzitten, en als
    die dit jaar kampioen word wat er dik inzit, dan kan ik me voorstellen dat die een nieuwe uitdaging gaat zoeken.
    Hij flirt al tijden met die rooie rakkers uit maranello

    • + 0
    • 15 okt 2012 - 16:36
  • Zou voor Vettel wel het ideale moment zijn om de transfer naar Ferrari te maken. Want ik verwacht dat RBR vanaf 2014 echt behoorlijk minder zal zijn omdat de motoren belangrijker worden en aerodinamica(de kracht van Newey/RBR) van minder belang gaat worden.

    • + 0
    • 15 okt 2012 - 17:28
    • redbull1

      Posts: 929

      denk dat red bull juist sterk voor de dag komt, want die renault v6 lijkt mij heel goed en de mechanische grip gaat een nog grotere rol spelen dus wie weet...

      • + 0
      • 15 okt 2012 - 18:02
  • marcio

    Posts: 2.523

    Een team als Ferrari is behoorlijk conservatief, wanneer het om de positie van de rijders binnen het team gaat. Ferrari werkt al decennia met een duidelijke nummer 1 en nummer 2 rijder. Vettel noch Alonso zullen dienst van de ander willen rijden. Twee kapiteins op een schip zorgt altijd voor onrust, denk maar aan Senna vs Prost en Alonso vs Hamilton. Ondanks dat Di Montezemollo diverse malen heeft aangegeven dat deze aanpak het beste voor het team is en zij daarom het niet willen veranderen, blijven sommige op deze site geloven dat Vettel naar Ferrari gaat. Keep on dreaming!!!

    • + 0
    • 15 okt 2012 - 17:58
    • James

      Posts: 1.652

      Ga ik niet mee akkoord. Ferrari werkt enkel in het tweede helft van het kampioenschap met een duidelijke rangorde om de kansen op de wereldtitel te vergroten.

      Over Alonso-Vettel: velen dachten in 2010 ook dat het duo Massa-Alonso niet zou werken maar niets is minder waar. Ja maar dat komt omdat Massa was niet competitief was, en Vettel is van een hoger niveau dan Massa? Ik zou het niet weten, zoals Vettel onlangs zelf zei, Massa werd destijds ook als topcoureur beschouwd, had op een haar na de wereldtitel gemist en het jaar nadien Raikkonen zoek gereden. Vettel heeft tot nu toe enkel Bourdais en Webber overtroffen...

      • + 0
      • 15 okt 2012 - 23:35
    • Ik verwacht dat Vettel zich heel snel in een tweede coureursrol moet schikken bij Ferrari en dat is niet goed voor deze statistiekgeile Duitser... Maar mocht RedBull terugvallen dan kan hij mogelijk de stap wagen, want in zijn hoofd is hij overtuigd de beste te zijn.

      • + 0
      • 16 okt 2012 - 02:09
  • jive1975

    Posts: 50

    Even off- topic. Op teletekst staat dat Hulkenberg al heeft getekend bij Sauber

    • + 0
    • 15 okt 2012 - 18:25
  • Kenney

    Posts: 2.208

    Tuurlijk, Alonso stelt zijn veto net als hij naar verluidt heeft gedaan toen Hamilton als mogelijke teammaat werd voorgesteld (i.t.t. wat in dit artikel wordt gezegd). Alonso heeft nog maar net het trauma van 2007 verwerkt en hij ziet ook dat Vettel ijzersterk is en enkel zal gaan voor een contract waarin staat dat hij zich mag meten met Alonso en eerlijk voor de titel kan vechten. Alonso werkt niet volgens dit principe. De dag dat Vettel naar Ferrari gaat, wordt de dag dat Alonso op pensioen gaat of nog een gooi naar de titel gaat doen met McLaren of toch nog even een kleiner team aandoet.

    2015 topteams???

    Ferrari - Vettel
    McLaren - Alonso
    Mercedes - Hamilton
    Williams - Raikkonen

    Just dreaming...

    • + 0
    • 15 okt 2012 - 20:01

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit