user icon
user icon

Sergio Perez neemt geruchten met een korreltje zout

  • Gepubliceerd op 20 sep 2012 14:57
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Sauber-coureur Sergio Perez weerspreekt dat McLaren hem benaderd heeft als eventueel alternatief voor Lewis Hamilton. De Mexicaan hoort de vele geruchten rondom zijn persoon ook, maar trekt zich er niets van aan. 2013 is volgend jaar pas, eerst maar eens 2012 goed afronden.

Perez: "In mijn positie, met goede resultaten en af en toe een podium, komen de geruchten al snel op gang. Maar zodra je een slecht optreden beleeft verstomt alle speculatie rondom je en verschuift iedereen de aandacht naar degene die in die race schitterde. Zo gaat dat in deze wereld. Ik maak me geen zorgen. Ik weet dat ik een sterke bolide voor de resterende zeven races heb en ik hoop nog wat mooie resultaten neer te zetten."

Hij is ook niet uit het lood geslagen door de opmerking van Ferrari-president Luca di Montezemolo dat Perez nog te onervaren voor een stoeltje bij Ferrari is. "Ik respecteer zijn mening. Ik ken mijn plek. Waarschijnlijk bedoelde hij dat een coureur van Ferrari meer ervaring nodig heeft. Ik weet het niet, ik voel me in elk geval klaar om goed te presteren voor een topteam en voor zeges en titels te strijden."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • 25 november, GP van Brazilië. Chaotische regenrace de eerste 40 ronden, waarin de leiders in het kampioenschap (Vettel & Hamilton) sneuvelden.

    De laatste 20 ronde is het droog, ligt Alonso op P1. Alonso MOET 1e worden om de titel binnen te halen. Perez is echter.. dankzij het sparen van zijn banden op het eind 1,5 seconden per ronde sneller en komt zienderogen dichtbij.

    Radioverkeer Ferrari naar Sauber: \"remember our deal, remember our business relationchip\".

    Peter Sauber naar Perez: \"Sergio, be carefull, engine is critical, we must finish this race in 2nd place\".

    Perez terug: \"Please confirm Ferrari seat for me in 2013\". \"Please confirm, if not I WILL take the lead and I WILL WIN this race. 1e WIN for Sauber remember\".

    Tja Stefano en Luca, wat doen jullie nu?

    We gaan het in november meemaken. Ik verklap het natuurlijk nu nog niet.

    • + 0
    • 20 sep 2012 - 15:31
    • een \"business relationchip\". Is dat toevallig de speciaal ingebouwde chipset in het Ferrari-blok van Checo\'s auto dat ervoor zorgt dat per knopdruk de electrische systemen worden uitgeschakeld als Checo die 1e plaats niet af wil geven ;) Zou wel grappig zijn na Hamilton versus Glock versus Massa een aantal jaren geleden. Weten we in ieder geval zeker dat de combo Sauber Mercedes in 2014 weer op de grid staat ;)

      • + 0
      • 20 sep 2012 - 15:43
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      @DH: Heb jij echt niets beters te doen dan zulke l*l verhalen te typen?
      Weet je baas wel hoeveel nutteloze minuten jij gebruikt?

      • + 0
      • 20 sep 2012 - 19:05
    • Kenney

      Posts: 2.207

      *doet even alsof DH een glazen bol heeft*

      Als Perez niet voor de leiding gaat, is hij een zwakkeling en een meeloper! Hij moet voor de overwinning gaan! Laat Perez niet nog zo\'n Alonso-slaafje zijn!

      en @Alynsa: Blijkbaar gebruik jij nutteloze minuten om dit verhaal te lezen, wat je eigenlijk niet hoeft te doen...

      • + 0
      • 21 sep 2012 - 00:09
    • @Alynsa,
      Alleen honden hebben een baas. Mensen niet (als het goed is).

      • + 0
      • 21 sep 2012 - 08:33
  • vitesse

    Posts: 1.524

    De hoogheid dagdromer (D.H),vergeet het debuut van Giedo te vermelden,die Petrov dan gaat vervangen (zeer waarschijnlijk),en dan in de punten weet te rijden met de Caterham.
    Met als resultaat Giedo een contract voor 2013,en Frijns bij Sauber.2 hollanders in de F1.

    • + 0
    • 20 sep 2012 - 15:56
    • Hoe kon ik dat vergeten?! Vitesse vergeet echter in al zijn enthousiasme te vermelden dat Van der Garde met nog 5 ronde te gaan 7e ligt. 8e ligt echter Bianchi in de FI, die de grieperige Di Resta vervangt. Loopt dat wel goed af?

      • + 0
      • 20 sep 2012 - 16:21
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Tot onze Vliegende Hollander net iets te laat aanremt voor bocht 1 en zijn bolide in de achtervleugel van een van de kampioenschapskandidaten parkeert. Flashback of flashforward?

      • + 0
      • 20 sep 2012 - 16:30
    • Naar de punten rijden in een Caterham?
      wie is hier nu aan het dagdromen......

      • + 0
      • 20 sep 2012 - 20:12
    • @Jean Alesi,

      Koekoek, de wekker ging net. GP van Singapore. Vrije training. Van der Garde? O nee, gewoon Kovalainen en Petrov. Was een leuke droom.

      • + 0
      • 21 sep 2012 - 08:34

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar