user icon

Romain Grosjean: "Lotus in het nadeel met nieuw rijdersduo"

  • Gepubliceerd op 24 jul 2012 12:13
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Lotus ondervindt na een half seizoen nog steeds hinder van het feit dat het deze jaargang aanving met een compleet nieuwe line-up. De Britse renstal bedankte Vitaly Petrov en Bruno Senna na 2011 voor bewezen diensten. Met Kimi Raikkonen en Romain Grosjean stelde Lotus twee nieuwe rijders aan die bovendien een tijdje uit de Formule 1 weg waren.

Grosjean: "Teams als Red Bull Racing, Ferrari en McLaren werken nu al drie, vier of vijf jaar met dezelfde line-up. Ze kennen elkaar van haver tot gort. Wanneer zij bij een circuit aankomen weten ze precies hoe ze het gaan invullen. Wij gebruiken ook de data van vorig jaar, maar toen zaten Kimi en ik niet in de auto's. Je hebt dus aanpassingstijd nodig en daardoor zijn we een beetje in het nadeel."

"Ik hoop volgend jaar weer deel uit te maken van dit team en dan kunnen we de vruchten plukken van die continuïteit. Dat stelt ons in staat om terug te kijken naar dit jaar en een betere set-up als uitgangspunt te nemen. Dan weten we beter wat werkt en wat niet, en daardoor hebben we meer tijd om de afstelling te perfectioneren."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Tja Grosjean, wat wil je nou? Hadden ze Petrov dus moeten houden of Senna in plaats van jou?

    • + 0
    • 24 jul 2012 - 12:18
    • Tommieeee

      Posts: 767

      Dat zegt hij toch helemaal niet?

      • + 0
      • 24 jul 2012 - 12:50
    • Nee, dat zegt hij niet, maar ik vraag het me af. De opmerking van Grosjean is immers een enorme open deur intrappen....

      • + 0
      • 24 jul 2012 - 13:09
    • Tommieeee

      Posts: 767

      Ik vind het geen open deur maar eerder een logische constatering. Ferrari en McLaren en Mercedes rijden al sinds 2010 met dezelfde line-up en Red Bull zelfs nog een jaartje langer. Ik denk dat dit op de lange termijn best veel verschil kan maken. Meer dan je misschien op het eerste gezicht zou denken.

      • + 0
      • 24 jul 2012 - 13:16
  • Grosjean zegt :\"Aaaahhh, mag ik blijven? Volgend jaar ben ik echt beter!\"

    • + 0
    • 24 jul 2012 - 13:32
  • aruba24

    Posts: 640

    Ik las gisteren in Franse formule1 site , Grosjean zij dat de ontwikkelingen aan de wagen door elkaar heen liepen , grosjean heeft de ontwikkeling van de wagen op zich genomen terwijl Kimi zich bezig houd aan de goedkeuren van de updates en zijn stuurinrichting , het is al bekend dat kimi niet een kei is aan het ontwikkelingen van een formule1 wagens b.v Mclaren- Ferrari tijd , dus Lotus concentreerde zich teveel op twee personen.

    • + 0
    • 24 jul 2012 - 13:39
    • Ik kan me juist herinneren dat zowel McLaren als Ferrari juist vonden dat Raikkonen goed was in het ontwikkelen van de auto\'s

      • + 0
      • 24 jul 2012 - 14:13
    • Ferrari heeft hem net laten gaan omdat hij geen leider en duwer van het team was. Daarom haalde ze Alonso.

      • + 0
      • 24 jul 2012 - 14:31
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Hij heeft hier gewoon volledig gelijk.

    • + 0
    • 24 jul 2012 - 13:42
  • sailor

    Posts: 10.290

    Ik vind het rijders-duo van Lotus heel erg goed.
    Grosjean heeft wat pech gehad in bijvoorbeeld Valencia.

    Maar aan Kimi kun je echt niet zien dat hij er een tijdje uit is geweest , hij doet het uitzonderlijk goed.
    Ik vind hem wel de verrassing van het jaar.

    Massa is al heel erg lang in dienst bij Ferrari en doet het toch echt niet zo heel goed.
    Dus een lange samenwerking tussen een coureur en team is absoluut geen garantie voor een succes.

    • + 0
    • 24 jul 2012 - 13:45
    • En [op z\'n Kimi\'s] ook heel stil, in de luwte.
      Stiekum staat hij toch erg hoog in de stand inmiddels. Zijn qualies zijn flets, om wat voor reden dan ook. Maar de punten in totaal hengelt hij toch aardig binnen! ik vind het echter zonder sensatie uitgevoerd en mss is dat juist wel ook goed, al had ik graag met de kin op de schoenen gestaan wat hij \'nou weer flikte allemaal\'. Maar geen klacht hoor. Ik had hier direct voor getekend!

      • + 0
      • 24 jul 2012 - 23:53
  • nou grosjean als jij nou eens iets rustiger doet en niet zoveel brokken maakt had lotus er een stuk beter voor gestaan! kimi hoef ik niks over tezeggen, dat gaat gewoon heel goed.
    maar grosjean praat teveel, en trapt net iets teveel open deuren in... ik hou daar niet zop van.

    • + 0
    • 24 jul 2012 - 16:35
    • Maar je doet het zelf ook...

      • + 0
      • 24 jul 2012 - 17:11
    • Trouwens, waarschijnlijk geeft hij gewoon antwoord op een vraag van een journalist.

      • + 0
      • 24 jul 2012 - 17:11
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      @RA: Dat roep ik hier ook bijna dagelijks. Keer op keer wordt er zo\'n ophef gemaakt over een uit zijn verband getrokken quote, maar het zijn die journalisten die er letterlijk naar vragen.

      • + 0
      • 24 jul 2012 - 18:59

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park