user icon

Ferrari-top content met recente optredens van Felipe Massa

  • Gepubliceerd op 10 jul 2012 15:51
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Ferrari heeft de naam van Mark Webber weg kunnen strepen voor de plek naast Fernando Alonso voor volgend jaar. De Scuderia neemt alle tijd voor die beslissing. Felipe Massa is ook nog altijd in de running, helemaal nu hij een stijgende lijn te pakken heeft.

Ferrari-teambaas Stefano Domenicali: "We hebben geen haast met de line-up voor 2013. Ik ben blij met de vierde plaats van Felipe op Silverstone. In Valencia had hij wat pech, maar zijn dip lijkt verleden tijd. Ik ben content dat hij na een moeizame start in vorm raakt en hoop dat hij het vol houdt."

Ferrari-president Luca di Montezemolo voegt toe: "Het deed me plezier dat Felipe in Engeland het hele weekend snel was en hard streed voor een topklassering. Het was belangrijk voor hem en voor ons, want mede dankzij zijn punten zijn we opgeklommen naar de tweede plek bij de constructeurs."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Pas maar op Flipje, Domenicalli geeft je gewoon een Judas-kus!

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 16:11
  • Één zwaluw maakt nog geen zomer. Ik mag Felipe, maar...nee, ik zie toch liever een nieuwe tweede coureur naast Alonso. En dan mag een Perez, DiResta daar wel plek nemen.

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 16:37
  • DRF

    Posts: 1.315

    Mee eens. Vanaf Monaco is hij gewoon heel snel! En wat een geode keuze van Ferrari om hem niet halverwege het seizoen te vervangen. Ik bedoel die auto was een handvol, dat een van de beste coureurs in de geschiedenis van de F1 daarmee kon winnen was een wonder. Niet zozeer Felipe\'s tekortkoming. Ik zie hem in 2013 gewoon in die auto..

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 16:51
  • harmtim88

    Posts: 123

    Tja volgens mij heb ik dat ook al eerder gemeld hier. Maar Als ze hem halverwege hadden vervangen was er in mijn beleving niemand geweest die voor het eind van het jaar fatsoenlijke prestaties neer had kunnen zetten. En hij was vanaf monaco alweer op de goede weg terug. Ik gun het hem wel dat hij weer echt sterk terugkomt. Hij wordt voor 2013 vast niet VV of het moet een Peres zijn voor een meerjaren contract. Maar welke coureur zet je voor 1 jaar in die auto???

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 17:43
  • Alsjeblieft zeg.... niet nog een jaar Flipje uit Brazilië in die auto!

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 17:49
    • Ik zal je persoonlijk feliciteren mocht je grootste nachtmerrie wel uitkomen haha

      • + 0
      • 10 jul 2012 - 17:55
    • Met een beetje geluk mag je nog een paar jaar van Flipje in die auto genieten.
      Flipje werd de afgelopen 3 seizoenen ook al afgeserveerd, maar zit nog steeds in die auto.

      • + 0
      • 10 jul 2012 - 18:37
    • dus blijkbaar denkt de ferrari top er anders over

      • + 0
      • 11 jul 2012 - 09:18
  • ARW

    Posts: 1.082

    Hoe ging de gezegde met één zwaluw ook al weer?

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 18:00
    • Mirani

      Posts: 3.004

      En die met 5 zwaluwen? Het begint toch echt zomer te worden als je naar de prestaties van Massa kijkt. Van af Bahrein is de snelheid duidelijk aanwezig, het is alleen jammer van het foutje in Canada en de pech in Valencia.
      Of Massa echt terug is zal de toekomst uitwijzen maar op dit moment is er niks mis met de snelheid van Massa.

      • + 0
      • 10 jul 2012 - 19:52
    • James

      Posts: 1.652

      @ARW

      Dat zegt men elke keer als Massa goed presteert, je moet het wel optellen. Massa heeft al meerdere goede races gehad dit seizoen, al was het resultaat door omstandigheden niet altijd wat het moest zijn. Vanaf Canada gaat het beter met auto, maar daarvoor (China; Bahrein) zat hij ook al kort op Alonso.

      • + 0
      • 11 jul 2012 - 09:34
  • harmtim88

    Posts: 123

    waarom heb ik hier eigenlijk een inlogcode! de reacties worden toch niet geplaatst, of na een uur ofzo. Eigenlijk weinig bijzonders verder deze site. Klik je op een bewuste foto op de homepage bij een artikel ga je gewoon naar het foto album, ipv dat de bewuste foto zich opent. Ook geen forum wat een welkome aanvulling zal zijn hier. Erg jammer, lijkt leuk maar valt me toch alles bij mekaar aardig tegen. Wel benieuwd of deze gepost wordt!

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 21:38
    • Gard

      Posts: 863

      Als het niet bevalt kom je toch niet meer op deze site.

      • + 0
      • 11 jul 2012 - 08:36
  • Calvinh

    Posts: 2.263

    Mag ook wel eens, de puntenverdeling is nog altijd 129-23....

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 22:57
  • sailor

    Posts: 10.753

    Massa heeft natuurlijk een goede wedstrijd gereden in Silverstone omdat zowel Mercedes als Mclaren in een behoorlijke dip zitten.
    Normaliter komt minimaal 1 coureur van de Mclaren of Mercedes eerder over de streep dan Massa.
    Maar desalniettemin heeft Massa het toch goed gedaan en hoop op coulance van Ferrari en hem alsnog een stoeltje geven voor 2013.

    • + 0
    • 11 jul 2012 - 11:33
  • Massa doet het weer prima wat een deugd om te zien na zo een moeilijke tijd. Nou vasthouden de rest van het seizoen en dan mag hij 2013 gewoon door. De auto is nu meer zijn kant opgekomen duidelijk. JAJAAA Nu is Button aan de beurt om helemaal af te zeiken, draak van een auto en een draak van een coureur die Jenson. Heeft zich gewoon bij Mclaren naar binnen gebluft tijd dat ie weer mooi verkast. Ja als je een massa-tje doet kun je \'m ook krijgen net zoals massa.

    • + 0
    • 11 jul 2012 - 12:12

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 190
  • Podiums 0
  • Grand Prix 172
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar