Alonso: "Ik zou nu wel naar Ferrari willen"

  • Gepubliceerd op 10 aug 2005 17:53
  • 0
  • Door: Tim Wijen
Fernando Alonso heeft toegegeven dat hij bij het tekenen van zijn contract met het team van Renault, wat afloopt aan het einde van 2006, als doel had gesteld dat hij vanaf 2007 voor het team van Ferrari wilde racen. De Spanjaard heeft nu laten weten dat hij daar nog steeds over zit te denken, maar dat hij pas aan het einde van zijn contract naar alle opties zal kijken. Volgens de coureur van Renault zal het er echter maar helemaal aan liggen hoe de teams op dat moment presteren. Ondanks dat de teamgenoot van Giancarlo Fisichella vaak wordt genoemd als opvolger van Michael Schumacher binnen het Italiaanse team, laat hij weten voorlopig nog geen beslissing te willen nemen voordat zijn contract aan het einde van volgend seizoen afloopt.

Op de vraag of hij naar Ferrari zou willen vertrekken om daar zijn carrière in de Formule 1 af te maken, antwoordde Alonso: “Vandaag zou ik ja zeggen, omdat ze de afgelopen vijf seizoenen altijd de beste wagen hebben geproduceerd, altijd de meeste competitieve bolide die er was. Iedere coureur wil achter het stuur van de snelste bolide zitten, maar het is meer een kwestie van tijd; nu wil iedere coureur racen in een Renault of een McLaren, omdat die aan het winnen zijn. Dus als mijn contract bij Renault afloopt, dan zal ik alle beschikbare opties analyseren.”

Toch zint het de Spanjaard niet hoe de politiek binnen het team van de wereldkampioenen is geregeld. Er is duidelijk sprake van een eerste en tweede coureur, waar de tweede coureur niet voor zichzelf, maar in dienst van de eerste coureur rijdt. In een eigen vergelijking zou Alonso niet zien dat de Italiaanse coureur Fisichella, zijn huidige teamgenoot, in zijn dienst zou rijden: “Ieder punt dat ik heb, heb ik zelf gehaald. Bij Ferrari is er altijd een nummer één en een nummer twee. Dat is zo geregeld.”

“Voor de andere negen teams zou ik zeggen dat de wagens en de prioriteit tussen de coureurs theoretisch gezien gelijk is. Ik zou zeggen dat het normaal is om twee coureurs binnen een team te zien die tegen elkaar racen en vechten; het geeft een goede competitie binnen het team en het verbetert de motivatie van beide coureurs. Tot nu toe is alles voor mij goed verlopen, maar ik verwacht geen cadeautjes van mijn teamgenoot, en dat is goed geregeld op dit moment.”

Reacties (0)

Login om te reageren

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar