user icon

McLaren zonder Button en Hamilton naar test in Mugello

  • Gepubliceerd op 18 apr 2012 16:02
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Het team van McLaren heeft bekendgemaakt dat testrijders Gary Paffett en Oliver Turvey de test in Mugello voor hun rekening nemen. Racecoureurs Jenson Button en Lewis Hamilton zullen begin mei niet in actie komen in Italie.

Paffett en Turvey verdelen de drie testdagen eerlijk, dat wil zeggen ieder anderhalve dag. McLaren meldt op Twitter: "Onze line-up voor de test op Mugello bestaat uit testers Gary Paffett en Oliver Turvey. Dat betekent dat Jenson Button en Lewis Hamilton niet naar Mugello gaan."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Dat vind ik wel bizar. De coureurs moeten toch aanvoelen hoe de auto rijd met de nieuwe updates? Of is het waardevoller om de rijders die veel tijd brengen in de simulator te laten rijden zodat ze de simulator kunnen optimaliseren?

    • + 0
    • 18 apr 2012 - 16:18
    • ARW

      Posts: 1.082

      Bijzonder. Als ze nou met kop en schouders voor stonden in kampioenschap en mijlenver snellere auto hadden dan Mercedes dan kon ik mij daar wel wat bij voorstellen. Verder helemaal eens met Koolerracer.

      • + 0
      • 18 apr 2012 - 16:20
    • Inderdaad bijzonder, maar het zal ongetwijfeld doordacht zijn. Ik kan me voorstellen dat het heel waardevol is voor de testrijders om eens uit de simulator te komen en op de baan de auto aan de tand te voelen. In ieder geval breekt McLaren met de trend.

      • + 0
      • 18 apr 2012 - 16:21
    • ARW

      Posts: 1.082

      Of Paffet en Turfey hebben in hun contract staan dat ze minimaal zoveel testkilometers/testtijd moeten krijgen voor sponsors en geld die ze inbrengen. Dan kan ik McLaren wel begrijpen dat ze dat doen in Mugello ipv op een vrijdag in GP weekend.

      • + 0
      • 18 apr 2012 - 16:23
    • Logisch toch, zij testen voor de updates op aparte dagen en de coureurs gaan die vervolgens nog een keer op de vrijdag voor de race testen. Vier coureurs weten toch meer dan twee??

      • + 0
      • 18 apr 2012 - 16:35
    • Misschien is het wel een frisse feedback, anders dan van de race coureurs? Wie weet.

      • + 0
      • 18 apr 2012 - 17:00
  • AirJan

    Posts: 1.216

    Verbazingwekkend inderdaad. Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken en wat de andere teams gaan doen. Ik ben bang dat er ook weer een paar teams zullen zijn die zullen proberen om de testsessie te verkopen aan de hoogst biedende wannabee F1 rijder.

    • + 0
    • 18 apr 2012 - 16:42
  • Ach ja.. daar zijn het ten slotte testcoureurs voor...

    • + 0
    • 18 apr 2012 - 16:55
    • Alex V

      Posts: 175

      Inderdaad. Anders hoef je die jongens ook niet in dienst te nemen lijkt me :P

      • + 0
      • 18 apr 2012 - 18:13
  • Supa

    Posts: 2.071

    Hoezo bijzonder, ik neem aan dat andere teams ook drivers inzetten.

    • + 0
    • 18 apr 2012 - 18:17
    • Zonder rijders ga je inderdaad niet testen, briljant gezien. Het lijkt me dat Mclaren één van de enige teams gaat zijn dat echter de testrijders inzet.

      • + 0
      • 18 apr 2012 - 22:36
    • ARW

      Posts: 1.082

      Hoe kun je van Update B zeggen dat beter of slechter is dan Update A, als je niet weet hoe Update A rijdt. Coureurs hebben ook totaal andere rijstijlen. Zie verschil tussen Button en Hamilton. Misschien vindt Paffet op eerste dag de updates helemaal niks, terwijl Hamilton met zijn agressieve kartstijl geweldig zou vinden.

      • + 0
      • 19 apr 2012 - 07:09
  • sanger

    Posts: 46

    Goede beslissing (denk ik). De testcoureurs brengen veel tijd door in de simulator om de daar de updates te testen. Door ze ook op het circui te laten testen weten ze meteen of de update net zo uitpakt als in de simulator. Is een mooi ijkpunt voor de simulator ook...

    • + 0
    • 19 apr 2012 - 08:55

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar