user icon
user icon

McLaren ontdekt fout bij achterwielophanging van Hamilton

  • Gepubliceerd op 11 okt 2012 14:39
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra
Lewis Hamilton kon in Japan geen vuist maken, volgens eigen zeggen omdat hij de mist in was gegaan met zijn afstelling. McLaren heeft zijn MP4-27 onderzocht en een probleem bij de achterwielophanging gevonden. Daardoor kampte Hamilton op Suzuka met zoveel onderstuur.

De wereldkampioen van 2008 vertelde aan Autosport: "Het was niet de set-up die het probleem was. Ik ken mijn auto heel goed, dus het komt zelden voor dat ik dat fout doe. En als dat wel zo is, dan is het minimaal en dan kan ik het camoufleren. Maar zo erg als in Japan had ik het niet eerder meegemaakt en ik was geschokt. Ik hoopte dat het niet mijn schuld was en gelukkig hebben de engineers na analyse een fout aan een deel van de achterwielophanging gevonden."

"Dat stelt me wel gerust. Het probleem is niet dusdanig dat je er niet mee kan rijden. Het is alleen een onderdeel dat helpt bij de balans, dat bij de afstelling op een bepaalde manier zou moeten reageren, maar dat deed het niet. Ik ben blij dat we wat gevonden hebben zodat het voor komend weekend geen obstakel meer is."

Reacties (25)

Login om te reageren
  • marcio

    Posts: 2.465

    Mooi zo! Ik was al bang dat McLaren hem had laten vallen. Kan hij de komende races weer flink tegenaan gaan. Wordt dus nog meer spannend de komende races. De drie beste rijders van dit moment die tegen elkaar strijden om uit te maken wie er met de beker vandoor zal gaan.

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 14:59
  • Het klinkt allemaal weer lekker vaag. Een probleem bij de achterwielophanging. Een onderdeel, een bepaalde manier,... maar wat het nu exact is wordt niet verteld...

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 15:06
    • Het is zo\'n stang.....
      (Duidelijker nu?)

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 15:10
    • Mika1

      Posts: 1.510

      Oh jij had verwacht dat ook het serienummer van het desbetreffende onderdeel erbij werd gegeven?

      Volgens mij is het toch aardig duidelijk.

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 15:10
    • \"it\'s classified, sir.\"
      Het lijkt me niet gebruikelijk dat ze alle data maar vrijgeven.

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 15:21
    • Mirani

      Posts: 2.918

      @ Mika1
      Ik had op zijn minst een foto plus technische tekening op Twitter verwacht.

      (grapje)

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 15:26
    • misschien heeft Mike Coughlan nog wat tekeningen hiervan:P:P

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 15:28
    • guardian

      Posts: 227

      @ Peter pouhon en Mika1

      Ik bespeur enkele irritaties op een normale vraag van iemand.
      Willen jullie er over praten?
      Damon Hill schijnt hier ook nog voor beschikbaar te wezen

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 16:33
    • JeePee

      Posts: 395

      MIKA1,
      Aardig duidelijk? Dit is net zo duidelijk als \'een probleem ergens in de auto\'.
      Fusee, draagarmen, veren/dempers? Montagefout, fabricagefout? We weten niks.

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 17:41
  • Mooi! Op naar het volgende obstakel dan maar!

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 15:17
  • Tja, dat ga je krijgen nu Lewis niet meer zo goed bij McLaren ligt, gaan ze allerlei afgekeurde en goedkope rommel op zijn wagen schroeven ;-)

    Ik hoop dat het probleem nu verholpen is zodat we volgende race weer eens competitie voorin zien Met Alonso Vettel en Lewis, want ik vond die GP van Japan toch aardig slaapverwekkend..

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 15:23
    • denk dat hij nu test voor button.:)

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 15:27
    • alonso fan
      Klopt, komende race gaan ze een nieuwe DRS uittesten bij Lewis, deze gaat voor de bochten open

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 15:37
  • Tommieeee

    Posts: 767

    Lekker dan. Waarom gebeuren zulke dingen nou altijd alleen bij McLaren? Als McLaren geen kampioen wordt dit jaar (en laten we eerlijk zijn, die kans is groot) dan kunnen ze echt alleen zichzelf de schuld geven. Wat een grove fouten worden daar dit jaar gemaakt zeg en daar word ik als die-hard fan niet echt vrolijk van.

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 16:45
    • Je hebt gelijk, andere teams hebben geen drs\'en die open blijven staan, kapotte dynamo\'s of vergeten geen wielen vast te zetten.

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 16:49
    • Ja Tommieee hetzelfde hier een frustrerend seizoen zo en dat voor een team met die ervaring had ik niet verwacht.

      @RUTH klopt, maar die teams zijn of nog volop in de strijd voor het WK of zijn het niet geweest. Team McLaren heeft dit seizoen zelf naar de knoppen geholpen, helaas. Ik verwijt het aan een lakse houding op het moment dat ze merken de snelste te zijn. Persoonlijk denk ik dat het komt omdat ze niet beide race-coureurs hebben ingezet voor de tests zeker gezien het feit dat de concurentie stappen vooruit maakten.

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 17:01
    • Tommieeee

      Posts: 767

      Inderdaad Mr Marly, je verwoord het perfect.

      En natuurlijk heeft ieder (top)team ieder jaar zo zijn probleempjes, dat ontken ik zeker niet. Maar als je in het verleden graaft, laten we zeggen de laatste tien jaar, dan is er gewoon altijd wel wat waardoor het bij McLaren niet gaat zoals het moet. Hebben ze weer eens in de basis de beste auto dan gebeuren er altijd van die vreemde onverklaarbare dingen waardoor ze alsnog niet de volle buit kunnen pakken. Zie bijvoorbeeld 2007. McLaren heeft gewoon nooit eens een jaar als Red Bull vorig jaar had, of Ferrari in 2002 en 2004. Zelfs in 1998 toen ze met veruit de beste auto begonnen werd het nog spannend. Dat is alles wat ik wilde zeggen, en RUTH, dat jij dan weer zo\'n cynische reactie moet plaatsen, tja, dat zegt misschien wel meer over jou.

      • + 0
      • 12 okt 2012 - 08:43
  • En weer is het raak. Hebben ze einderlijk eens een topwagen die voor het behalen van beide titels in staat is.. En dan snijden ze zichzelf weer veel te vaak in de vingers. Er is altijd wel wat met McLaren. Daarom heb ik er vrede mee dat Lewis naar MercedesGP vertrekt.

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 17:14
    • Ik ben blij dat hij vertrekt. Nu de vraag: ga jij hem achterna??

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 18:16
    • Tuurlijk blijf ik Lewis volop supporteren. Het is niet zo dat ik enkel een McLaren-fan was. Maar ik vind het erg gaaf dat Pérez de opvolger is. Mocht Lewis er niet aan de pas komen in die Mercedes dan hoop ik dat Pérez een gooi naar de titel kan wagen.

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 19:25
    • L.Hamilton
      Kijk, dat zijn de echte fans ;-)
      Ik hoop ook dat Lewis volgend jaar voorin kan meerstrijden, ik zou het echt een gemis vinden als dit niet zo is, ik ben niet zozeer fan van de persoon Hamilton maar ik hou erg van zijn rijstijl.
      Wat Perez betreft, ik weet niet of ik blij moet zijn met een Perez bij een topteam, weet eigenlijk totaal niet wat ik van hem moet verwachten, ik hoop in ieder geval dat hij positief verrast.

      • + 0
      • 12 okt 2012 - 09:30
  • Dus met een semi defecte wagen rijdt hij net zo snel als Button in een wagen die wel goed is.
    Zet je wel aan het denken.

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 17:17
  • gp

    Posts: 4.119

    Het is het ene na het andere met McLaren. De auto is op zich goed genoeg, de rijder zeker, maar de rest...Wat zal het zondeag weer zijn? En dan zijn ze verbaast dat Hamilton niet bijtekent!

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 18:03
    • dat is het mooie van Mechanische sporten.... Bij andere teams is er ook regelmatig wat aan de hand, alleen lees je daar over het algemeen niks over...

      • + 0
      • 11 okt 2012 - 19:06
  • Hessel

    Posts: 437

    McLaren laat hem echt niet vallen. Ik snap ook niet waarom mensen hier dat denken... Natuurlijk misschien ligt hij niet meer zo lekker in het team als vroeger. Maar hij is nog altijd een slag beter dan Button en een belangrijke spil in het constructeurskampioenschap.
    Als McLaren fan hoop ik dat McLaren na zoveel jaar eindelijk het constructeurs kampioenschap weer kan beet pakken. En stiekem hoop ik ook nog dat Hamilton dit jaar kampioen word bij de coureurs. Maar dat gaat lastig worden.

    • + 0
    • 11 okt 2012 - 23:14

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar