user icon
user icon

Alle teams doorstaan zwaardere flexi-tests bij technische keuring

  • Gepubliceerd op 04 okt 2012 13:35
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
De internationale autosportbond FIA heeft gehandeld om een nieuwe rel rondom flexibele voorvleugels in de kiem te smoren. De federatie voerde voor Japan zwaardere controles uit, zo meldt Autosport. De teams waren wel van tevoren gewaarschuwd over de maatregelen.

Daardoor is het mogelijk dat McLaren en Red Bull Racing hun voorvleugels aangepast hebben. Feit is in elk geval dat alle teams de technische keuring op Suzuka overleefden. De FIA heeft de procedures gewijzigd om rotatie van de voorvleugel om de eigen as te voorkomen.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Had niet anders verwacht. Zeker als RBR het ook heeft, kun je ervan uit gaan dat het door de keuring komt. Ze zijn namelijk erg goed in het net binnen de lijntjes van de regels kleuren.

    • + 0
    • 4 okt 2012 - 13:38
    • of het is veranderd.

      • + 0
      • 4 okt 2012 - 13:48
    • of ze waren binnen de regels... heerlijk al dat speculeren terwijl we het antwoord nooit zullen weten!

      • + 0
      • 4 okt 2012 - 13:51
    • Mirani

      Posts: 2.918

      Ik ga ervan uit dat het dezelfde vleugels zijn als in de afgelopen race(s). Dus het is nu aan de andere teams om ook met zoiets te komen.

      • + 0
      • 4 okt 2012 - 14:04
  • @GPGERT3: Neem je nu je opmerkingen dat ze blij moeten zijn dat ze hun punten mogen houden terug? Blijkt dus maar weer dat de McLaren en RedBull alle vorige races en de huidige race in Japan gewoon door de keuring komen. Dit is ongeacht of ze de vleugels hebben aangepast of niet....

    • + 0
    • 4 okt 2012 - 15:25
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Ho ho! Hoe weet jij dat de vleugel die ze de voorgaande races gebruikt hebben ook zou hebben voldaan? Die vleugels zijn uiteraard allang vervangen! Daarvij komt dat deze test is aangekonigd (ongeveer net zo effectief als het aankodigen van een flitscontrole op de snelweg: in het slechtste geval zelfs goed voor een kunstmatig gecreëerde file!)

      Hieruit blijkt ALLEEN maar dat ze NU een vleugel hebben die voldoet aan de eisen. je kunt met geen mogelijkheid vaststellen hoe het zit met de vleugels uit de voorgaande races. Ik snap dan ook werkelijk niet waarop je je bewering baseert....

      • + 0
      • 4 okt 2012 - 20:59
    • @GPGERT3: Wat heb ik nu gezegd? Hij is toen door de testen die voor die races golden gekomen dus voldeden ze toen aan de requirements. Of de vleugel nu aangepast is voor de huidige testen of niet. Requirements worden getest om vast te leggen of ze er aan voldoen. De test bepaald dus of aan een requirements is voldaan dat deden ze dus voldeden ze voor dat moment. Met nieuwe testen gebaseerd op dezelfde requirements kunnen de resultaten anders zijn maar betekent niet dat hij daarvoor illegaal was...

      • + 0
      • 5 okt 2012 - 14:55
  • RH

    Posts: 118

    Ik snap niet dat \"zwaardere tests\" worden aangekondigd.
    Ter verduidelijking: Aan de reglementen voldoen is niet hetzelfde als de tests doorstaan.

    Teams zorgen er tegenwoordig niet meer voor dat ze binnen de reglementen opereren, maar dat ze bepaalde tests doorstaan. Hoe deze tests worden uitgevoerd en al zijn dit iedere keer andere tests is niet van belang, je hebt je aan de reglementen te houden.

    De maximum snelheid op de snelweg in Nederland is ook niet 134 (de wettelijke correctie in acht genomen), maar 130.

    • + 0
    • 4 okt 2012 - 15:46
    • mee eens gewoon een steekproef.

      • + 0
      • 4 okt 2012 - 18:07
    • Wat is in godsnaam het verschil? Je doet een test om te testen of je aan de regels voldoet dus een als je die doorstaat voldoe je aan de regels anders is de test niet goed. Dat domme gelul dat ze buiten de regels opereren maar er mee weg komen slaat nergens op. Door de test is gelijk aan voldoen aan de regels. de maximum snelheid is inderdaad 130km per uur maar omdat je altijd een tollerantie moet hebben is er de correctie dit is in de F1 ook zo met de regels. Als je binnen die tollerantie blijft is het goed als je 134 rijdt is het prima maar je neemt wel een zeker risico dat je over de grens gaat zo is dit bij de testen in de F1 ook. Nogmaals wat is dan wel voldoen aan de regels?

      • + 0
      • 4 okt 2012 - 18:56

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar