user icon

Red Bull ontevreden over Vergne: "Jean-Eric is te wild"

  • Gepubliceerd op 20 jun 2012 09:08
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Scuderia Toro Rosso-coureur Jean-Eric Vergne heeft de bazen van Red Bull in zijn eerste zeven races in de Formule 1 nog niet kunnen bekoren. De Fransman staat in het kwalificatieduel met Daniel Ricciardo 6-1 achter en begaat geregeld een foutje.

Dit tot onvrede van Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko. "Jean-Eric is te wild. Met zijn agressiviteit is niets mis, maar in zijn geval moeten we de wildebras in hem temmen." Vergne scoorde wel al vier punten, tegenover twee punten voor Ricciardo.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • neor2

    Posts: 1.526

    Spijt van het aan de kant schuiven van Alguersuari? Volgens mij had dat ventje meer talent dan deze twee coureurs bij elkaar.

    Ik hoop dat we Jaime volgend jaar terug zien op de grid, en dat hij een auto heeft waarmee hij de STR compleet zoek rijdt.

    • + 0
    • 20 jun 2012 - 09:41
    • marcio

      Posts: 2.742

      Waarom zou hij spijt hebben van het aan het kant schuiven van Alguersuari!? Er lopen genoeg jongens rond van het kaliber Alguersuari en daar is men niet op zoek naar bij Red Bull. Waar men wel op zoek naar is, is een coureur van het niveau Vettel, Raikkonen, Alonso, Hamilton en de oude Schumacher. De formule 1 is een harde wereld en daar is geen ruimte voor liefdadigheid en medelijden.

      • + 0
      • 20 jun 2012 - 10:01
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Alguersuari ís van dat niveau...

      • + 0
      • 20 jun 2012 - 12:53
    • Kom nou zeg, Alguersuari van het niveau Alonso, Hamilton, ... Alguersuari kwalificeerde haast nooit goed en met zijn overschot aan setjes banden reed hij die STR dan naar een 8ste plek oid. Een plek waar die wagen vorig jaar gewoon goed genoeg voor was, want Buemi deed het ook.

      • + 0
      • 20 jun 2012 - 16:01
    • Yannis

      Posts: 925

      Voor de verandering eens helemaal eens met RUTH.

      Vind trouwens dat ze wel wat geduld mogen hebben met die jonkies. De kwalificaties van Vergne zijn de laatste races bedroevend. In zijn eerste races heeft hij echter wel getoond goed te kunnen racen. Aangezien hij echt wel over 1-lap speed beschikt denk ik dat hij de kwalificaties ook wel onder de knie gaat krijgen. Door hem nu met zo\'n druk op te zadelen lijkt me niet zo handig voor zo\'n jonge knaap. Heb trouwens Ricciardo volgens mij vaker zijn vleugel eraf zien rijden in de eerste ronde, dus die verdient ook wel een standje van Herr Flick.

      • + 0
      • 22 jun 2012 - 10:27
  • Het zal (ook Ricciardo, maar dan in wat mindere mate) nog niet meevallen voordat Marko wel tevreden is over het rijdersduo. Alles en iedereen die uiteindelijk geen Vettel potentie heeft kan opkrassen vroeg of laat... Maar sinds het schoppen van Buemi en Algersuari is het wel extreem duidelijk. Dat weet je wel van tevoren. Maar die Toro Rosso\'s vallen me nog wel tegen dit jaar tot op heden, hopen dat Marko rekening houd met het feit dat je met die auto ook niet zo heel veel bijzonders? kunt laten zien?

    • + 0
    • 20 jun 2012 - 09:54
  • Dat wordt dus een enkeltje Parijs voor meneer Vergne :)

    • + 0
    • 20 jun 2012 - 12:41
  • Bijzonder trouwens, dat we hier nu niets van Damon Hill vernemen die deze meneer Vergne afgelopen jaar zo uitdrukkelijk gepromoot heeft als hét supertalent.

    Zo zie je maar dat jonge jongetjes uit de lagere klasses heel makkelijk overhyped worden.
    Ik zeg, au revoir monsieur Vergne...

    • + 0
    • 20 jun 2012 - 13:15
  • pitufo

    Posts: 110

    formule 1 volgers hier en op andere fora, oordelen veel te snel. Geef die jonge gasten eens wat respijt zeg. Ik zie her en der Vergne, Hulkenberg, Grosjean met de grond gelijk gemaakt worden. Terwijl Perez nu overal een pluim in zijn spreekwoordelijk gat krijgt. Terwijl die vorig jaar ook niet zo bijzonder was. Blijkt nu toch dat die jongen potentie heeft. Verschil zit hem in een iets betere wagen ofcourse, maar ook het feit dat hij nu een volledig seizoen f1 ervaring onder de riem heeft. Ik geef Damon trouwens overschot van gelijk als hij Vergne als talent bestempeld want dat is hij gewoon. Tegen alle forum leden die rookies en \'halve rookies\' graag de grond in boren na 6 a 7 gp\'s geef ik graag de volgende boodschap: Wacht nu even met oordeel vellen tot volgend seizoen. Zit er dan geen duidelijk progressie in dan mag je stellen dat er wrs wel te weinig progressie in zit.

    • + 0
    • 20 jun 2012 - 14:48
  • Massa4Life

    Posts: 15

    Jammer maar in Canada ruim omver gekwalificeerd door de Caterhams, dat kan gewoon niet... sorrie voor deze Fransman maar hij is op Senna (en de rijke indier) na de slechtste kwalificatierijder op het grid.

    • + 0
    • 20 jun 2012 - 14:57
  • Vind zowel Ricciardo als Vergne niet echt bijzonder. Ricciardo is wel de betere van de 2. Ik zeg: 2013 Vergne out, Robin Frijns in!

    • + 0
    • 20 jun 2012 - 17:18
  • Arrows F1

    Posts: 908

    Ik weet niet maar Helmut Marko loopt dit te vertellen echt de grootste nietsnut bij Red Bull in mijn optiek, komt altijd met die geke uitspraken. Elke teambaas zou zeggen heeft 2 punten meer gescoord dan Riccardo die iets meer ervaring heeft!

    Daarnaast is de STR even de weg kwijt in de laatste paar races, behoorlijk achteraan in de quali

    • + 0
    • 20 jun 2012 - 19:59

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 974
  • Podiums 35
  • Grand Prix 242
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar