Fisichella: Geen spijt van overstap naar Renault

  • Gepubliceerd op 21 aug 2005 02:15
  • 0
  • Door: Tim Wijen
De teambaas van het team van Sauber, Peter Sauber, kwam kort geleden met het bericht dat hij de zet van Giancarlo Fisichella niet goedkeurde. De Italiaan besloot eind vorig seizoen over te stappen van het Zwitserse team naar het Franse team van Renault. De stichter van het team, dat volgend jaar van BMW is, denkt echter dat Fisico met deze zet geen goed heeft gedaan aan zijn reputatie.

“Ik wilde hem al een hele lange tijd hebben. Ik had hem nauwlettend gevolgd en mijn mensen hielden data van hem bij, zodat ik precies wist hoe goed hij was – en nog steeds is. Hij is echt geweldig goed”, vertelde Sauber toen. “Maar ik moet zeggen dat het een verkeerde zet was om naar Renault te gaan. Waarom? Omdat hij na een jaar bij Sauber een geweldige reputatie had – maar wie wil hem nu nog? En ik ben er van overtuigd dat hij dit jaar beter werk levert dan wat de resultaten ons vertellen. Hij is gevoeliger dan mensen vaak denken."

Fisichella heeft daar nu echter op gereageerd door te laten weten dat hij het team van Peter Sauber geweldig vond, maar dat hij dankzij Renault gedurende de eerste race van het seizoen, de Grand Prix van Australië, er met de pole en de overwinning vandoor kon.

“Ik had het geweldig bij Sauber en Peter is een fantastisch persoon, maar ik heb er geen spijt van”, zo vertelde de teamgenoot van de kampioenschapleider op zijn internetsite. “Als ik daar was gebleven, dan had ik nooit de pole position gescoord, had ik nooit gewonnen in Australië en zou ik nooit deel hebben genomen aan het feit dat Renault momenteel leider is in het kampioenschap voor de constructeurs.”

Na zijn overwinning in Australië heeft de Italiaan echter veel pech gehad en moest hij zijn Spaanse teamgenoot voor hem dulden. Alonso staat momenteel op 87 punten in het kampioenschap, terwijl Fisichella daar met dertig ver onder staat. Ook heeft hij sinds zijn overwinning in Melbourne nooit meer op het podium gestaan. Mede daarom zijn er geruchten ontstaan dat hij aankomend seizoen het team verlaat, om ingeruild te worden met Mark Webber. De Australier heeft momenteel een contract bij het team van Williams, maar heeft aan Flavio Briatore zijn manager en teambaas bij Renault.

Reacties (0)

Login om te reageren

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar