user icon
user icon

VT2: Red Bull Racing neemt het heft in handen in Zuid-Korea

  • Gepubliceerd op 12 okt 2012 08:31
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing heeft de wind in de zeilen op dit moment. Na zeges in Singapore en Japan is de Oostenrijkse renstal het weekend in Zuid-Korea ook sterk gestart. Sebastian Vettel klokte in de tweede sessie in Yeongam de beste tijd met een 1:38.832, slechts 32 duizendsten sneller dan teamgenoot Mark Webber. Interessanter waren de ronden met een volle tank aan het einde van de training.

In de racesimulaties was Jenson Button in de McLaren sneller dan Red Bull Racing, en ook Ferrari kon zich meten met de regerend wereldkampioen. Button zat in de midden 1:45, Fernando Alonso begon met een hoge 1:45 en Felipe Massa noteerde een 1:46 rond, terwijl Sebastian Vettel en Mark Webber 1:46 laag reden. Ze waren wel erg constant. Vettel reed zestien rondjes op de superzachte band met een 1:46.2 als snelste en een 1:46.4 als langzaamste tijd.

Sergio Perez was toen al uitgeschakeld. De Mexicaan parkeerde zijn Saube rongeveer halverwege de sessie na bocht 10 met een motorprobleem. Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Kamui Kobayashi en Sebastian Vettel behoren tot de mannen die even rechtdoor schoten in bocht 1. Bruno Senna spinde in bocht 12 en kon zijn weg vervolgen. Pastor Maldonado ging door het gras na bocht 9. Bij Marussia sleutelde men opnieuw aan de stuurkolom, dit keer bij Charles Pic.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Yazzy

    Posts: 392

    Het LIJKT erop dat de redbull voordeel heeft in de vrije trainingen van de dubbel drs. maar race simulatie zijn toch wat langzamer als ze het niet gebruiken.
    Of zie ik dit verkeerd. Ik volg het via live app timing want ik kan niet mee kijken :-( de streams worden niet door apple ondersteund.

    @redactie weten jullie daar wat op of iemand anders natuurlijk

    • + 0
    • 12 okt 2012 - 09:06
    • Ik denk dat je hierin wel gelijk hebt. Echter, doordat ze zo\'n groot voordeel hebben met dat ddrs starten ze vooraan en het is net als voorgaande jaren nog steeds zo dat degene die vooraan start de grootste kans heeft op de overwinning.

      Sterker nog, volgens mij zijn er dit jaar maar 2 races geweest die niet van vooraan gewonnen zijn. En laat dat nou net races zijn met vreemde weersomstandigheden die door Alonso gewonnen zijn.

      • + 0
      • 12 okt 2012 - 09:56
    • @Yazzy: Via je iPhone kijken naar de streams kan inderdaad niet, dat ondersteunt Apple inderdaad niet (ik geloof dat die met flash te maken heeft)

      Op je iMac of Macbook kan het natuurlijk wel gewoon. Ik weet echter niet wat je precies gebruikt.

      • + 0
      • 12 okt 2012 - 10:18
    • Vreemde weersomstandigheden in Valencia?

      • + 0
      • 12 okt 2012 - 10:19
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Heel vreemde weersomstandigheden in Valencia. Het was er zoooo warm, de dames moesten het zwembad in om af te koelen.

      (De meesten zullen wel weten welk zwembad ik bedoel).

      • + 0
      • 12 okt 2012 - 10:33
    • Yazzy

      Posts: 392

      @Eddy ik kijk op mijn I phone en I pad. Mijn mac mini wordt morgen geinstaleerd.
      Hiervoor had ik de samung s2 kon ik gewoon live stream op mijn mobiel kijken.

      Hmm Jammer hoor :-(

      • + 0
      • 12 okt 2012 - 11:03
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Ik denk dat Mclaren er nu wel beter voor staat en sowieso in de race, want in de quali zullen ze het wel moeilijk hebben.
    Hoewel Jenson in Japan maar een paar tienden tekort kwam en aangezien Lewis normaliter deze paar tienden sneller is, had hij voor de pole kunnen gaan in Japan. (zonder gele vlaggen in laatste ronde en defect in achterophanging)

    • + 0
    • 12 okt 2012 - 10:01
  • NvL

    Posts: 13

    idd Kwa Race Pace lopen de Red Bulls nog iets achter. ze waren per ronde +-0.400 langzamer dan Button Alonso en zelfs Massa. Word nog spannend zondag :)

    • + 0
    • 12 okt 2012 - 10:20
    • Yazzy

      Posts: 392

      wordt leuk zondag, ik hoop allen niet dat de redbulls hun neus aan het drukken zijn en in quali opeens een halve seconde of meer uit die auto toveren

      • + 0
      • 12 okt 2012 - 11:04
    • NvL

      Posts: 13

      Dat hoop ik ook niet Yazzy

      • + 0
      • 12 okt 2012 - 11:22
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      kijk maar eens waar die Mercedes staat zo in 1 keer. Heeft veel met de ddrs te maken.

      • + 0
      • 12 okt 2012 - 11:41
    • Niet om te mierenneuken, maar qua schrijf je voor 67% fout...
      Ik maak zelf ook schrijffoutjes maar deze vindt ik bijna net zo grappig als het woordje \'erko\' in het Papiamento...

      • + 0
      • 12 okt 2012 - 12:14
  • KensiB

    Posts: 931

    Schumacher al voor de tweede keer voor Rosberg. Rosberg gaat foutjes maken, let op, als hi in die uitlaat van Schumacher blijft kijken.

    • + 0
    • 12 okt 2012 - 11:43
    • sailor

      Posts: 10.268

      Laten we voor jou niet hopen dat het dezelfde wedstrijd wordt dan in Singapore..
      P8 Schumacher , p9 Rosberg tijdens de opstelling en tijdens de wedstrijd was Rosberg aan de horizon verdwenen...

      • + 0
      • 12 okt 2012 - 11:49
    • nee hoor

      • + 0
      • 12 okt 2012 - 13:13
  • James

    Posts: 1.652

    Het doet al deugd om te zien dat Ferrari niet wordt weggereden, ook al zijn het maar vrije trainingen. Gemiddeld staan ze veel lager op vrijdag.

    • + 0
    • 12 okt 2012 - 13:21

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar