user icon
user icon

Red Bull Racing verwacht alliantie tussen Ferrari en McLaren

  • Gepubliceerd op 26 sep 2012 13:47
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Red Bull Racing moet de resterende races opboksen tegen de gebundelde krachten van Ferrari en McLaren. Dat vermoeden spreekt Red Bull-motorsportbaas Helmut Marko in de Frankfurter Allgemeine Zeitung uit. Een alliantie van twee rivalen is in de maak.

Alles om het nieuwe topteam Red Bull Racing van de troon te stoten. Marko: "Ja, ik verwacht wel psychologische oorlogsvoering tussen Ferrari/McLaren en ons. Het wordt intens. Interessant hoe gezworen vijanden als Ferrari en McLaren opeens zulke goede vrienden zijn."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Mirani

    Posts: 2.918

    Zielig!

    • + 0
    • 26 sep 2012 - 13:51
    • het is niet zielig. Deze man is er helaas van overtuigd dat hij nog de waarheid spreekt ook...

      Hij lijkt wel mensenschuw... Hij denkt dat de hele wereld altijd tegen hem is.

      • + 0
      • 26 sep 2012 - 13:55
    • Mitchell,
      Dat is wel zielig....je moet niet proberen er een schertsvertoning van te maken.

      • + 0
      • 26 sep 2012 - 16:39
  • sfmmsc

    Posts: 14

    Toen ik dit las van \'Red Bull\', dacht ik al dat het van Marko kwam!

    • + 0
    • 26 sep 2012 - 14:02
  • Vanaf nu hoop ik dat Alonso wk word.

    Zielige stumper, die Marko !!

    • + 0
    • 26 sep 2012 - 14:09
    • Alsof Vettel en Webber ook mede verantwoordelijk zijn voor hetgeen Marko zegt..
      Dat is hetzelfde als zeggen dat je hoopt dat Vettel geen kampioen wordt omdat Red Bull niet te zuipen is..

      • + 0
      • 26 sep 2012 - 14:17
  • Volgens mij is mister Marko een beetje paranoïde, of gewoon aandachttekort....
    Zie niet niet hoe tussen aartsrivalen van het eerste uur enige vorm van samenwerking tegen Red Bull mogelijk zou zijn.

    • + 0
    • 26 sep 2012 - 14:11
  • Zorg eerst maar eens dat jullie de zaakjes op orde krijgen/houden voor Vettel voordat je weer zo hoog van de toren begint te blazen.

    • + 0
    • 26 sep 2012 - 14:32
  • Yazzy

    Posts: 392

    I deze man serieus...

    • + 0
    • 26 sep 2012 - 14:40
  • Kenney

    Posts: 2.207

    Dit is nu het enige wat ik jammer vind aan Abu Dhabi 2010, dat die kwal mee op het podium mocht! Steeds misplaatste uitspraken... Ik denk dat er helemaal geen alliantie komt tussen de teams maar zoals al enkele jaren tussen de fans. Want toen Red Bull nog niet aan de top reed waren McLaren en Ferrari fans de grote vijanden, nu zie ik dat veel minder en keren de twee fangroepen zich tegen Red Bull.

    • + 0
    • 26 sep 2012 - 14:41
  • Er is ondanks de strijd op en naast de baan, altijd een grote mate van respect geweest tussen Ferrari en McLaren, Domenicali en Whitmarsh houden dit ook zeker in stand, maarja van vriendschap gaat Marko al zweten, van respect, als ie al weet wat het is, krijgt ie helemaal rode vlekken in z\'n nek.

    • + 0
    • 26 sep 2012 - 14:43
    • Tifoso

      Posts: 2.861

      Dat \'respect\' zagen we tijdens de \'spy gate\' :)

      • + 0
      • 26 sep 2012 - 14:48
    • neor2

      Posts: 1.523

      Spy gate was een dieptepunt, maar nadat die storm was gaan liggen hebben zowel Ferrari als McLaren aangegeven dat de relatie tussen de teams nooit beter is geweest dan na spy gate.

      • + 0
      • 26 sep 2012 - 15:07
    • Grappig dat de man die een Scuderia Toro Rosso-coureur eruit schopt omdat hij de kopman van Red Bull in de weg zou hebben gezeten, over samenwerking tussen teams durft te beginnen ;-)

      Zelfs met één oog ziet hij nog spoken.

      • + 0
      • 26 sep 2012 - 19:42
    • Grappig hoe sommige mensen weten op basis van één akkefietje dat Alguersuari daardoor eruit geschopt is. Dat ie in 3 jaar niet overtuigend de betere was van zijn teamgenoot en dat hij alle 2 races wel minstens één kwalificatie verpestte zal er vast niets mee te maken gehad hebben.

      • + 0
      • 27 sep 2012 - 14:25
    • @RUTH:

      Een team kan een rijder laten gaan omdat ze niet tevreden zijn met zijn prestaties, daar is niets mis mee. Echter, de omstandigheden van dit specifieke geval doen bij mij het vermoeden rijzen dat Alguersuari zijn stoeltje niet alleen om die reden is kwijtgeraakt. Aan zijn kwalificaties viel nog het een en ander de verbeteren, maar hij maakte een goede ontwikkeling door en werd naarmate de tijd vorderde een steeds betere en completere rijder. Dit in tegenstelling tot Buemi die een zeker niveau had en bijna geen progressie liet zien.

      Vervolgens wordt als donderslag bij heldere hemel in december 2011 Jaime uit het programma geschopt en Buemi aangesteld als testrijder van RBR, Vergne (die het stoeltje van Ricciardo bij HRT was toegezegd als hij kampioen werd in de FR, wat hij niet werd) aangesteld als STR-coureur. Het gaat er bij mij niet in dat er niet meer aan de hand is. En dat bij het oude Minardi, bah!!!

      Volgend jaar heeft Fernandes het dan eindelijk voor elkaar, ik zal Jaime in de AirAsia hartstochtelijk toejuichen in de hoop dat hij ten koste van de Toro Rosso\'s de eerste punten voor het team scoort! Als het \'m lukt geef ik een feestje bij mij thuis, lekker de buren gek maken maken met de cd van DJ Squire :P Kom je ook, mr.Monza, ik zorg dat de Nostro koud staat!

      • + 0
      • 27 sep 2012 - 15:53
  • Tifoso

    Posts: 2.861

    Onder de fans merk ik dat hier wel bij de reacties. Ik zie vaak genoeg reacties als het maar niet weer RBR wordt en als het wordt dan graag Webber.
    Maar ik geloof er niet in dat Ferrari en McLaren gaan samenwerken om RB dwars te zitten.

    • + 0
    • 26 sep 2012 - 14:45
    • Kenney

      Posts: 2.207

      Tjah, aan één kant begrijpelijk misschien... Alonso-fans weten dat als Vettel nog één keer wereldkampioen wordt hij succesvoller wordt dan Alonso. Hamilton-fans zagen Vettel vorig jaar al succesvoller worden dan Hamilton. Meer nog, Vettel heeft zowat alle \"jongste\"-records afgenomen die voordien op naam stonden van Alonso en dat van jongste wereldkampioen op naam van Hamilton. Dus dat eet waarschijnlijk aan die fans...

      • + 0
      • 26 sep 2012 - 14:51
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Ook Schumacher mag langzaam aan bang worden. Als Vettel dit jaar het kampioenschap naar zich toe trekt begin ik me echt af te vragen wat je nodig hebt om hem te kunnen stoppen...

      • + 0
      • 26 sep 2012 - 15:36
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      @Tifoso; En hoe zouden McLaren en Ferrari in vredesnaam moeten samenwerken? Er is ook nog zoiets als een 1e, 2e en 3e plaats in de constructeurstitel die erg belangrijk is.

      Ach, Helmut doet gewoon z\'n wekelijkse idiote uitspraak, niks aan de hand...

      • + 0
      • 26 sep 2012 - 18:33
  • redbull1

    Posts: 929

    jezus wat is die helmut marko zielig

    • + 0
    • 26 sep 2012 - 17:19
  • Ff half off-topic

    Op die foto bij het bericht staat de 2e monteur van Vettel zijn auto. Die man met zijn vinger vind ik erger dan \"de vinger\" van Vettel. Ik kan hem niet uitstaan. Hoe denken jullie daarover?

    • + 0
    • 26 sep 2012 - 17:20
    • ARW

      Posts: 1.070

      Eerlijk gezegd denk ik.......lekker belangrijk.

      • + 0
      • 26 sep 2012 - 17:57
    • redbull1

      Posts: 929

      @arw idd

      • + 0
      • 26 sep 2012 - 18:47
    • Boss91

      Posts: 28

      Klopt dat is een zeer irritante gozer. Zodra hij in beeld komt bij bijv. een pole position van vettel staat ie al als een hysterische kleuter door de pitbox te springen...

      • + 0
      • 26 sep 2012 - 21:20
    • Nou, dat klote vingertje van Vettel blijft het ergste!

      • + 0
      • 27 sep 2012 - 11:43
  • Np-F1

    Posts: 917

    Ik weet niet wat die man spuit/slikt/snuift, maar doe mij er ook maar wat van komende zaterdag!

    • + 0
    • 26 sep 2012 - 17:49

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar